Τις άθλιες μεθοδεύσεις των φοροελεγκτών καταδεικνύει το υπόμνημα του Documento

Τις άθλιες μεθοδεύσεις των φοροελεγκτών καταδεικνύει το υπόμνημα του Documento

Υπεβλήθη ενώπιον των φορολογικών αρχών και καταρρίπτει έναν προς έναν τους σκανδαλώδεις και αστήριχτους ισχυρισμούς της ΑΑΔΕ στην προσπάθεια ενοχοποίησής του

 

Τις άθλιες και δόλιες μεθοδεύσεις των φορολογικών ελεγκτών σε βάρος του Documento, που στοιχειοθετούν και ποινικές ευθύνες στελεχών της 1ου Ελεγκτικού Κέντρου (ΕΛΚΕ) της ΑΑΔΕ καταδεικνύει το υπόμνημα που υπέβαλε ενώπιον των φορολογικών αρχών την Παρασκευή η Documento Media. Πρόκειται για υπόμνημα-καταπέλτη, το οποίο καταρρίπτει έναν προς έναν όλους τους σκανδαλώδεις και νομικά αστήρικτους ισχυρισμούς των φορολογικών ελεγκτών στην προσπάθεια ενοχοποίησης της εφημερίδας, ικανοποιώντας τη διαχρονική επιθυμία της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τον οικονομικό στραγγαλισμό της με απώτερο στόχο τη φίμωση της ανεξάρτητης ερευνητικής δημοσιογραφίας.

Διαβάστε επίσης – Μαφία ΑΑΔΕ: Ενοχη σιωπή από το Μαξίμου

 

Oλα αυτά την ώρα που οι προκλητικές πρακτικές των εφοριακών σε βάρος του Documento έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στο σύνολο του Τύπου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το απόγευμα της Πέμπτης 21 Δεκεμβρίου 2023 η Eνωση Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ) εξέδωσε σκληρή ανακοίνωση στην οποία έκανε λόγο για πρακτικές που στερούνται «νομικού ερείσματος και βλάπτουν σοβαρά τον Τύπο». Η στήριξη της ΕΙΗΕΑ στο Documento είναι μονόδρομος καθώς πάγια και νόμιμη πρακτική όλων τα ΜΜΕ είναι αυτή που οι κυρίες και κύριοι της ΑΑΔΕ καταλογίζουν ως συναλλαγές κάτω από το τραπέζι στο Documento. Προσφέρουν, δηλαδή, μεγάλες εκπτώσεις σε διαφημιζόμενους πελάτες που φτάνουν ακόμη και το 99%. Το Documento δημοσιεύει ενδεικτικά ορισμένα τιμολόγια ΜΜΕ που αποδεικνύουν ότι οι εκπτώσεις ακόμη και άνω του 80% επί της αρχικής τιμής είναι μια συνηθισμένη πρακτική της αγοράς. Oπως για παράδειγμα πράττουν ΜΜΕ του oμίλου συμφερόντων του επιχειρηματία Βαγγέλη Μαρινάκη, δηλαδή της Alter Ego, το «Πρώτο Θέμα», η «Καθημερινή», η «Εφημερίδα των Συντακτών», η φιλοκυβερνητική εφημερίδα «Παραπολιτικά», η «Real News» κ.ά. Με το σκεπτικό λοιπόν της ελέγκτριας της ΑΑΔΕ Αικατερίνης Λυμπεροπούλου, όλοι αυτοί διακινούν «μαύρο» χρήμα και επομένως θα πρέπει να τους επιβληθεί πρόστιμο.

Υπενθυμίζεται πως η ελέγκτρια Αικ. Λυμπεροπούλου εφηύρε αδιανόητα επιχειρήματα προκειμένου να καταλογιστεί το πρόστιμο των εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στην εταιρεία Documento Media, φτάνοντας στο σημείο να μην αναγνωρίζει ως δικαιολογημένα έξοδα της εταιρείας ακόμη και τις δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν για δημοσιογραφικούς σκοπούς στο εξωτερικό ή για ταξίδι δημοσιογράφου της εφημερίδας στη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο του 2017 για την κάλυψη της ομιλίας του τότε αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και νυν πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί και η αδιανόητη-ακροβατική «διαπίστωση» της ελέγκτριας ότι οι εκπτώσεις που έκανε η εταιρεία σε διαφημιζόμενους, όπως σε δύο από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές επιχειρήσεις στον κόσμο, στην Coca-Cola και την Unilever, αλλά και σε κρατικούς φορείς (υπουργεία, Τράπεζα της Ελλάδος κ.ά.) σημαίνουν συναλλαγές κάτω από το τραπέζι, δηλαδή μαύρο χρήμα στο Documento.

Με πολλαπλούς αποδέκτες η ανακοίνωση της ΕΙΗΕΑ

Η ανακοίνωση της ΕΙΗΕΑ εξεδόθη την Πέμπτη το απόγευμα, με αφορμή όσα τραγελαφικά έχουν δει το φως της δημοσιότητας με την επιβολή εξοντωτικού προστίμου στο Documento, με το σαθρό επιχείρημα ότι έδινε μεγάλες εκπτώσεις στους διαφημιζόμενους και άρα κατά την ελέγκτρια Αικ. Λυμπεροπούλου υποκρύπτεται διακίνηση μαύρου χρήματος. Η ανακοίνωση ήταν ιδιαίτερα σκληρή και έστελνε μήνυμα σε πολλαπλούς αποδέκτες. Σύμφωνα με όσα αναφέρονταν σε αυτή, «η εμπορική πολιτική που ακολουθούν οι εφημερίδες και τα άλλα ΜΜΕ, και οι εκπτώσεις που κατά καιρούς προσφέρουν στους διαφημιζόμενους, εντάσσονται στο πλαίσιο μίας καθόλα νόμιμης διαδικασίας που ακολουθείται εδώ και δεκαετίες». Επίσης οι ιδιοκτήτες των εφημερίδων υπογράμμιζαν ότι «η κάθε εφημερίδα έχει το δικαίωμα να επιλέγει την τιμολογιακή πολιτική που θεωρεί ότι είναι η καταλληλότερη για να προσελκύσει τα διαφημιστικά έσοδα που θα εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά της», ενώ δεν άφηναν κανένα περιθώριο παρερμηνείας.

«Οταν αυτό γίνεται μέσα στα πλαίσια των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού και της ελεύθερης αγοράς, αναφορές σαν αυτές των τελευταίων ημερών στερούνται νομικού ερείσματος και βλάπτουν σοβαρά τον Τύπο σε μία περίοδο που περνά τη χειρότερη κρίση στην ιστορία του» κατέληγαν στη σχετική ανακοίνωση.

Ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου για όλα τα ΜΜΕ

Οι πρακτικές των φοροελεγκτών σε βάρος του Documentο ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου σε βάρος του συνόλου των ΜΜΕ της χώρας. Οπως προκύπτει από τιμολόγια ΜΜΕ προς διαφημιζόμενους που δημοσιεύει το Documento, όλα προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις προς τους πελάτες τους που κυμαίνονται από 80 έως και το 99%. Πρόκειται για ΜΜΕ όπως η Alter Ego του μεγαλοεπιχειρηματία Βαγγ. Μαρινάκη, το «Πρώτο Θέμα», η «Καθημερινή», τα «Παραπολιτικά» συμφερόντων Γιάννη Κουρτάκη, η «Εφημερίδα των Συντακτών», η «Real News» κ.ά. Δηλαδή όλα αυτά τα ΜΜΕ, με βάση τα επιχειρήματα των φοροελεγκτών, διακινούν μαύρο χρήμα; Είναι ένας παράλογος και κατάπτυστος ισχυρισμός που επισείει και ποινικές ευθύνες. Το documentonews.gr δημοσίευσε ελάχιστα από τα τιμολόγια που έχουμε στη διάθεσή μας (τα στοιχεία των πελατών έχουν σβηστεί) που αποδεικνύουν ότι οι εκπτώσεις ακόμη και άνω του 80% επί της αρχικής τιμής είναι συνηθισμένη πρακτική της αγοράς.

Συγκεκριμένα, η Alter Ego του μεγαλοεπιχειρηματία Βαγγ. Μαρινάκη φαίνεται να κάνει εκπτώσεις 95% επί αρχικής τιμής τιμοκαταλόγου 200.000 ευρώ και να εισπράττει μόλις 10.000, γεγονός που είναι πολύ συνηθισμένο και δεν αποτελεί καμία απόδειξη διακίνησης άνομου χρήματος.

Το «Πρώτο Θέμα» φαίνεται να κάνει έκπτωση 90% σε πολλούς πελάτες, όπως φαίνεται από τιμολόγια που δημοσιεύουμε.

Η «Καθημερινή» της οικογένειας Αλαφούζου σε δικές της τιμολογήσεις πολύ συχνά κάνει τιμολογήσεις 90,91%. Ετσι κάποιος πελάτης που ήταν να πληρώσει 10.000 ευρώ πληρώνει μόλις 1.000 ευρώ.

Τα «Παραπολιτικά» του Κουρτάκη, με τη σειρά τους, κάνουν εκπτώσεις 82,2% για να εξασφαλίσουν τη διαφήμιση του πελάτη.

Η συνεταιριστική «Εφημερίδα των Συντακτών» κάνει, όπως φαίνεται από τα τιμολόγια, εκπτώσεις έως και 99,99% και εισπράττει μόλις ένα ευρώ.

Το Documento έχει στη διάθεσή του και θα καταθέσει στην εισαγγελία δεκάδες τιμολόγια από όλα τα μέσα ενημέρωσης, από τα οποία φαίνεται πως στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς και της πάγιας εμπορικής πρακτικής όλα τα ΜΜΕ κάνουν ό,τι έκπτωση επιλέγουν. Σκοπός της κατάθεσης των τιμολογίων στην εισαγγελία είναι για να αποδειχθεί ότι οι ελεγκτές λειτούργησαν προφανώς με δόλο για να βλάψουν το Documento και όχι για να περαιώσουν ένα νόμιμο έλεγχο.

Η βράβευση και οι αποστολές στο εξωτερικό

Τον ισχυρισμό αυτό επιβεβαιώνει το επίσης αδιανόητο να μην αναγνωρίζει η ελέγκτρια ως δικαιολογημένα έξοδα της εταιρείας ακόμη και τις δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν για ταξίδι στο εξωτερικό όπου βραβεύτηκε η εφημερίδα, καθώς και για την κάλυψη ομιλίας του Κυρ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2017.

Πιο αναλυτικά, στις 12 Μαΐου 2018 ο creative director του Documento Διονύσης Θεοδόσης ταξίδεψε στη Βιέννη προκειμένου να παραλάβει τα πέντε βραβεία που απονεμήθηκαν στο Documento ως της καλύτερα σχεδιασμένης εφημερίδας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς συμμετείχε στον γνωστό διαγωνισμό European Newspaper Award. Τα βραβεία επρόκειτο να «απονεμηθούν» στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Εφημερίδων, το οποίο θα «πραγματοποιούνταν από τις 13 έως τις 15 Μαΐου 2018 στο δημαρχείο της Βιέννης». Αν και το ταξίδι του creative director του Documento αφορούσε την απονομή των βραβείων στην εφημερίδα, εντούτοις η ελέγκτρια της ΑΑΔΕ Αικ. Λυμπεροπούλου δεν αναγνώρισε ως δικαιολογημένα έξοδα της εταιρείας τις δαπάνες που έγιναν, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για ταξίδι επαγγελματικού σκοπού.

Το ίδιο βέβαια έκανε η Αικ. Λυμπεροπούλου ακόμη και με δαπάνες που έγιναν για ταξίδια δημοσιογράφων στο εξωτερικό στο πλαίσιο κάλυψης κορυφαίων και μη αθλητικών γεγονότων.

Ενα από αυτά ήταν και το ταξίδι που πραγματοποίησε τον Αύγουστο του 2017 στο Ελσίνκι ο αθλητικός συντάκτης του Documento Νίκος Παπαδογιάννης προκειμένου να καλύψει το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα μπάσκετ, όπως έκαναν χιλιάδες δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο. Ωστόσο, η… βιονική ελέγκτρια, που μελέτησε χιλιάδες στοιχείων και έβγαλε πόρισμα σε ελάχιστες ώρες, ούτε αυτές τις δαπάνες αναγνώρισε ως έξοδα της εταιρείας.

Κραυγαλέα περίπτωση είναι και το πώς αντιμετώπισε το ταξίδι της συναδέλφου δημοσιογράφου Μαρίας Μπραουδάκη στη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο του 2017 για την κάλυψη της ομιλίας του τότε αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και νυν πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης. Αν και επρόκειτο για ξεκάθαρη δημοσιογραφική αποστολή και μάλιστα υπήρξε και σχετικό δημοσίευμα της Μ. Μπραουδάκη με τίτλο «Μία από τα ίδια στη ΔΕΘ» στις 17 Σεπτεμβρίου 2017, εντούτοις οι δαπάνες του ταξιδιού δεν αναγνωρίστηκαν ως έξοδο της εταιρείας.

Ακόμη πιο άθλιο όμως είναι το γεγονός ότι ενώ ο φορολογικός έλεγχος του Documento διαρκούσε τρία χρόνια, ουδέποτε κάλεσαν την εταιρεία να απαντήσει σε τι αφορά καθεμία από αυτές τις δαπάνες. Αντίθετα, πρώτα τις χαρακτήρισαν μη αποδεκτές και στη συνέχεια κάλεσαν το Documento να δώσει εξηγήσεις.

Θα βρεθούν ενώπιον ποινικών και αστικών ευθυνών

Οι ακροβατικές διαπιστώσεις της ελέγκτριας άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου τόσο για την ίδια όσο και για τους επικεφαλής που κρύβονται πίσω από αυτήν. Πλέον είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπίσουν ποινικές και αστικές ευθύνες. Κι όχι μόνο από την προσφυγή του Documento στη Δικαιοσύνη, αλλά και από τους πελάτες του που συκοφαντούνται ως διακινητές μαύρου χρήματος.

Οπως είναι δύο από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές επιχειρήσεις στον κόσμο, η Coca-Cola και η Unilever. Είναι δυνατόν τόσο μεγάλες εταιρείες να δίνουν μαύρο χρήμα, όπως «διέγνωσε» η ΑΑΔΕ; Αυτό θα πρέπει να το αποδείξει η κ. Λυμπεροπούλου και οι λοιποί συνεργάτες της και ενώπιον δικαστηρίου.

Εκτός από πολυεθνικές εταιρείες η κ. Λυμπεροπούλου «είδε» διακίνηση μαύρου χρήματος από κρατικούς φορείς, τράπεζες, πανεπιστήμια, μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες. Μεταξύ αυτών τα Ελληνικά Πετρέλαια, η Εθνική Τράπεζα, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο ΕΔΟΕΑΠ (το ασφαλιστικό ταμείο των δημοσιογράφων), η Τράπεζα Πειραιώς, η Τράπεζα της Ελλάδος, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ), ο Ομιλος Γερμανού, τα ΕΣΠΑ, τα ελληνικά υπουργεία κ.ά. Πρόκειται για όσους είχαν διαφημιστεί στο Documento εκδίδοντας τιμολόγια και άρα κατά την κ. Λυμπεροπούλου μάλλον έδωσαν μαύρο χρήμα.

Ενδεικτική των τραγελαφικών ισχυρισμών από την ΑΑΔΕ είναι και η περίπτωση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Πρόκειται για μια εταιρεία η οποία ανήκει και στον πεθερό του υπουργού Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη. Η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, επειδή ήταν από τους καλούς πελάτες του Documento, είχε έκπτωση που έφτανε μέχρι και το 90%. Επομένως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή «νταραβεριζόταν» και αυτή με το Documento με μαύρο χρήμα κατά την ΑΑΔΕ.

Διαβάστε επίσης

Αθλιοτήτων συνέχεια στο φορολογικό έλεγχο του Documento: Δεν αναγνωρίζουν ως έξοδα ούτε το ταξίδι στο εξωτερικό όπου βραβεύτηκε η εφημερίδα

ΕΙΗΕΑ: Η Ένωση Ιδιοκτητών αδειάζει την ΑΑΔΕ για τους φορολογικούς ελέγχους στο Documento

Για την ΑΑΔΕ, από τον Μαρινάκη έως την Καθημερινή, τη Real και το Πρώτο Θέμα, όλοι διακινούν μαύρο χρήμα

Documento Newsletter