Το νέο φιλμ του Αλέξανδρου Αβρανά «Quiet life» που διαγωνίζεται στο τμήμα Ορίζοντες του 81ου φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας απέσπασε αρκετές εγκωμιαστικές κριτικές.
Το σενάριο της ταινίας που υπογράφει ο σκηνοθέτης από κοινού με τον Σταύρο Παμπαλλή έχει ως βάση έναν επιστημονικό όρο: το «σύνδρομο παραίτησης», που χτυπάει παιδιά, κυρίως προσφυγόπουλα, με αποτέλεσμα να παραλύουν από φόβο. Το φιλμ περιγράφει την αγωνιώδη προσπάθεια μιας οικογένειας Ρώσων προσφύγων να βρει άσυλο στη Σουηδία το 2018. Η αίτηση τους όμως απορρίπτεται και οι ελπίδες για μια καλύτερη ζωή καταρρέουν σαν χάρτινος πύργος. Τα πράγματα χειροτερεύουν για την οικογένεια των δύο δασκάλων όταν η μικρή κόρη τους καταρρέει και πέφτει σε βαθύ ύπνο. Ο Αλέξανδρος Αβρανάς δείχνει συνεπής στο είδος του arthouse σινεμά που φτιάχνει («Miss Violence», «Love me not») εισάγοντας νέα κοινωνικοπολιτικά στοιχεία: το Child Resignation Syndrome παρατηρείται στη Σουηδία τις τελευταίες 2-3 δεκαετίες και φαίνεται να χτυπά πιο εύκολα παιδιά από τις πρώην σοβιετικές και γιουγκοσλαβικές χώρες. Αγχωμένα από τα ψυχολογικά τραύματα του παρελθόντος και τον φόβους για ένα αβέβαιο μέλλον καθώς οι γονείς τους δεν μπορούν πλέον να τα κρατήσουν ασφαλή, τα παιδιά «καταρρέουν» και βρίσκονται σε κώμα για πολύ καιρό.
Η ταινία σε γενικές γραμμές άρεσε αρκετά και στους έλληνες κριτικούς που βρίσκονται στην Μόστρα. Η «Screendaily» εντοπίζει ομοιότητες στο φιλμ του Αβρανά με το σινεμά της Τζέσικα Χάουσνερ («Το λουλούδι της ευτυχίας», «Προσκύνημα στη Λούρδη») αλλά και του Γιώργου Λάνθιμου καθώς εντοπίζει «μια παράλογη κωμική γεύση στις σκηνές στην κλινική όπου ο Σεργκέι και η Ναταλία διδάσκονται πώς να διατηρούν την ηρεμία και να χαμογελούν γύρω από την κόρη τους», ενώ ο κριτικός του Cineuropa κάνει λόγο για «μινιμαλισμό στην αφήγηση, οπτική αρτιότητα και σκόπιμη αποστασιοποίηση που εντείνει τη συντριπτική αίσθηση ανωνυμίας».
Θυμίζουμε ότι αυτή είναι δεύτερη φορά που ο έλληνας σκηνοθέτης βρίσκεται στο επίσημο πρόγραμμα του φεστιβάλ Βενετίας, μετά από το 2013 όταν το «Miss Violence» είχε συμμετάσχει στο διαγωνιστικό τμήμα για τον Χρυσό Λέοντα. Εκείνη τη χρονιά ο διπλός θρίαμβος του «Miss Violence» αφορούσε το βραβείο ερμηνείας (Θέμης Πάνου) αλλά κι εκείνο του κορυφαίου σκηνοθέτη για τον Αβρανά και μάλιστα απέναντι σε δημιουργούς σαν τους Τέρι Γκίλιαμ, Χαγιάο Μιγιαζάκι, Ξαβιέ Ντολάν, Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, Στίβεν Φρίαρς και Τζόναθαν Γκλέιζερ («Ζώνη ενδιαφέροντος») που είχε βρεθεί στη Μόστρα με το καλτ πλέον «Κάτω από το δέρμα». Τότε, ο Χρυσός Λέοντας πήγε στο ιταλικό ντοκιμαντέρ του Τζιανφράνκο Ρόζι «Sacro GAR».