Με το κύμα ψύχους που αναμένεται τις επόμενες ημέρες στην Ελλάδα, τις επικείμενες χαμηλές θερμοκρασίες και το χιόνι, οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν απαραίτητα βασικά αξεσουάρ στο αυτοκίνητό τους για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες συνθήκες.
Ο πάγος και το χιόνι αποτελούν τα βασικά προβλήματα στην οδήγηση, επομένως η χρησιμοποίηση χειμερινών ελαστικών κυρίως στις περιοχές με υψηλό υψόμετρο είναι ζωτικής σημασίας. Με την χρήση τους ο οδηγός δεν θα έχει την έννοια να βάλει αλυσίδες σε περίπτωση χιονόπτωσης. Ήδη σε πολλές ορεινές περιοχές της Β. Ελλάδας αρκετοί οδηγοί από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Μάρτιο κάνουν χρήση των χειμερινών ελαστικών. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν επιθυμεί να χρησιμοποιήσει χειμερινά ελαστικά, τότε οφείλει να έχει μαζί του στον αποθηκευτικό χώρο καλές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες που θα αποτρέψουν σε μεγάλο βαθμό την ολίσθηση σε λείες επιφάνειες που δημιουργούνται από τον πάγο και το χιόνι όταν αυτό παγώσει. Αν και μέχρι τώρα οι περισσότεροι σκεφτόμαστε αλυσίδες χιονιού, εντούτοις πολλοί χρησιμοποιούν υφασμάτινες κουβέρτες, οι οποίες είναι ελαφρύτερες, πλένονται και είναι πιο εύκολο να χρησιμοποιηθούν.
Σε πολλές περιοχές της χώρας μας ο πάγος το πρωί καλύπτει το σύνολο του παρμπρίζ. Έτσι πρέπει να πάντα να έχουμε μια ξύστρα για να το καθαρίσουμε, ώστε να έχουμε την αναγκαία ορατότητα πριν ξεκινήσουμε.
Οι λεπίδες των υαλοκαθαριστήρων πιθανότατα θα είναι κολλημένες στο παρμπρίζ. Πρώτο μέλημά μας είναι να τις ξεκολλήσουμε με μεγάλη προσοχή ή αν δεν το καταφέρουμε να ενεργοποιήσουμε τη θέρμανση του αυτοκινήτου ώστε σταδιακά να λιώσει ο πάγος.
Εάν χιονίζει και είναι δύσκολο να μετακινηθεί το αυτοκίνητο λόγω χιονιού, τότε ένα αναδιπλωμένο φτυάρι με μυτερή άκρη αποτελεί την μοναδική λύση για να καθαριστεί το χιόνι και ο πάγος από τους τροχούς.
Όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, η εκκίνηση του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει δύσκολη. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλές παλιές μπαταρίες δεν μπορούν να εκκινήσουν το αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να θέλουν αλλαγή. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το θέμα ο οδηγός θα πρέπει να έχει μια μίζα πολλαπλών λειτουργιών, το οποίο αποτελεί το τέλειο αξεσουάρ για να λειτουργήσει ο κινητήρας, ακόμη και αν η μπαταρία μας είναι παλιά. Με άμεση ένα τέτοιο αξεσουάρ μπορεί να εκκινήσει κινητήρες ντίζελ και βενζίνης έως και 6.000 κ. εκ., ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη φόρτιση διαφόρων συσκευών μέσα στο αυτοκίνητο.
Το κρύο μπορεί για τους περισσότερους να είναι ενοχλητικό. Ωστόσο υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κάποιος οδηγός να μποτιλιαριστεί σε κάποιο σημείο του οδικού δικτύου. Τότε καλό είναι να έχει δίπλα του ένα ζεστό ρόφημα ή καφέ. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με μια φορητή καφετιέρα που θα δώσει τη λύση, αφού λειτουργεί σε οποιαδήποτε πρίζα 12V που υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο.
Σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης το φως έκτακτης ανάγκης (μικρός φάρος) είναι απαραίτητο, καθώς επισημαίνει τη θέση του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα την αποτροπή ατυχήματος.
Τέλος, το βράδυ, σε δυνατή χιονόπτωση ή σε πυκνή ομίχλη απαραίτητος είναι ένας φακός που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την αναζήτηση χαμένων αντικειμένων μέσα στο αυτοκίνητο όσο και για να φωτίσει το περιβάλλον στο οποίο βρισκόμαστε επισημαίνοντας παράλληλα και τη θέση μας.
Μην ξεχνάμε ότι βγαίνουμε στους ελληνικούς δρόμους εφόσον έχουμε σε ισχύ όλα τα απαραίτητα έγγραφα, έχουμε κάνει σέρβις το αυτοκίνητό μας και είμαστε σε εξαιρετική κατάσταση υγείας για να μπορέσουμε να οδηγήσουμε, τηρώντας πάντα σωστά και ευλαβικά τον ΚΟΚ ή τις υποδείξεις της Τροχαίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ