Το διά βίου ψηφιακό φιάσκο

Το διά βίου ψηφιακό φιάσκο

Σκοιλ Ελικικού: γλωσσικό ιδίωμα που χρησιμοποιήθηκε κατά την κορονoϊκή περίοδο για τηλεκατάρτιση έγκλειστων επιστημόνων, αργόσχολων οικουρούντων, ιόπληκτων βαουτσερούχων και λιμοκτονούντων κουπονάδων.

Επιμορφωτές υπήρξαν για σύντομο χρονικό διάστημα διάφορα αρπακτικά πτηνά, ξεπεσμένοι καθοδηγητές της ψηφιακής τεχνολογίας, λοιμωχθέντες μεταφραστές και πλιατσικολόγοι ΚΕΚάδες. Σύμφωνα με γλωσσολογικές μελέτες το ιδίωμα επινόησε ο Μέτζης του Νεούκτη ώστε οι χρήστες να ξεχάσουν την ορθογραφία και το συντακτικό που ήξεραν και να μάθουν σύγχρονα ελληνικά. Βρέθηκε σε αραχνιασμένες ιστοσελίδες υπολογιστών και οι αρχαιολόγοι ερίζουν αν πρόκειται για προσευχή στον άγνωστο θεό του διαδικτύου ή για αναθηματικό ύμνο στον Μαμωνά. Οι δυσκολίες αποκρυπτογράφησης

προσομοιάζουν με εκείνες του δίσκου της Φαιστού.

Για όλη αυτήν τη γελοιότητα μια λογική εξήγηση θα ήταν ότι η κυβέρνηση θέλησε να μεριμνήσει για την ψυχαγωγία δικηγόρων, μηχανικών, αρχιτεκτόνων ώστε να απαλυνθεί η αγωνία τους για το μέλλον. Γι’ αυτό εξάλλου κυκλοφόρησαν και αρκετά βιντεάκια που διακωμωδούσαν την κατάσταση. Ηταν εμφανές ότι οι δημιουργοί τους αφιέρωσαν πολύ περισσότερο χρόνο σε σχέση με το ρεκόρ Γκίνες των μελών της επιτροπής που διάβασαν 100.000 σελίδες σε ένα απόγευμα. Λογικό επίσης θα ήταν να σκεφτεί κανείς ότι ο κ. Βρούτσης δεν ήταν καλός στα μαθηματικά και δεν αντιλήφθηκε ότι το κόστος θα ήταν πολύ μικρότερο αν το επίδομα των 600 ευρώ είχε χορηγηθεί σε ζεστό χρήμα παρά τον εκβιασμό για παρακολούθηση των σεμιναρίων.

Τι όμως συνέβαλε στην άτακτη υποχώρηση της κυβέρνησης με αχθοφόρο της κατάργησης τον ίδιο τον πρωθυπουργό; Οι αποκαλύψεις που έρχονταν σιγά σιγά στο φως για τις στενές σχέσεις κάποιων ιδιοκτητών ΙΕΚ και ΚΕΚ με στελέχη της ΝΔ; Η δημόσια κατακραυγή και οι διαμαρτυρίες σύσσωμης της αντιπολίτευσης ότι δεν πρόκειται για απλό φιάσκο αλλά για σκάνδαλο; Ή μήπως η παρέμβαση Μητσοτάκη έγινε για να εξακολουθήσει να προβάλλεται από τα ΜΜΕ η άψογη εικόνα του στον τρόπο διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης; Το τελευταίο θα είχε νόημα μόνο αν απέπεμπε τον υπουργό Εργασίας.

Το colpo grosso βέβαια της σύγχρονης κατάρτισης και πώς χρησιμοποιείται ως μάσκα για μεγάλο φαγοπότι είναι παλιό. Είχε ξεκινήσει όταν υπουργός Παιδείας ήταν ο Γεράσιμος Αρσένης με τα πλουσιοπάροχα ευρωπαϊκά κονδύλια από το Β΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Στο πλαίσιο της τότε ριζικής μεταρρύθμισης είχε εξαγγείλει ότι θα διανεμηθεί δωρεάν υπολογιστής σε κάθε μαθητή πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας

εκπαίδευσης. Κανείς δεν έμαθε σε ποιες τσέπες κατέληξε αυτός ο πακτωλός χρημάτων, αφού στην καλύτερη περίπτωση δόθηκε μόνο μια συσκευή για το γραφείο του διευθυντή.

Η νυν υπουργός κ. Κεραμέως επαίρεται στα κανάλια για την επιτυχημένη εξ αποστάσεως διδασκαλία, χωρίς φυσικά να αναφέρεται στα τεχνικά προβλήματα λειτουργίας της πλατφόρμας. Αποσιωπά επίσης ότι είναι παράνομη, εφόσον δεν έχει προϋπάρξει πράξη νομοθετικού περιεχομένου που να την κατοχυρώνει νομικά. Αν τολμούσε κάτι τέτοιο, θα παραβιαζόταν το θεμελιώδες άρθρο του συντάγματος για δωρεάν παροχή εκπαίδευσης σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές. Οι αλλεπάλληλες παλινωδίες του υπουργείου Παιδείας που τη μια μέρα μοιράζει λάπτοπ και τάμπλετ και την άλλη τα παίρνει πίσω απλώς καταδεικνύουν τις αυτάρεσκες κενολογίες που θέτουν σε αμηχανία τα fashion victims του νεοφιλελευθερισμού.

H Χρύσα Κακατσάκη είναι φιλόλογος ιστορικός Τέχνης

Documento Newsletter