Αναζητώντας θερινές εικόνες μέσα από τις περιγραφές σπουδαίων της γραφής που ύμνησαν το ελληνικό τοπίο, το μαργαριταρένιο τιρκουάζ και το βαθύ μπλε της θάλασσας, τα μελτέμια, την ομορφιά και την αναλογία της Ακρόπολης. Η Έμυ Ντούρου ανατρέχει σε κείμενα των Κ.Π. Καβάφη, Πάτρικ Λι Φέρμορ, Λόρενς Ντάρελ, Χένρι Μίλερ, Λε Κορμπυζιέ, Τζον Φόουλς, Τσάρμιαν Κλιφτ, Ζαν Ζενέ, Ζακ Λακαριέρ, Τρούμαν Καπότε, Πίτερ Λίβι και Ντον Ντελίλο.
Αποχαιρετισμός στη Τζίνα Ρόουλαντς
Η ιέρεια του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου και μούσα του Τζων Κασσαβέτη άνοιξε νέους καλλιτεχνικούς δρόμους με τους εμβληματικούς ρόλους και το μοναδικό ταλέντο της. Η σφραγίδα της στο παγκόσμιο σινεμά θα μείνει ανεξίτηλη. Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.
Ένα σπάνιο φιλμ με τη Φλέρυ στη Σίφνο
Την άγνωστη μικρού μήκους ταινία «Ακρόπολις εξπρές» με τη Φλέρυ Νταντωνάκη του σκηνοθέτη Θόδωρου Καλομοιράκη παρακολούθησε ο Αντώνης Μποσκοΐτης στο φεστιβάλ «Στα μονοπάτια των θεών» στη Σίφνο, ανάμεσα σε παραστάσεις για τον Φρέντι Μέρκιουρι και τη Μαρίκα Νίνου.
Ελίζαμπεθ Τέιλορ, το πρώτο λαμπερό θύμα των παπαράτσι
Η Κατερίνα Αγγελιδάκη είδε το ντοκιμαντέρ με τις άγνωστες μέχρι σήμερα ηχογραφήσεις της μεγάλης σταρ που ρίχνει νέο φως στην καριέρα, στη ζωή και στους έρωτές της. Η εμμονή για τη σχέση της με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον ήταν η αρχή της κατάλυσης κάθε έννοιας ιδιωτικότητας.
Παλιός, κορυφαίος Ότο Πρέμινγκερ
Ο θεωρητικός και κριτικός κινηματογράφου Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου γράφει για τις αριστουργηματικές ταινίες «Ανατομία ενός εγκλήματος» και «Ο άνθρωπος με το χρυσό χέρι» του κορυφαίου και πάντα επιδραστικού δημιουργού, οι οποίες προβάλλονται ξανά στις ελληνικές αίθουσες.
Ήσυχες μέρες του Αυγούστου
Ο πιο αγαπημένος μήνας του καλοκαιριού πρωταγωνίστησε σε ελληνικές ποιοτικές ταινίες. Ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης τις ξαναθυμάται ακούγοντας τον «Αύγουστο» του Νίκου Παπάζογλου.
Έχουμε συμπερίληψη ή μήπως έναν αχταρμά;
Ο Ηρακλής Λογοθέτης γράφει για τη διαφορά ανάμεσα στην εφευρετική και αναγκαία λειτουργία της ετερότητας στις νέες κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες και στη σημερινή ξεχειλωμένη έννοια της συμπερίληψης στην τέχνη.
Μια ιστορία από τη μουσική. Η συνθέτρια Τατιάνα Ζωγράφου διηγείται στον Αντώνη Μποσκοΐτη πώς η Νένα Βενετσάνου την είχε στηρίξει στην παρθενική της εμφάνιση στη δισκογραφία το 2004.
Οι πληγές του ξεριζωμού. Στο 9 ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου φέτος θα προβληθούν πολλά ενδιαφέροντα ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο. Γράφει η Ειρήνη Δρίβα.