Την Παρασκευή η ολοκλήρωση της διαδικασίας απάντλησης των καυσίμων από το «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ»

Την Παρασκευή η ολοκλήρωση της διαδικασίας απάντλησης των καυσίμων από το «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ»

Αύριο εκτός απροόπτου, αναμένεται να ολοκληρωθεί, σύμφωνα με στελέχη της αναδόχου εταιρείας, η διαδικασία απάντλησης των καυσίμων που έχουν απομείνει στις δεξαμενές του βυθισμένου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.

Εντός της ημέρας ολοκληρώνονται οι εξειδικευμένες εργασίες προετοιμασίας για την άντληση του φορτίου από την τελευταία δεξαμενή πετρελαίου του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ».

Έως τώρα, από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο έχουν συνολικά απαντληθεί 2.517 μίγματα πετρελαιοειδών.

Στο πετρελαιοφόρο «ΣΥΡΟΣ» έχουν φορτωθεί 984 κυβικά μέτρα πετρελαιοειδών και άλλα 1.533 κυβικά μέτρα στο πετρελαιοφόρο “Lassea” που εξακολουθεί να βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Περάματος, περιμένοντας οδηγίες από τις αρμόδιες λιμενικές αρχές, για το πού θα αδειάσει τα καύσιμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται η ανάλυση των καυσίμων που έχει στις δεξαμενές του το πετρελαιοφόρο “Lassea”, από το γενικό χημείο του κράτους, προκειμένου να διακριβωθεί για το αν πρόκειται για πετρελαιοειδή κατάλοιπα ή καθαρά, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία αδειάσματος σε αποθηκευτικές δεξαμενές.

Σημειώνεται ότι με προσωρινή εισαγγελική παραγγελία, τα καύσιμα είχαν χαρακτηριστεί αρχικά ως slops (πετρελαιοειδή κατάλοιπα).

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση που είχε δώσει κατά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου το λιμενικό σώμα, το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» είχε αποπλεύσει έμφορτο από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.

Οι εργασίες απορρύπανσης από τη Γλυφάδα έως τη Σαλαμίνα συνεχίζονται και σήμερα.

Σύμφωνα με τη καθιερωμένη ενημέρωση από το λιμενικό σώμα, στη Σαλαμίνα δεν υφίσταται επιφανειακή ρύπανση, ενώ συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς ο καθαρισμός των ακτών στην ευρύτερη περιοχή του όρμου Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνοσούρας, από προσωπικό εκατόν τριάντα πέντε (135) ατόμων ιδιωτικών εταιρειών, με επτά πλυστικά μηχανήματα. Επίσης, δύτες διενεργούν έλεγχο του βυθού.

Στη θαλάσσια περιοχή Πειραϊκής δεν παρουσιάζεται θαλάσσια ρύπανση. Στο λιμανάκι της Αφροδίτης, συνεχίζονται οι εργασίες καθαρισμού με απορροφητικά υλικά, ενώ στη θαλάσσια λουτρική εγκατάσταση «ΦΡΕΑΤΤΥΔΑ», πραγματοποιείται και σήμερα ο καθαρισμός του αιγιαλού και της βραχώδους ακτογραμμής από συνεργείο ιδιωτικής εταιρείας.

Στη θαλάσσια περιοχή Παλαιού Φαλήρου επιχειρούν συνολικά τριάντα έξι άτομα της αναδόχου εταιρείας, με πλυστικά και πιεστικά μηχανήματα.

Αναφορικά με τη θαλάσσια περιοχή του Αλίμου, στο Α’ και Β’ επίπεδο Αλίμου επιχειρούν δεκαοκτώ άτομα ιδιωτικής εταιρείας, τα οποία διενεργούν εργασίες καθαρισμού των ακτών.

Μπροστά από τις παραλίες των δήμων Αλίμου και Ελληνικού (και ειδικότερα της «Παλιάς Φαντασίας», του Ελληνικού Ναυτικού Ομίλου Αιγυπτιωτών, του ΕΛΚΕΘΕ, του Αγίου Κοσμά και του Αγίου Αλεξάνδρου), επιχειρούν συνολικά τριάντα εννέα άτομα ιδιωτικού συνεργείου με πιεστικά μηχανήματα, αντλίες και μπετονιέρα επεξεργασίας άμμου, ενώ η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιούμενη.

Στη θαλάσσια περιοχή Γλυφάδας (1η-2η-3η-4η μαρίνα) όπου η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη, επιχειρεί συνεργείο με τρία πλυστικά μηχανήματα, αποτελούμενο από σαράντα άτομα, μεταξύ των οποίων άτομα της αναδόχου εταιρείας και εθελοντές.

Στην εγκατάσταση «Αστέρας Γλυφάδας» η κατάσταση παρουσιάζει συνεχή βελτίωση. Επιχειρεί συνεργείο είκοσι επτά ατόμων της αναδόχου εταιρείας, πραγματοποιούνται εργασίες από έξι πλυστικά μηχανήματα, ενώ εντός της ημέρας αναμένεται να επιχειρήσουν επιπλέον τρία βυτιοφόρα οχήματα, δύο αντλίες εκ των οποίων η μία του Πολεμικού Ναυτικού, τηλεκατευθυνόμενο φράγμα και συσκευή νέων τεχνολογιών.

Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης και Λαγονησίου δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση, ενώ στο ξενοδοχειακό συγκρότημα «ΑΣΤΕΡΑΣ» Βουλιαγμένης, συνεχίζονται οι εργασίες καθαρισμού των ακτών από συνεργείο ιδιωτικής εταιρείας.

Σήμερα επιχειρούν από το λιμενικό σώμα τέσσερα σκάφη απορρύπανσης και δύο περιπολικά καθώς και επτά ιδιωτικά σκάφη, μεταξύ των οποίων και το πλοίο «ΑΚΤΕΑ» της EMSA.

Ετικέτες

Documento Newsletter