Θέατρο: Το ρεπερτόριο του ιστορικού Αμαλία

Σημαντικές παραστάσεις, επιστροφή του Γιώργου Κιμούλη και για τον Φεβρουάριο μια δραματουργική έκπληξη

Από το 1972 όταν λειτούργησε για πρώτη φορά ως κινηματογράφος, το θέατρο Αμαλία έχει διανύσει μια πραγματικά συναρπαστική διαδρομή στο θεατρικό γίγνεσθαι της Θεσσαλονίκης. Εδρα του περίφημου Θεατρικού Εργαστηρίου της Θεσσαλονίκης, της ομάδας που δημιούργησε ένα ολόκληρο θεατρικό ρεύμα (μέλη της υπήρξαν η Ελένη Γερασιμίδου, η Ρούλα Πατεράκη, ο Παύλος Κοντογιαννίδης, η Καριοφυλλιά Καραμπέτη, ο Χρήστος Στεργιόγλου κ.ά.), αργότερα της Πειραματικής Σκηνής Τέχνης, θα χτυπηθεί από την οικονομική κρίση του 2012 κατεβάζοντας την αυλαία του, για να ξανανοίξει τις πόρτες του το 2019 υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μάνου Πετούση. Θα ανακαινιστεί δύο φορές και θα μετατραπεί σε καθαρόαιμο θεατρικό χώρο φιλοξενώντας στη σκηνή του σπουδαίες παραστάσεις διεθνούς και ελληνικού ρεπερτορίου και στα καμαρίνια του μεγάλους πρωταγωνιστές της θεατρικής σκηνής μας.

Και φέτος ο προγραμματισμός του περιλαμβάνει σημαντικές παραστάσεις που παρουσιάστηκαν στην Αθήνα, δίνοντας τη μοναδική ευκαιρία στο κοινό της Θεσσαλονίκης να απολαύσει σημαντικές παραστάσεις. Το θέατρο Αμαλία επέλεξε και ο Γιώργος Κιμούλης για την επιστροφή του μετά την απουσία του για σχεδόν δύο χρόνια. Τον Φεβρουάριο το θέατρο Αμαλία θα φιλοξενήσει και μια παράσταση-έκπληξη για μια σημαντική προσωπικότητα της πόλης.

Η πρώτη περίοδος της σεζόν 2022-23

«Το κιβώτιο» (φωτογραφία 2) του Αρη Αλεξάνδρου, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Φώτη Μακρή (21-22/11). Η αλληγορία για τον εμφύλιο πόλεμο που μετατρέπεται σε καταγγελία των κάθε είδους εξουσιών μέσα από τη συγκλονιστική ερμηνεία του Φώτη Μακρή, σε μια παράσταση που διανύει τον έβδομο χρόνο της.

«Αγγέλα Παπάζογλου» (φωτογραφία 1) του Γιώργη Παπάζογλου, σε σκηνοθεσία Λάμπρου Λιάβα και Αννας Βαγενά (23-24/11). Η Αννα Βαγενά δίνει σάρκα και οστά στις μνήμες της σπουδαίας Μικρασιάτισσας Αγγελικής Παπάζογλου· η Σμύρνη, η ζωή στην ακτή της Ιωνίας, ο ξεριζωμός, ο αγώνας για ρίζωμα στη νέα πατρίδα, ο μικρασιατικός πολιτισμός, το ρεμπέτικο τραγούδι.

«Στου Μποχώρη…» (φωτογραφία 3) του Μηνά Βιντιάδη, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη (25-26/11). Το έργο διατρέχει το χρονικό διάστημα από τις τελευταίες ημέρες πριν από την καταστροφή έως το πρώτο χρονικό διάστημα της προσφυγιάς και βασίζεται σε ιστορικά στοιχεία και συγκλονιστικές μαρτυρίες ανθρώπων που βίωσαν αυτή την ξεχωριστή εμπειρία. Πρωταγωνιστούν: Κώστας Αρζόγλου, Πέμη Ζούνη, Βασίλης Ευταξόπουλος.

«Τα κατά Μάρκον!» του Λάμπρου Λιάβα με τον Τάκη Χρυσικάκο (2-3 Δεκεμβρίου 2022). Μουσικοθεατρική παράσταση που αποδίδει έμφαση στον «τελετουργικό» χαρακτήρα της επιτέλεσης του ρεμπέτικου μέσα από τη συνάντηση του «ευαγγελιστή» Μάρκου (Βαμβακάρη) με τον «αρχάγγελο» Μιχαήλ (Γενίτσαρη). Και οι δύο ρόλοι ερμηνεύονται από τον Τάκη Χρυσικάκο.

«Stand up tragedy» (φωτογραφία 4) σε κείμενο και ερμηνεία της Κάτιας Γέρου και σκηνοθεσία του Κυριάκου Κατζουράκη (12-13/12). Πέντε ιστορίες: «Block delete», «Τσιμέντο yes», «Το κλαρίνο», «Μις χαμόγελο», «Γενέθλια». Θέματα: Η κοινωνία του θεάματος που καλά κρατεί ό,τι κι αν συμβαίνει γύρω μας, η κατάφαση στην αλόγιστη ανάπτυξη, η «φιλανθρωπία», ο ψυχισμός του σύγχρονου ανθρώπου και το αιώνιο αίτημα για ανάταση και νόημα.

«Η συνάντηση» του Στίβεν Μπέλμπερ σε σκηνοθεσία Σοφίας Νικολαΐδη (από 8/12). Πανελλαδική πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη του σημαντικού έργου του Αμερικανού δραματουργού που μεταφέρθηκε και στον κινηματογράφο. Με αφορμή την επίσκεψη ενός ζευγαριού σε ένα διάσημο πρώην χορογράφο για την πραγματοποίηση μιας συνέντευξης έρχεται στο φως ένα μεγάλο θαμμένο μυστικό του παρελθόντος του. Η παράσταση μετά τη Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστεί στο θέατρο Βικτώρια. Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Κιμούλης, Αννα Μονογιού, Στάθης Παναγιωτίδης.

Από τον Φεβρουάριο στο θέατρο Αμαλία

Η σκηνή του ιστορικού θεάτρου γίνεται ο ιδανικός χώρος για να φιλοξενήσει τον Φεβρουάριο την πανελλήνια πρεμιέρα του νέου θεατρικού έργου του Αντώνη Μποσκοΐτη που αποτελεί θεατροποίηση της συνέντευξής του με τον Ντίνο Χριστιανόπουλο, τον ερωτικό ποιητή-σύμβολο της Θεσσαλονίκης. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο ίδιος ο δημοσιογράφος ο οποίος θα υποδυθεί τον εαυτό του, τον δημοσιογράφο-συνεντευξιαστή, απέναντι στον χαρισματικό Χάρη Φλέουρα που θα ενσαρκώσει τον ποιητή.