Το Ευρωκοινοβούλιο αποφάσισε την απαγόρευση πώλησης ΙΧ με βενζίνη και diesel από το 2035

Το Ευρωκοινοβούλιο αποφάσισε την απαγόρευση πώλησης ΙΧ με βενζίνη και diesel από το 2035

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε επισήμως την Τρίτη νόμο για την οριστική απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, με στόχο την επιτάχυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Οι κανόνες προβλέπουν ότι έως το 2025 οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να επιτύχουν 100% μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται, γεγονός που θα καταστήσει αδύνατη την πώληση νέων οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα στο μπλοκ των 27 χωρών.

Αυστηρότερα όρια

Ο νόμος θα ορίσει επίσης μείωση κατά 55% στις εκπομπές CO2 για τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται από το 2030 έναντι των επιπέδων του 2021, πολύ υψηλότερη από τον υφιστάμενο στόχο του 37,5%.

«Το κόστος λειτουργίας ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι ήδη χαμηλότερο από το κόστος λειτουργίας ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Γιαν Χούιτεμα, επικεφαλής διαπραγματευτής του κοινοβουλίου για τους κανόνες, προσθέτοντας ότι είναι ζωτικής σημασίας να φέρουμε πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα στους καταναλωτές.

Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν με τους νομοθέτες τον περασμένο Οκτώβριο, αλλά πρέπει ακόμα να επισημοποιήσουν τους κανόνες προτού τεθούν σε ισχύ. Η τελική έγκριση αναμένεται τον Μάρτιο.

Υποσχέσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Τα νέα φορτηγά πρέπει να συμμορφώνονται με 100% μείωση CO2 έως το 2035 και μείωση 50% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη έχουν ανακοινώσει επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Τόμας Σέφερ δήλωσε πέρυσι ότι από το 2033 η αυτοκινητοιομηχανία θα παράγει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η νομοθεσία της ΕΕ συνάντησε αντίσταση από ορισμένους κλάδους και χώρες όταν έγινε η πρόταση τον Ιούλιο του 2021. Ως αποτέλεσμα, η τελική συμφωνία περιλαμβάνει ορισμένες προσαρμογές, όπως ότι οι μικρές αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν λιγότερα από 10.000 οχήματα ετησίως μπορούν να διαπραγματευτούν λιγότερο αυστηρούς στόχους έως το 2036.

Ο νόμος για το CO2 των αυτοκινήτων αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πακέτου σκληρότερων πολιτικών της ΕΕ για το κλίμα, που έχει σχεδιαστεί για να επιτύχει τους στόχους του μπλοκ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αυτή τη δεκαετία.

Πηγή: Reuters

Documento Newsletter