Τι απαντά η πρώην πρόεδρος του ΤΑΠ σε Μενδώνη και συνδικαλιστές του υπουργείου Πολιτισμού

Τι απαντά η πρώην πρόεδρος του ΤΑΠ σε Μενδώνη και συνδικαλιστές του υπουργείου Πολιτισμού

Τη δική της απάντηση τόσο προς την υφυπουργό Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη όσο και προς ΜΜΕ αλλά και συνδικαλιστές του υπουργείο δίνει με δήλωσή της η πρώην πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, Παρασκευή Σιδηροπούλου.

Όπως αναφέρει: «τον Ιούλιο, με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας, υπήρξε έγγραφη ενημέρωση από εμένα προς τη νέα Υπουργό για τα θέματα του Τ.Α.Π. Παρά τα συνεχή έγγραφα και προφορικά αιτήματά μου για συνάντηση μαζί της, αυτά δεν έγιναν ποτέ αποδεκτά, αντιθέτως η επικοινωνία με εμένα περιοριζόταν στην υπόδειξη των θεμάτων που θα συζητηθούν και εκείνων που δε θα συζητηθούν, επιλέγοντας με δικά της κριτήρια από τα έγγραφα των Ημερησίων Διατάξεων που απέστειλα».

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή της κας Σιδηροπούλου:

Σε όλο τον εργασιακό μου βίο έχω μάθει ότι μέσω της σκληρής δουλειάς μπορούν να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Και πραγματικά αυτό έπραξα, σε αγαστή συνεργασία με το μέλος του ΔΣ δρα Μιμίκα Γιαννοπούλου, καθώς και με τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ του Τ.Α.Π. του οποίου διορίστηκα Πρόεδρος το Νοέμβριο του 2018.

Κατόπιν της επαναλαμβανόμενης εμπλοκής του ονόματός μου σε ανακοινώσεις συνδικαλιστικών οργάνων και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ οφείλω να αποκαταστήσω την αλήθεια. Προς τούτο άλλωστε έχω στην κατοχή μου όλα τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν όσα ακολουθούν.

Όταν αναλάβαμε τον Νοέμβριο 2018 το δύσκολο έργο της διοίκησης του Τ.Α.Π. η προηγούμενη–και τώρα νυν- Πρόεδρος αφενός μεν κατά τη διαδικασία παράδοσης – παραλαβής δεν ενημέρωσε για κανένα θέμα του Ταμείου (είναι χαρακτηριστικό ότι το πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής ήταν μόλις μισή σελίδα με απλή αναφορά σε κλειδιά και φυσικά αντικείμενα στο γραφείο), αφετέρου δε, δεν είχε υπογράψει τα πρακτικά ΔΣ της δικής της θητείας, γεγονός που δυσχέρανε και καθυστέρησε πολύ το έργο μας.

Προκειμένου να γίνει αντιληπτός ο τρόπος με τον οποίο ασκήσαμε τη Διοίκηση, αρκεί να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά επί των ημερών της Διοίκησής μας δημοσιεύθηκε ο Προϋπολογισμός του Τ.Α.Π., αν και οριζόταν από νόμο του 2010 (Για το έργο της Διοίκησής μας υπάρχει έγγραφο με τα πεπραγμένα της). Συναφώς προς το τελευταίο των ανωτέρω και τα οικονομικά του φορέα από τη Διοίκησή μας εντοπίστηκαν 3 τραπεζικοί λογαριασμοί με συνολικό υπόλοιπο 2,5 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν είχε απεικονιστεί ποτέ στο λογιστικό σύστημα του Τ.Α.Π., καθώς και καμία κίνηση από το άνοιγμά τους ( το οποίο είχε λάβει χώρα δεκαετίες πριν) και έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για έλεγχό τους από τους αρμόδιους φορείς.

«Έγγραφη ενημέρωση στη νέα υπουργό»

Τον Ιούλιο, με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας, υπήρξε έγγραφη ενημέρωση από εμένα προς τη νέα Υπουργό για τα θέματα του Τ.Α.Π. Παρά τα συνεχή έγγραφα και προφορικά αιτήματά μου για συνάντηση μαζί της, αυτά δεν έγιναν ποτέ αποδεκτά, αντιθέτως η επικοινωνία με εμένα περιοριζόταν στην υπόδειξη των θεμάτων που θα συζητηθούν και εκείνων που δε θα συζητηθούν, επιλέγοντας με δικά της κριτήρια από τα έγγραφα των Ημερησίων Διατάξεων που απέστειλα.

Ως εκ τούτου, πράγμα το οποίο αποδεικνύεται από τα έγγραφα που έχω στη διάθεσή μου, η ευθύνη για τα προβλήματα που ανέκυψαν από τις 10 Ιουλίου και μετά δε βαρύνει τη Διοίκησή μου. Εντύπωση προκαλεί ότι έως και σήμερα, όπως προκύπτει περίτρανα από τις αναρτημένες πράξεις, δεν έχουν επιλυθεί οι εκκρεμότητες που δημιουργήθηκαν στο διάστημα 10 Ιουλίου έως την αλλαγή της Διοίκησής μας, ενώ σίγουρα θα έχουν δημιουργηθεί κι άλλες (δεδομένου ότι στη δική μας Διοίκηση ο μέσος όρος των θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης ανά εβδομάδα ήταν 25 θέματα). Και τούτο ενώ έχουν ήδη παρέλθει πάνω από 3 μήνες από τη 10η Ιουλίου, όταν έλαβα την σχετική εντολή από το Υπουργείο, κατά τα άνω αναφερθέντα. Δε θα αναλύσω καθόλου τον τρόπο με τον οποίον πληροφορήθηκα δια του Τύπου ότι αντικαταστάθηκα, ενώ ο διορισμός της αντικαταστάτριάς μου έλαβε χώρα ένα μήνα αργότερα, ούτε στο γεγονός ότι μου ζητήθηκε επίμονα να την ενημερώσω, ένα μήνα πριν το διορισμό της και λοιδορήθηκα όταν αυτό δε συνέβη.

«Οι ανακοινώσεις του υπουργείου»

Σχετικά με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου: Αν και το Υπουργείο είχε ενημερωθεί εγγράφως σχετικά με τη λύση που είχαμε δώσει στο ζήτημα των μεταφορών προϊόντων προς τα πωλητήρια, ανακοίνωσε επανειλημμένα ότι «υπάρχει πρόβλημα με τη μεταφορική». Οι νύξεις του Υπουργείου είχαν στόχο τη δική μας Διοίκηση και όχι την κατάσταση που επικρατούσε από 2012 έως 2018 για την οποίες έχει διαταχθεί έλεγχος λόγω του τρόπου που διεξάγονταν οι μεταφορές. Για το ζήτημα της μηχανογράφησης παρά την προληπτική ανάληψη δράσης της Διοίκησής μας, το ζήτημα σταμάτησε με εντολή του Υπουργείου. Για το ζήτημα της λειτουργίας των αναψυκτηρίων των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων το ζήτημα της εκμίσθωσής τους απασχολεί και ερευνάται από την Εισαγγελία και το Σώμα Επιθεωρητών και Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και η νυν πολιτική ηγεσία είχε ενημερωθεί διά σχετικού εγγράφου μου. Αξίζει να σημειώσω ότι η ενημέρωσή μου για τα αναψυκτήρια έγινε αποκλειστικά μέσω των εγγράφων και πορισμάτων του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και όχι από την προηγούμενη διοίκηση. Με την ανάληψη των καθηκόντων μου, τη στενή συνεργασία με το γραφείο του Υφυπουργού Πολιτισμού και το νέο θεσμικό πλαίσιο έγινε μεγάλη προσπάθεια για την επίτευξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης σε 14 αναψυκτήρια, η οποία θα απέδιδε καρπούς τον Ιούλιο (προσωρινή λύση). Η προηγούμενη διοίκηση αρκέστηκε σε απραξία παρά το γεγονός ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο άρχισε να ισχύει επί των ημερών της, ήδη από την 2.7.2018 που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος.

Παράλληλα, σε συνέχεια διαρκών συσκέψεων με την τότε πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ και με στελέχη δύο έγκριτων εταιρειών, η μία στον χρηματοοικονομικό και η άλλη στο νομικό τομέα, παραδόθηκε η πρώτη φάση του προγράμματος αξιοποίησης των αναψυκτηρίων (μόνιμη λύση), με την κατηγοριοποίηση και ανάλυση των γενικών οικονομικών χαρακτηριστικών των αναψυκτηρίων, με σκοπό την κατάδειξη των σημαντικότερων αξιοποιήσιμων χώρων και την εξεύρεση του βέλτιστου τρόπου αξιοποίησης. Τα σχετικά παραδοτέα βρίσκονται στην κατοχή του ΥΠΠΟ. Για τα πωλητήρια τα στοιχεία, όπως αντλούνται από το σύστημα ΚΗΜΔΗΣ, είναι εύγλωττα: Για προμήθειες πρώτων υλών των εργαστηρίων η δική μας διοίκηση (διάρκειας 7 μηνών) προέβη σε 15 αποφάσεις αναθέσεων, ενώ η προηγούμενη με Πρόεδρο την κα Χατζηπέτρου (διάρκειας 12 μηνών) μόλις σε 1 απόφαση.

«Σε επτά μήνες δημοσιεύθηκαν 17 διακηρύξεις»

Η σημασία αυτού είναι τεράστια για την παραγωγή των εργαστηρίων. Αντίστοιχα είναι και τα νούμερα στις διακηρύξεις/ διαγωνισμούς για παροχή υπηρεσιών και προμήθεια αγαθών που αφορούν την αναβάθμιση των πωλητηρίων μας και του ίδιου του Ταμείου. Συγκεκριμένα, μόλις σε 7 μήνες δημοσιεύθηκαν 17 διακηρύξεις ενώ η προηγούμενη διοίκηση δημοσίευσε μόλις 7. Αναφορικά με τους ελέγχους: Αναφορικά με τα «ερωτηματικά … για την πορεία πορισμάτων… που θα πρέπει να αναφερθούν και να αναδειχθούν» σύμφωνα με σχετική δημοσίευση συνδικαλιστικού οργάνου, οφείλω να ενημερώσω ότι όλα τα πορίσματα όλων των ελέγχων έχουν δοθεί στα αρμόδια προς έλεγχο όργανα συμπεριλαμβανομένης της νυν πολιτικής ηγεσίας, της νυν διοίκησης του Τ.Α.Π. και υπηρεσιακών παραγόντων του Ταμείου σύμφωνα με τις πρακτικές και ρυθμίσεις του δημοσίου. Για τον πειθαρχικό έλεγχο υποθέσεων, η διοίκησή μας, δεδομένου του φόρτου εργασίας της μοναδικής νομικού του Ταμείου, αποφάσισε την ανάθεση της υπόθεσης σε δικηγόρο, η οποία σταμάτησε κατόπιν σχετικής εντολής από το Γραφείο Υπουργού. Αξίζει να επισημανθεί ότι η εμπιστευτικότητα των εγγράφων σίγουρα δεν επιτρέπει την ανάδειξή τους. Για το θέμα του πορίσματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχουν ληφθεί αποφάσεις Διοικητικού Συμβουλίου προς υλοποίηση των συστάσεών του από τις υπηρεσίες του Τ.Α.Π., ενώ πέραν αυτού εκκρεμούν επιπλέον έλεγχοι για τα αναψυκτήρια και για τους τραπεζικούς λογαριασμούς του Τ.Α.Π., για τους οποίους δεν είχε απεικονιστεί καμία κίνηση στο λογιστικό σύστημα του Ταμείου από το άνοιγμά τους και το οποίο ανέδειξε η δική μας Διοίκηση. Όλα τα ανωτέρω, πιστοποιούνται από έγγραφα που έχω στην κατοχή μου.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ»

Ετικέτες

Documento Newsletter