Τι ακριβώς μας πούλησες Κυριάκο;

Τι ακριβώς μας πούλησες Κυριάκο;

«Οι ψηφοφόροι αγόρασαν το σχέδιό μας για ένα μέλλον, για μια Ελλάδα που είναι πιο ευημερούσα» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην πρώτη μετεκλογική του συνέντευξη στην Κριστιάν Άμανπουρ το CNN. (Η λέξη που χρησιμοποίησε, bought into, σημαίνει επένδυσαν αλλά και έχαψαν. Οι όροι έχουν πάντα τη σημασία τους).

Τι εννοεί ο Μητσοτάκης όταν λέει ότι «οι ψηφοφόροι αγόρασαν»; Πρόκειται για μια ατυχή έκφραση, που δηλώνει τον τρόπο με τον οποίο ο νικητής των εκλογών αντιλαμβάνεται την πολιτική; Λέει δηλαδή κυνικά ότι μας πούλησε κάτι, ένα ψέμα ίσως, ένα προϊόν σαν τα κινέζικα που πουλά ο Άδωνης Γεωργιάδης στην τηλεόραση και εμείς αγοράσαμε σαν πελάτες, δεν κρίναμε ως πολίτες;

Θέλει μήπως ο Μητσοτάκης να κρυφτεί και η χαρά δεν τον αφήνει; Εκφράζει την πεποίθησή του ότι δεν υπάρχει πολιτική αλλά επικοινωνία και πώληση στην οποία είχε μεγάλη επιτυχία; Αυτή είναι η πιο αθώα εξήγηση, γιατί υπάρχει και η εγκληματική. Ότι δηλαδή τα επικοινωνιακά επιτελεία του Μητσοτάκη, πούλησαν στους ψηφοφόρους ένα προϊόν, με βάση τη δημιουργία του ψυχολογικού προφίλ τους. Αυτό που έγινε δηλαδή το 2010 με το σκάνδαλο Cabridge Analytica. Μια εταιρεία συνέλεξε προσωπικά στοιχεία μέσα από τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αφού κατέγραψε το ψυχολογικό προφίλ των πολιτών με μεθόδους μυστικών υπηρεσιών, τους χειραγώγησε. Πούλησε δηλαδή ένα προϊόν κατάλληλο για την ψυχολογία τους, αντί να παρουσιάσει ένα πολιτικό σχέδιο για να το εγκρίνουν.

Υπήρξε τέτοια πώληση και αγορά στην Ελλάδα; Θα μου πείτε μήπως πρόκειται για συνωμοσιολογία που επιχειρεί να δικαιολογήσει μία ήττα και να παραβλέψει μια μεγάλη νίκη; Το θέμα είναι ότι ο Μητσοτάκης έχει την αντίληψη και τα μέσα για να το κάνει αλλά και ένα κακό προηγούμενο που θέτει ερωτήματα. Ο πρωθυπουργός που είχε καλωδιωμένος και υπέκλεπτε τους υπουργούς του, τους αρχηγούς του Στρατεύματος, δικαστικούς, δημοσιογράφους και αρχηγούς κομμάτων, έχει πρόβλημα στο να επεκτείνει τα βρόμικα μέσα; Στον ένα τομέα καταπατά τη Δημοκρατία αλλά στον άλλο στέκεται σούζα;

Στο ερώτημα πώς μπορεί να συνέλλεξε και να χρησιμοποίησε τα προσωπικά στοιχεία του καθενός μας, να θυμίσω ότι την περίοδο της πανδημίας, με πρόσχημα τον covid και την αντιμετώπισή του, ύποπτες εταιρείες οι οποίες έχουν κατηγορηθεί για χρήση μεθόδων μυστικών υπηρεσιών, ανέλαβαν από το επίσημο Ελληνικό κράτος να συλλέξουν προσωπικά μας δεδομένα. Κανένας δεν εξήγησε ποτέ γιατί συνελέγησαν και τι έγιναν αυτά τα δεδομένα. Αποκαλύφθηκε μόνο ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες, είχαν συμμετοχή σε βρόμικα παιχνίδια.

Μόνος του ο Μητσοτάκης μίλησε στο CNN με όρους πώλησης. Πριν από μήνες, μόνος του και πάλι ο Μητσοτάκης, προκειμένου να υποστηρίξει ότι δεν παρακολουθεί τους υπουργούς του, περιέγραψε μια διαδικασία που ήταν ακριβώς αυτό που έκανε όποιος παρακολουθούσε. Είχε πει στον Νίκο Χατζηνικολάου «μα είναι δυνατόν να είμαι με τον Υπουργό μου και όταν φεύγει εγώ να πηγαίνω στη συνέχεια στο κομπιούτερ μου για να ακούσω τι λέει;» Αυτό ακριβώς γινόταν με το Predator και ο Μητσοτάκης έδειξε να το γνωρίζει καλά. Όπως καλά γνώριζε κατά την προεκλογική εκστρατεία τι ακριβώς ενδιαφέρει τον κόσμο φτάνοντας να ομολογήσει κυνικά ότι από το δυστύχημα στα Τέμπη δεν είχε και μεγάλο κόστος. Γνώριζε ο Μητσοτάκης. Εμείς θα μάθουμε μετά από χρόνια. Αλλά θα μάθουμε.

Documento Newsletter