Τι λέει το ΚΚΕ για τα ταξί, το Beat και την Uber

Τι λέει το ΚΚΕ για τα ταξί, το Beat και την Uber

«Η αντιπαράθεση που ξέσπασε αυτές τις μέρες ανάμεσα σε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση με αφορμή το αναμενόμενο νομοσχέδιο για το χώρο της επιβατικής μεταφοράς, δεν αφορά το ποιός θα υπηρετήσει καλύτερα» τα συμφέροντα του αυτοαπασχολούμενου ταξιτζή.

Αυτό αναφέρει το Τμήμα ΕΒΕ της ΚΕ του ΚΚΕ, σε φυλλάδιο που κυκλοφόρησε και το οποίο απευθύνεται στους αυτοαπασχολούμενους στα ταξί.

«Παρά τα μεγάλα λόγια που ακούστηκαν, το σχέδιο νόμου, όχι μόνο δεν καταργεί τις γνωστές εταιρίες διαμεσολάβησης τύπου uber, taxibeat, όχι μόνο δεν απαγορεύει τη χρήση Επιβατηγών ΙΧ στην επιβατική μεταφορά όπως πολλοί υπόσχονταν, αντίθετα διαμορφώνει το νομικό πλαίσιο λειτουργίας τους και τις κατοχυρώνει και τυπικά στα πλαίσια της νέας “απελευθερωμένης” αγοράς που διαμόρφωσαν οι νόμοι 4070/12, 4093/12, 4199/13 και 4313/14. Την ίδια ώρα δίνει συνέχεια στην πολιτική της απελευθέρωσης, μέσω της δραστικής μείωσης του ελάχιστου χρόνου εκμίσθωσης ΕΙΧ στις 3 ώρες, προσφέροντας έτσι νέες ευκαιρίες επέκτασης σε όλες τις μεγάλες εταιρίες που έχουν δραστηριοποιηθεί στον κλάδο» επισημαίνει το ΚΚΕ.

Αναφέρει ότι η κυβέρνηση δεν νομοθετεί για λογαριασμό του αυτοαπασχολούμενου ταξιτζή και γι΄ αυτό διατηρεί σε πλήρη ισχύ τους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων «που απελευθέρωσαν το μεταφορικό έργο και οδήγησαν στη σημερινή διαρκή μείωση του εισοδήματός» ενώ η κριτική που ασκεί η ΝΔ στην κυβέρνηση ότι «δήθεν “βάλει κατά της επιχειρηματικότητας” δεν υπονοεί την ατομική επιχείρηση του αυτοαπασχολούμενου ταξιτζή και την δική του επαγγελματική δραστηριότητα, αλλά εννοεί τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και εταιρίες που θέλουν να θωρακιστούν έναντι της προοπτικής να μπουν νέες καπιταλιστικές επιχειρήσεις στο χώρο».

Το ΚΚΕ, αφού τονίζει ότι η αντιπαράθεση κυβέρνησης-αξιωματικής αντιπολίτευσης γίνεται γιατί εκφράζουν διαφορετικά επιχειρηματικά συμφέροντα, κάνει, στη συνέχεια, λόγο για κοινό σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, με στόχο την «αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και της χώρας σε διεθνή κόμβο μεταφορών, ως βασικό πυλώνα για την ενίσχυση της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων».

«Στο πλαίσιο αυτών των στόχων βάζουν από κοινού τη σφραγίδα τους και στη συγκέντρωση της επιβατικής μεταφοράς, προκειμένου να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι συνολικότερες ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου» προσθέτει.

Το ΚΚΕ καλεί τους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες να απορρίψουν την πολιτική του κεφαλαίου και του ευρωμονόδρομου, είτε εμφανίζεται με «αριστερά» συνθήματα, είτε με «κεντροδεξιά» και να δυναμώσουν τους αγώνες τους για την ανακούφισή από τις συνέπειες της κρίσης, της απελευθέρωσης, της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζουν όλες οι καπιταλιστικές κυβερνήσεις, η ΕΕ.

Το ΚΚΕ στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τα δίκαια αιτήματά των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων:

– για ένταξη στο αφορολόγητο

– για την προστασία τους από τις κατασχέσεις

– για τη μείωση του ΦΠΑ στο ταξί, του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης, των ασφάλιστρων του οχήματος.

«Η οργάνωση ενός πανεθνικού κεντρικού δικτύου που θα παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Μαζικής Επιβατικής Μεταφοράς και στις οποίες το ταξί μπορεί να λειτουργήσει ως συμπληρωματικό μέσο, είναι ρεαλιστική, είναι το μόνο αντίβαρο στην σημερινή επέλαση των μονοπωλίων.

Υπάρχουν σήμερα όλες οι παραγωγικές και τεχνολογικές προϋποθέσεις, αρκεί να βγει από τη μέση η καπιταλιστική ιδιοκτησία και εξουσία» αναφέρει το ΚΚΕ, το οποίο απευθυνόμενο στον αυτοαπασχολούμενο ταξιτζή, καταλήγει:

«Η εργατική εξουσία, συγκεντρώνοντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς όλων των ειδών και τις αντίστοιχες υποδομές, μπορεί να δώσει διέξοδο και στα δικά σου αδιέξοδα. Σε αυτή την κατεύθυνση μπορείς να εξασφαλίσεις και εσύ σταθερή δουλειά, ικανοποιητικό μισθό, ανθρώπινο ωράριο εργασίας (5μερο, 7ωρο), με δωρεάν κοινωνικές υπηρεσίες υγείας, παιδείας, εξασφάλιση λαϊκής στέγης. Έτσι μπορείς να ζήσεις καλύτερα εσύ και τα παιδιά σου απολαμβάνοντας όλα αυτά που σου στερεί σήμερα η ακόρεστη δίψα των επιχειρηματικών ομίλων για κέρδη».

Ετικέτες

Documento Newsletter