Το ΕΣΡ καλεί σε απολογία τρεις τραγουδιστές τραπ για τους στίχους τους στο YouTube – Τι λέει στο Documento μέλος του ΕΣΡ

Το ΕΣΡ καλεί σε απολογία τρεις τραγουδιστές τραπ για τους στίχους τους στο YouTube – Τι λέει στο Documento μέλος του ΕΣΡ

Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης αποφάσισε, με την αρμοδιότητα που του δίνει πλέον ο νόμος και επί του διαδικτύου, να καλέσει αύριο Τρίτη 12 Νοεμβρίου σε απολογία τρεις καλλιτέχνες της τραπ μουσικής και τις δισκογραφικές εταιρείες τους για στίχους και περιεχόμενο που έχουν ανεβάσει στο YouΤube.

Πρόκειται για τους καλλιτέχνες Toquel, Rack, Snik και τις εταιρείες Capital Music, Alphapop Records Mad House Records, οι οποίοι ελέγχονται από το ΕΣΡ «για προβολή περιεχομένου που θίγει την ηθική και πνευματική ανάπτυξη των ανηλίκων» και «για υποκίνηση σε βία και μίσος» μέσα από τα κανάλια τους στο You Tube.

Πολύ μας θυμίζει η σχετική παραπομπή άλλες εποχές «τάξης και ηθικής» αλλά και λογοκρισίας από απολυταρχικά καθεστώτα στην Ελλάδα και αλλού. Μας θυμίζει επίσης παλιότερη και άδοξη παρέμβαση του ΕΣΡ πού «τιμώρησε» με πρόστιμο το πρώτο γκέι φιλί στην ελληνική τηλεόραση (στη σειρά «Κλείσε τα μάτια» του Χ. Παπακαλιάτη στο Mega το 2003). Ένα πρόστιμο που τελικά ακυρώθηκε από το ΣτΕ.

Η μουσική τραπ είναι γνωστή για τον ιδιαίτερο κώδικα που υπηρετεί όπως και για τις υπερβολές της, φαινόμενο όχι άγνωστο στη μουσική ραπ ανά τον κόσμο. Η δαιμονοποίηση της τραπ κουλτούρας για όλες τις παθογένειες της σημερινής κοινωνίας, τις οποίες φωτογραφίζουν οι στίχοι των τράπερς, είναι σαν να εφευρίσκουμε άλλο ένα αποδιοπομπαίο τράγο για όλα τα στραβά που συμβαίνουν γύρω μας.

Επικοινωνήσαμε με μέλος του 9μελούς ΕΣΡ, το οποίο θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του πριν από τη λήψη απόφασης στο συγκεκριμένο θέμα, το οποίο μας εξήγησε ότι το «το ΕΣΡ δεν λογοκρίνει την τέχνη ούτε τους καλλιτέχνες. Ο εγκαλούμενος δεν είναι ποτέ το φυσικό πρόσωπο αλλά το μέσο και ο πάροχος εικόνας, όπως το You Tube, οποίος έχει ευθύνη γι’ αυτό που προβάλλεται, ιδίως όταν το παρακολουθούν μικρά παιδιά».

Μας είπε ακόμα ότι «οι καλλιτέχνες έρχονται ως μάρτυρες- και εφόσον θέλουν- για να δώσουν διευκρινίσεις, οι οποίες λαμβάνονται πάντα υπόψη. Ούτε πρόστιμα βάζει το ΕΣΡ σε καλλιτέχνες, ούτε λογοκρίνει τι θα παίζουν στις συναυλίες ή στους δίσκους τους. Η κινούμενη εικόνα με ήχο θεωρείται ένα ισχυρό μέσο που έχει μεγάλη επιρροή στους θεατές και γι’ αυτό υπάρχει ο έλεγχος».

Μένει να δούμε, λοιπόν, τι μέλει γενέσθαι. Πάντως, καλό είναι να διευκρινιστεί ότι το ΕΣΡ δεν έχει καμιά αρμοδιότητα παρέμβασης σε ραδιόφωνα ή σε web radio. Όπως επίσης ότι η προτροπή σε βία πρέπει να είναι συγκεκριμένη, άμεση και σαφής ώστε να μπορεί να θεωρηθεί επιλήψιμη, σύμφωνα με το νόμο.

Διαβάστε επίσης:

Χαστούκι στο Χόλιγουντ η εκλογή Τραμπ

Ο καταφερτζής παραγωγός Αντώνης Καρατζόπουλος

Το χρυσό άγγιγμα του Κουίνσι Τζόουνς

Ετικέτες

Documento Newsletter