Το άπιαστο ρεκόρ του «Succession»

Το άπιαστο ρεκόρ του «Succession»

Αυτό που πέτυχε το «Succession» της HBO την περασμένη Δευτέρα στην 74η τελετή απονομής των Emmy είναι ένα ασύλληπτο ρεκόρ για την αμερικανική τηλεόραση, καθώς ούτε το «Breaking bad», ούτε το «The Crown», ούτε «The handmaid’s tale», ούτε καν το «The game of thrones» έχουν καταφέρει κάτι ανάλογο.

Για πρώτη φορά εδώ και δύο δεκαετίες (από την εποχή της «Δυτικής πτέρυγας») μια δραματική σειρά κερδίζει για δεύτερη φορά το βραβείο της κορυφαίας σειράς με τρεις μόλις σεζόν στο βιογραφικό της. Η 74η τελετή των Emmy, των αμερικανικών τηλεοπτικών βραβείων, σημαδεύτηκε επίσης από την δεύτερη νίκη της Ζεντάγια για το βραβείο Α γυναικείας ερμηνείας (η νεότερη ηθοποιός αλλά και η πρώτη μαύρη που το καταφέρνει) χάρη στον δεύτερο κύκλο του «Euphoria» – θα βρείτε και τους δύο κύκλους στην Vodafone TV- καθώς και την ιστορική νίκη του νοτιοκορεάτη Λι Τζονγκ- τζε (ο πρώτος ασιάτης ηθοποιός που κερδίζει το βραβείο Α αντρικού ρόλου), του πρωταγωνιστή της σειράς «Squid game» του Netflix που ήταν η μεγάλη επιτυχία της περσινής σεζόν.

Η νίκη όμως του τρίτου κύκλου του «Succession» τα επισκίασε όλα. Η ιστορία της οικογένειας των βαθύπλουτων  Ρόι θυμίζει στους παλιούς την «Δυναστεία», με τη διαφορά πως ο πάτερ φαμίλιας και μεγιστάνας των μίντια Λόγκαν Ρόι (η ηθοποιάρα που λέγεται Μπράιαν Κοξ) είναι τόσο απρόβλεπτα αδίστακτος ώστε κάνει τον Τζέι- Αρ να μοιάζει με άκακο αρνάκι, ενώ οι ανταγωνιστικές σχέσεις εξουσίας και οι κακίες που ανταλλάσουν με τρομερή ευκολία τα αδέλφια της νέας σειράς, προσδίδει στο χλιδάτο περιβάλλον των Ρόι μια σαιξπηρική αύρα που όμοια της δεν έχουμε ξαναδεί στην αμερικανική τηλεόραση.

Το success story του «Succession» έχει πολλές εξηγήσεις. Η αμοραλιστική ηθική των κακομαθημένων γόνων του Λόγκαν (ο οποίος ήταν να εξαφανιστεί γρήγορα από τη σειρά λόγω εγκεφαλικού στο πρώτο επεισόδιο του πρώτου κύκλου αλλά ήταν τόσο έντονο το αποτύπωμα που άφηνε στα καρέ ο Κοξ ώστε οι παραγωγοί αποφάσισαν να «αναστήσουν» τον χαρακτήρα του) δεν είναι ούτε αναίτια ούτε μονοδιάστατη. Αφενός η σκληρή διαπαιδαγώγηση του πατέρα που ήρθε μετανάστης από την Σκωτία και έφτιαξε μόνος την αυτοκρατορία του κι αφετέρου η διαβρωτική δύναμη του χρήματος, μετατρέπει τους Κένταλ, Ρόμαν, Σιβ και Κόνορ (ο μεγάλος γιος από τον πρώτο γάμο του Λόγκαν) σε μονομάχους που παλεύουν για την εύνοια του βασιλιά Λιρ ώστε να τον διαδεχτούν άμα και όταν εκείνος αποφασίσει να αποχωρήσει από την ενεργό δράση.

Η βασική ιδέα της σειράς ανήκει στον Τζέσι Αρμστρονγκ («Peep Show», «The Thick of It») που στο σενάριο συνεργάζεται σε κάποια επεισόδια με τον Τζόναθαν Γκλέιζερ («Better call Saul») ενώ σκηνοθέτης του πρώτου επεισοδίου του Α κύκλου είναι ο Άνταμ Μακέι των «Don’t look up» και «Big short». Λέγεται ότι ο Άρμστρονγκ είδε στην απέραντη οικονομική δύναμη της οικογένειας Ρόι την περίπτωση Μέρντοχ και αρχικά είχε φανταστεί το στόρι ιδανικό για κινηματογραφική ταινία. Τα όσα τοξικά όμως παρακολουθούμε στην μικρή οθόνη από αυτό το θανατηφόρο εναγκαλισμό εξουσίας και χρήματος ξεπερνούν κάθε υπαρκτό πρόσωπο καθώς είναι σχεδόν απερίγραπτα. Εν κατακλείδι, το «Succession» είναι μια σειρά που τα έχει όλα (πλοκή, σκηνοθεσία, συμβολισμό, ερμηνείες ) κι απεικονίζει πιο εξαίσια από κάθε άλλη σειρά το απεχθές, διαχρονικό πρόσωπο της οικονομικής ελίτ και τις σχέσεις συγγένειας που διατηρεί με την πολιτική εξουσία.

Ο πρώτος και δεύτερος κύκλος του «Succession» προβάλλεται στη Vodafone Tv, ενώ ο τρίτος στη Nova. Αξίζει να αναφέρουμε ότι και οι τρεις κύκλοι είναι ισάξιοι, πράγμα που σπανίως ισχύει στο τηλεοπτικό πεδίο.

Documento Newsletter