Μια συζήτηση με τον εικαστικό Γιώργο Κόφτη για τη νέα δημιουργία του που αφιερώνεται στα θύματα των Τεμπών
Η πόλη της Φλώρινας, σε σχέση με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, έχει ένα καλό. Δεν σβήνει τα έργα τέχνης απ’τους τοίχους της. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει μετά τη νέα δημιουργία του εικαστικού Γιώργου Κόφτη, σε τοίχους της πόλης, ύστερα από πρόσκληση του αντιδημάρχου.
Έτσι, ενώ από το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας, δεν πήραν ούτε καν ένα τηλέφωνο τον καλλιτέχνη να του εξηγήσουν γιατί έσβησαν το πρόσωπο του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, μια άλλη θεσμική αρχή, κάλεσε τον Γιώργο Κόφτη και τιμήσει την πόλη της, με δύο νέες δημιουργίας που αφορούν το έργο του μεγάλου σκηνοθέτη.
Ο Γιώργος Κόφτης, μας άνοιξε το σπίτι του και μας μίλησε για τις τραγελαφικές καταστάσεις του ΑΠΘ, την ελευθερία έκφρασης, το νέο έργο τέχνης, στη Φλώρινα που αφορά το δυστύχημα των Τεμπών, αλλά και για την σύγχρονη κοινωνική-πολιτική τέχνη. Η συζήτηση πραγματεύτηκε την ζωγραφική στα έργα του Αγγελόπουλου την underground τέχνη της Γερμανίας, τον Banksy αλλά και έναν Μεξικάνο ζωγράφο που είχε το κακό συνήθειο να ζωγραφίζει στους τοίχους των πλουσίων τον Λένιν. Άκουγε στο όνομα, Ντιέγκο Ριβέρα.
Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος «επέστρεψε» στους τοίχους, με ένα έργο αφιερωμένο στα θύματα των Τεμπών.
Ο εμβληματικός Θίασος είναι εδώ για να μην ξεχάσουμε ποτέ τι έγινε στα #Τέμπη.
Και αυτή τη φορά δεν τόλμησε να τον σβήσει κανείς.
Ο δημιουργός Γιώργος Κόφτης, μου έκανε την τιμή να… pic.twitter.com/vwJxE3af3d— Chris Avramidis (@chris_avramidis) August 5, 2023