Το δεξί χέρι και ανιψιός Μητσοτάκη, συνέταιρος Φλώρου, στο Documento που κυκλοφορεί – Μαζί το ΗΟΤDOC HISTORY και το Docville

Ανιψιός Μητσοτάκη, συνέταιρος Φλώρου. Offshore της Energa έστησε το δεξί χέρι του Κυριάκου

Βόμβες Ντάισελμπλουμ για ΝΔ-ΠΑΣΟΚ: «Τα διαπλεκόμενα συμφέροντα έχαιραν προστασίας από τις προηγούμενες κυβερνήσεις»

Άρης Πορτοσάλτε: Με σύζυγο στο ΑΠΕ αποσπασμένη στη ΝΔ και «αγιογράφο» της Μαρέβας

ΜαρινάκηςΣτημένα: Έτσι λειτουργούσαν «τα μέλη της συμμορίας»

Εξαγγελίες Τσίπρα: Στο τραπέζι 13η σύνταξη και ελάφρυνση φόρων

Νέα Δημοκρατία: Η σφαγή των αντιφρονούντων βουλευτών

To HOTDOC HISTORY

Για να είμαστε βέβαιοι για το μέλλον, στο HOTDOC HISTORY την Κυριακή με το Documento

Η δίκη των Γερμανών εγκληματιών πολέμου, το σπουδαιότερο δικαστικό γεγονός του 20ού αιώνα, ξεκίνησε στις 20 Νοεμβρίου 1945 στο δικαστικό μέγαρο της Νυρεμβέργης, λίγες εκατοντάδες μέτρα από όπου ο φίρερ εκφωνούσε τους εμπρηστικούς του λόγους και διοργάνωνε τις προπαγανδιστικές του φιέστες.

Για 218 ημέρες, έως την 1η Οκτωβρίου 1946, Αμερικανοί, Βρετανοί, Σοβιετικοί και Γάλλοι δικαστές ενώθηκαν για τελευταία ίσως φορά για να δικάσουν το μεγαλύτερο έγκλημα της σύγχρονης εποχής. Οι 23 κατηγορούμενοι, 27 συνήγοροι, 54 βοηθοί, 2.630 τεκμήρια της κατηγορούσας αρχής, 2.700 αποδεικτικά έγγραφα, 5 εκατομμύρια κόλλες χαρτί, 27.000 μέτρα μαγνητοταινίας ήταν αυτά που χρειάστηκαν για την επονομαζόμενη «δίκη του αιώνα».

Το νομικό πλαίσιο δημιουργήθηκε ενώ διαρκούσε ο πόλεμος. Μετά τη συμμαχική νίκη δεν υπήρχε καμιά αμφιβολία ότι οι ναζί θα λογοδοτούσαν για τις αποτρόπαιες πράξεις τους. Οι 23 στρατιωτικοί και πολιτικοί των ναζιστικών κυβερνήσεων που τελικά παραπέμφθηκαν αντιμετώπισαν ενώπιον του διεθνούς δικαστηρίου κατηγορίες για εγκλήματα κατά της ειρήνης, εγκλήματα πολέμου, συνωμοσίας για εφαρμογή του παραπάνω σχεδίου. Κυρίως όμως για την πρωτοφανή, βαρύτατη κατηγορία για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Το δικαστήριο θεώρησε ότι η διαταγή ανώτερων αρχών δεν αποτελούσε απαλλακτικό στοιχείο, θεσπίζοντας για πρώτη φορά τη διεθνή ατομική ποινική ευθύνη. Τα κορυφαία στελέχη της ναζιστικής κυβέρνησης και της Βέρμαχτ είχαν προλάβει να αυτοκτονήσουν για να αποφύγουν να δώσουν λόγο για τα ειδεχθή εγκλήματά τους, στα οποία οι ίδιοι είχαν υποβάλει εκατομμύρια ανθρώπους.

Το δριμύ κατηγορώ των Συμμάχων βασίστηκε στην ηθική ενοχή των κατηγορουμένων σύμφωνα με τους κανόνες του πανανθρώπινου φυσικού δικαίου. Η κατηγορούσα αρχή εστίασε στην παραβίαση των διεθνών συμφωνιών και εθίμων αποδεκτών από τη διεθνή κοινωνία. Η ετυμηγορία του δικαστηρίου έστειλε έντεκα στην αγχόνη, επτά στη φυλακή ενώ τρεις απαλλάχθηκαν.

Λειψό το αντίβαρο για τα εκατομμύρια θυμάτων των ναζί. Το μήνυμα όμως της δίκης στις μελλοντικές γενιές φωτίζει και τη διαχρονική της σπουδαιότητα. Δεν θα μπορούσε να ειπωθεί καλύτερα από τα λόγια του Αμερικανού κατηγόρου Ρόμπερτ Χ. Τζάκσον στην ιστορική εναρκτήρια ομιλία του: «Πρέπει να παρουσιάσουμε όλα αυτά τα εγκλήματα που έγιναν, να τα γνωρίσει όλος ο κόσμος και να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι ένοχοι και από τον νόμο και από τις συνειδήσεις των ανθρώπων, ώστε να είμαστε βέβαιοι πως στο μέλλον δεν θα βρεθούν μιμητές για τέτοια κακουργήματα. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους εγκληματίες εκείνος που κάνει πόλεμο εναντίον του δικαίου. Και οι ηγέτες της εθνικοσοσιαλιστικής Γερμανίας κήρυξαν από την αρχή τον πόλεμο εναντίον του δικαίου».

To Docville

Οι ιδέες του Τσε στην Αργεντινή, στο Docville που κυκλοφορεί με το Documento αυτή την Κυριακή

Με αφορμή την έξοδο στις αίθουσες του φιλμ «Τσε: Ο Αργεντίνος» του Στίβεν Σόντερμπεργκ, η Αργεντίνα συγγραφέας και μεταφράστρια Marta Silvia Dios Sanz, που τα τελευταία χρόνια ζει στην Ελλάδα, γράφει για την προβολή των ιδεών του Τσε στη σύγχρονη Αργεντινή.

Η Λέσβος κινείται στους ρυθμούς της κλασικής μουσικής και η Ηλέκτρα Ζαργάνη σημειώνει τη συνάντηση των βραβευμένων σολίστ από διαφορετικά μέρη του κόσμου που συμμετείχαν στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου.

Η Επίδαυρος «κατεβαίνει» στην Αθήνα. Οι παραστάσεις που χάσαμε στο φεστιβάλ Επιδαύρου κάνουν στάσεις σε διάφορα σημεία της πρωτεύουσας και το Docville τις παρουσιάζει αναλυτικά.

Η νέα σεζόν στο σινεμά ξεκινά με τα χίλια καθώς ο Τομ Κρουζ υποδύεται για έκτη φορά τον πράκτορα της IMF που αναλαμβάνει «Επικίνδυνες αποστολές». Τα πάντα γύρω από την techno-κατασκοπία του διάσημου κινηματογραφικού franchise σε ένα σπέσιαλ αφιέρωμα .

Το φεστιβάλ Jazz στο Πάρκο του Δήμου Ιλίου πραγματοποιείται για έβδομη χρονιά και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Γιώργος Τρανταλίδης μιλάει στην Αφροδίτη Ερμίδη για τα σημαντικότερα event του.

Το «Πλουμί» είναι ένας χώρος που κάθε μέρα πλημμυρίζει από τους ήχους μουσικών οργάνων και δημιουργεί χειροποίητα προϊόντα από υλικά που προσφέρει απλόχερα η Κρήτη. Στο ρεπορτάζ η Ηλέκτρα Ζαργάνη

Διακοπές στο Αιγάλεω μετά θεάματος. Η δημοσιογράφος Σταματία Μαρκέτου γράφει στη στήλη «Summer stories» για μερικές από τις καλύτερες αναμνήσεις των παιδικών της χρόνων: τα καλοκαίρια που συνδέονται με την Αθήνα και τις οικογενειακές επισκέψεις σε σπίτια συγγενών.

Ο δημοσιογράφος Γιώργος Λοβέρδος στα «Κλισέ του καλοκαιριού» ξορκίζει την αντιπαλότητα ανάμεσα στους λάτρεις και τους εχθρούς του θερινής ραστώνης καταγράφοντας μύθους, υπερβολές και …ευχολόγια.

Ετικέτες