Τι είδαμε και τι (δεν) ακούσαμε στην πρεμιέρα του Release Athens

Τα προβλήματα στον ήχο μετρίασαν την καταιγιστική εμφάνιση των Nightwish και In Flames.

Τα πάντα στην Πλατεία Νερού χθες το απόγευμα έμοιαζαν ιδανικά. Μέχρι και τα σύννεφα μας έκαναν τη χάρη και έκρυψαν τον ήλιο που έκαιγε από το πρωί στον Αττικό ουρανό. Η προσέλευση του κόσμου ήταν παραπάνω από εντυπωσιακή σε έναν χώρο με τον οποίο διοργανωτές και κοινό έχουν πλέον εξοικειωθεί. Η επιστροφή των In Flames στην Ελλάδα μετά από 23 ολόκληρα χρόνια και η πρώτη εμφάνιση των Nightwish με την εγκυμονούσα Floor Jansen στα φωνητικά -και τελευταία πριν από το διάλειμμα που έχουν ανακοινώσει ότι θα κάνουν- έφταναν και περίσσευαν για να φέρουν πενταψήφιο αριθμό οπαδών στην πρώτη μέρα του φετινού Release Athens.

Οι Αθηναίοι Elysion ήταν το πρώτο συγκρότημα που πάτησε φέτος στην τεράστια σκηνή του φεστιβάλ και ό,τι πιο κοντινό στον ήχο των headliners της βραδιάς, Nightwish. Στα 45 λεπτά που έπαιξαν, η Χριστιάνας και η παρέα της βάσισαν το σετ τους κυρίως στον πρόσφατο άλμπουμ τους «Bring Out Your Dead» και έκαναν αρκετά ζευγάρια μάτια και αυτιά να γυρίσουν προς το μέρος τους. Τηρουμένων των αναλογιών οι Elysion ήταν και το συγκρότημα με τον καλύτερο ή για να το πούμε πιο σωστά με τα λιγότερα προβλήματα στον ήχο.

Η δεύτερη εμφάνιση των Insomnium, των βετεράνων εκπροσώπων του μελωδικού death metal στη χώρα μας θα ξεχαστεί γρήγορα. Κάτι η ώρα, κάτι ο μπουκωμένος ήχος, δεν βοήθησαν τους Φινλανδούς που κέρδισαν ωστόσο το χειροκρότημα του κοινού το οποίο αναγνώρισε την προσπάθεια και τη διάθεση ενός συγκροτήματος που είναι φτιαγμένο για πιο σκοτεινές καταστάσεις μπροστά σε αφοσιωμένους οπαδούς να λειτουργήσει ως γέφυρα πριν από το πρώτο μεγάλο όνομα της βραδιάς.

Ακουγόταν σαν ψέμα αλλά οι In Flames μετά από 23 χρόνια και δύο αναβολές πάτησαν ελληνικό σανίδι έχοντας μάλιστα στις αποσκευές τους ένα νέο εξαιρετικό άλμπουμ και την ξεκάθαρη διάθεση του Anders Fridén να κλείσει το μάτι στο παρελθόν. Με ένα setlist με αναφορές σε όλο το φάσμα της 30ετούς δισκογραφία τους και με το βάρος να πέφτει στις πιο brutal στιγμές, οι In Flames κατάφεραν παρά τα σκαμπανεβάσματα στον ήχο τους να ξεσηκώσουν τον κόσμο που ανταποκρίθηκε στα κελεύσματα του Fridén να είναι εξίσου κινητικοί με τους ίδιους τους In Flames, οι οποίοι επί 80 λεπτά όργωσαν τη σκηνή εκτελώντας άψογα το υλικό τους. Και όλα αυτά παρά την ξαφνική αποχώρηση του μπασίστα Bryce Paul, αφού το κενό του αναπληρώθηκε από τον έναν και μοναδικό Liam Wilson των Dillinger Escape Plan «που δεν χρειάστηκε παρά μόνο 15 λεπτά για να μάθει το υλικό», όπως είπε χαριτολογώντας ο Fridén.

Στις 23:00 ακριβώς τα φώτα έσβησαν και χιλιάδες κινητά σηκώθηκαν για να καταγράψουν την είσοδο των Nightwish στη σκηνή. Τα ήθη όμως στις συναυλίες έχουν πλέον αλλάξει και τα κινητά δεν κατέβηκαν ποτέ, καθώς λειτουργούν ως προέκταση του χεριού για το νεότερο σε ηλικία κοινό, η συντριπτική πλειονότητα του οποίου είχε πιάσει από νωρίς μπροστινό στασίδι για να θαυμάσει την ιδιαίτερα κινητική παρά τη προχωρημένη εγκυμοσύνη της Floor Jansen και την παρέα της. Η Ολλανδή τραγουδίστρια και η φουσκωμένη κοιλιά της τράβηξε όπως ήταν φυσικό τα βλέμματα, με τις οθόνες των κινητών να εστιάζουν για να απαθανατίσουν μεμονωμένες στιγμές ή ολόκληρα τραγούδια, σε πείσμα όσων προτιμούν ακόμα να απολαμβάνουν τη στιγμή όταν τη βιώνουν και όχι μερικές ώρες μετά στο youTube. Για περίπου μιάμιση ώρα οι Nightwish ξεδίπλωσαν μερικές από τις στιγμές που τους έδωσαν το χρίσμα των βασιλιάδων του συμφωνικού μέταλ, με τα «Élan», «Dark chest of wonders» και «Nemo» να τραγουδιούνται περισσότερο και τα «Shoemaker», «Ghost love score» και «The greatest show on earth» να καθηλώνουν ακόμα περισσότερο. Όπως και οι προηγούμενοι οι Nightwish δεν είχαν σύμμαχο τον ήχο, καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα πλήκτρα του Tuomas Holopainen ήταν πολύ πίσω σε σχέση και με τα προηχογραφημένα συμφωνικά μέρη, ενώ και η φωνή της Floor έπεφτε αρκετά χαμηλά. Αυτό φυσικά δεν εμπόδισε το κοινό να υποκλιθεί στο συγκρότημα και στη γυναίκα που μέσα σε λίγους μήνες νίκησε τον καρκίνο του μαστού, έμεινε έγκυος στο δεύτερο παιδί της με τον Hannes Van Dahl, ντράμερ των Sabaton και συνεχίζει να κάνει headbanging «με την κοιλιά στο στόμα».

Το Release Athens 2023 συνεχίζεται με τέσσερα ακόμα σόου για τους λάτρεις του είδους. Την αρχή θα κάνουν το Σάββατο 17 Ιουνίου οι Helloween σε μια θρυλική εμφάνιση που αναμένεται με μεγάλη προσμονή, ενώ ακολουθεί ένα τριήμερο – φωτιά, μια… διαβολοβδομάδα με DisturbedParkway DriveAmon Amarth & Kreator.

H προπώληση των εισιτηρίων για τις μέρες αυτές συνεχίζεται ενώ είναι διαθέσιμες ακόμα διήμερες & τριήμερες προσφορές στο www.releaseathens.gr/prosfores/

Ετικέτες