Tο ελληνικό κριθάρι σταθερή επιλογή για 13η χρονιά

Κόντρα στις αντιξοότητες της εποχής λόγω των περιορισμών που επέφερε η πανδημία, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία η οποία εφαρμόζει από το 2008 το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας στην Ελλάδα, συνεχίζει για 13η συνεχόμενη χρονιά τη σπορά ελληνικού βυνοποιήσιμου κριθαριού καλύπτοντας τις παραγωγικές της ανάγκες με 100% ελληνικό κριθάρι.

Η επιβολή του lockdown και τα περιοριστικά μέτρα σε εστίαση και φιλοξενία είχαν σαν αποτέλεσμα η μπίρα να χάσει δύο από τα βασικότερα σημεία πώλησης γεγονός που επέφερε με τη σειρά του μείωση στις παραγόμενες ποσότητες της. Αυτό όμως δε στάθηκε εμπόδιο για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να συνεχίσει να πρωτοπορεί και να στηρίζει την ελληνική οικονομία. Η εταιρεία συνεχίζει την υλοποίηση του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας το οποίο απασχολεί πάνω από 2.000 παραγωγούς- συνεργάτες της ενισχύοντας παράλληλα τις τοπικές κοινωνίες σε 19 νομούς της χώρας.

Μόνο μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος έχει προσφέρει από το 2008 περισσότερα από 100 εκ. ευρώ συνολικής προστιθέμενης αξίας και έχει δημιουργήσει περίπου 800 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας. Για το 2020 προμηθεύτηκε 55.000 τόνους βυνοποιήσιμου κριθαριού σε μια συντονισμένη προσπάθεια με τους συνεργάτες-συγκεντρωτές της να απορροφήσει το κόστος, που θα προκαλούσε ο COVID-19 στους παραγωγούς.

Επίσης, η πανδημία δε στάθηκε εμπόδιο για τα φιλόδοξα σχέδια της εταιρείας η οποία επιδιώκει συνεχώς να καινοτομεί και να στηρίζει τον πρωτογενή τομέα. Στόχος της για φέτος είναι η δημιουργία ενός δικτύου καλλιεργούμενης γης, που αναμένεται να ξεπεράσει τα 120.000 στρέμματα. Παράλληλα, η συνεργασία που έχει αναπτύξει από το 2011 με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών έχει αποφέρει καρπούς αφού έχουν δημιουργήσει από κοινού 6 πειραματικούς αγρούς με νέες ποικιλίες βυνοποιήσιμου κριθαριού που προσαρμόζονται καλύτερα στο ελληνικά δεδομένα, όπως είναι το κλίμα και η ποιότητα του εδάφους.

Μέχρι σήμερα έχουν δοκιμαστεί 60 ποικιλίες στους πειραματικούς αυτούς αγρούς, από τις οποίες 18 έχουν μπει συνολικά στην παραγωγή κάνοντας το ελληνικό κριθάρι ανταγωνιστικότερο με θετικό αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία, δείχνοντας πως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία όχι μόνο αντέχει στα δύσκολα αλλά και πρωτοπορεί.