Θέατρο Νέου Κόσμου: Αυτές είναι οι παραστάσεις που θα δούμε τον χειμώνα

Θέατρο Νέου Κόσμου: Αυτές είναι οι παραστάσεις που θα δούμε τον χειμώνα

Μια φιλόδοξη θεατρική σεζόν υπόσχεται το νέο πρόγραμμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου με ένα πλούσιο ρεπερτόριο 19 παραστάσεων.

Σημαντικοί σκηνοθέτες και ηθοποιοί αλλά και δημιουργοί της νεότερης γενιάς μεταφέρουν επί σκηνής έργα με διαχρονικές όσο και σύγχρονες θεματικές.

Οι σκηνές του ΘτΝΚ γίνονται για άλλη μια χρονιά τόπος συνάντησης της τέχνης με το σήμερα, με την κοινωνία μας. Ένας τόπος όπου η τέχνη του θεάτρου συνομιλεί κριτικά με την εποχή της: τους προβληματισμούς, τις ανησυχίες, τις νέες γλώσσες, τις νέες ταυτότητες.

Οι παραγωγές του 2024-25 θα ανέβουν στις τρεις σκηνές του ΘτΝΚ (Κεντρική, Δώμα και Κάτω Χώρος), στο Θέατρο Χώρα, στο Θέατρο Πόρτα, στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν αλλά και στο Θέατρο Κνωσός, που συστήνεται ξανά στο θεατρόφιλο κοινό, ριζικά ανακαινισμένο αλλά διατηρώντας την ταυτότητά του.

Το ιστορικό Θέατρο Κνωσός έρχεται να προστεθεί στον πλούσιο αστερισμό των θεατρικών σκηνών της Αθήνας, δίνοντας νέα πνοή σε μια από τις πιο ζωντανές γειτονιές της πόλης μας.

Την αυλαία της φετινής σεζόν σηκώνει «Ο τρόμος του κροκόδειλου» της Μέγκαν Τάιλερ σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.  Μια μαύρη κωμωδία εκδίκησης, φτιαγμένη με τα υλικά ενός δράματος, που βάζει στο στόχαστρο την πατριαρχία και ακολουθεί η «Πύλη της Κόλασης» του Γιάννη Καλαβριανού, ένα έργο που έχει ως αφετηρία δύο θυελλώδεις ερωτικές ιστορίες. Και οι δύο παραστάσεις θα παιχτούν στην Κεντρική Σκηνή.

Στον Κάτω Χώρο του Θέατρου του Νέου Κόσμου στο «Lemons Lemons Lemons Lemons Lemons» σε σκηνοθεσία της Ζαφειρίας Δημητροπούλου Del Angelο Σαμ Στάινερ πλάθει έναν κόσμο όπου οι λέξεις αποτελούν πολύτιμο αγαθό. Σε μια κοινωνία όπου ένας δρακόντειος Νόμος Σίγασης περιορίζει κάθε πολίτη σε μόλις 140 λέξεις την ημέρα, ένα ερωτευμένο ζευγάρι βιώνει την αγάπη και τη σύγκρουση κάτω από αυτό τον ασφυκτικό περιορισμό.

Σειρά έχει ο «Φόβος» του Στέφαν Τσβάιχ σε σκηνοθεσία του Μάριου Κακουλλή και το έργο «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» σε σκηνοθεσία Αγγελικής Γκιργκινούδη και κείμενο Ευαγγελίας Γατσωτή. Στις 30 Ιανουαρίου τη σκυτάλη θα πάρει το βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα του Γκόγκολ «Ιβάν εναντίον Ιβάν» τωνΣωτήρη Ρουμελιώτη και Γιάννη Αποσκίτη.

Στο Δώμα του Θέατρου του Νέου Κόσμου θα δούμε τη «Ρίτα» της Καταλανής Μάρτα Μπουτσάκα σε σκηνοθεσία της Ρηνιώς Κυριαζή, μια μαύρη κωμωδία για το μεταίχμιο της ζωής και του θανάτου και το βραβευμένο έργο «Εκατό λέξεις για το χιόνι» της Τάτι Χένεσι σε σκηνοθεσία τηςΚαλής Βοϊκλή.

Στις 30 Δεκεμβρίου θα παρουσιαστεί «Το οχυρό», μια Performance της Ειρήνης Δράκου και της Ζωής Ξανθοπούλου που εμπνέεται από το έργο «Η Πολιορκία του Λένινγκραντ»του Χ.Σ. Σινιστέρα, αλλά και στις ταινίες «Underground» του Ε. Κουστουρίτσα και «La Strada] του Φ. Φελίνι.

Στις 21 Οκτωβρίου θα δούμε τη θεατρική μεταφορά του «Brokeback Mountain» του Άσλεϊ Ρόμπινσον σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου με τους Δημήτρη Καπουράνη και Μιχαήλ Ταμπακάκη στους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Στο Θέατρο Χώρα θα ανέβει το «True West» του Σαμ Σέπαρντ σε σκηνοθεσία της Έλενας Καρακούλη και στις 5 Νοεμβρίου θα κάνει πρεμιέρα το νέο έργο του Αντώνη Τσιοτσίοπουλου και του Γιώργου Παλούμπη «Ανεξάρτητα Kράτη». Στις 20 Νοεμβρίου θα ανέβει η «Γραμμή του ορίζοντος» του Χρήστου Βακαλόπουλου σε σκηνοθεσία Γιώργου Παύλου.

Στις 4 Νοεμβρίου ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος θα σκηνοθετήσει το «Το πήδημα» της Μάγκι Νέβιλ, στο Θέατρο Πόρτα, ενώ στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – Υπόγειο θαπαρακολουθήσουμε το «Βρέχει στη Βαρκελώνη» του Πάου Μιρό.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Θέατρο του Νέου Κόσμου | Κεντρική Σκηνή

Ο τρόμος του κροκόδειλου
της Μέγκαν Τάιλερ

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Πρεμιέρα: 17 Οκτωβρίου

Βρισκόμαστε στη Βόρεια Ιρλανδία το 1989, εποχή συγκρούσεων με τον βρετανικό στρατό. Η θεοσεβούμενη Αλάννα κρατάει το σπίτι καθαρό, τρίβοντας σχολαστικά τον νεροχύτη με οδοντόβουρτσα και κρύβοντας τις αμαρτίες της –τσιγάρα και πατατάκια– μακριά από αδιάκριτα μάτια. Σπάζοντας το τζάμι της κουζίνας, εισβάλλει μέσα στο σπίτι η αδερφή της Φιάννα, που λείπει χρόνια, έχοντας καταδικαστεί σε φυλάκιση για εμπρησμό, που στοίχισε τη ζωή της μητέρας τους. Άκουσε πως ο κακοποιητικός πατέρας τους πέθανε, όμως δεν είναι αλήθεια. Ο τύραννος κοιμάται πάνω, ο κροκόδειλος που ήρθε η στιγμή να αντιμετωπίσουν.
Ο Τρόμος του κροκόδειλου είναι μια σουρεαλιστική μαύρη κωμωδία εκδίκησης, φτιαγμένη με τα υλικά ενός δράματος, που βάζει στο στόχαστρο την πατριαρχία. Ταυτόχρονα είναι ένας ύμνος στους γυναικείους δεσμούς.

Κείμενο: Meghan Tyler
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Μετάφραση: Αλέξανδρος Σφακιανάκης
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: Μαγδαληνή Αυγερινού
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Επιμέλεια κίνησης – Χορογράφος: Ξένια Θέμελη
Ειδικές κατασκευές: Αλέκος και Χρήστος Μπουρελιάς
Σχεδιασμός φωτισμών: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Πάνος Κορογιαννάκης

Παίζουν: Άννα Καλαϊτζίδου, Σύρμω Κεκέ, Δημήτρης Κουτρουβιδέας, Θοδωρής Λαμπρόπουλος

Τα τραγούδια της Σωτηρίας
με τη Χριστίνα Μαξούρη
4oς χρόνος

Πρεμιέρα: 21 Οκτωβρίου

Τα Τραγούδια της Σωτηρίας, μια από τις πιο αγαπημένες παραστάσεις των τελευταίων ετών, που έχει αγκαλιαστεί από κριτικούς και κοινό σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο Λονδίνο, συνεχίζει το μουσικό ταξίδι της για 4η χρονιά.
Η Χριστίνα Μαξούρη και τέσσερις εξαιρετικοί λαϊκοί μουσικοί στήνουν και πάλι το πάλκο τους και μας προσκαλούν σε ένα ταξίδι στη ζωή και στα τραγούδια της Σωτηρίας Μπέλλου. Η ηθοποιός Χριστίνα Μαξούρη, από τις αξιοσημείωτες φωνές της νεότερης γενιάς, με το χαρακτηριστικό μέταλλο και την ξεχωριστή ερμηνεία της, δίνει νέα πνοή στα τραγούδια της «αρχόντισσας του ρεμπέτικου» στο σήμερα.

Μαζί με τα τραγούδια η Μαξούρη αφηγείται μικρές ιστορίες και σύντομα περιστατικά από τη ζωή της αξεπέραστης ερμηνεύτριας, μέσα από λόγια της ίδιας της Μπέλλου αλλά και ανθρώπων που τη γνώρισαν.

Ιδέα: Δημήτρης Χαλιώτης

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Δημήτρης Χαλιώτης, Χριστίνα Μαξούρη
Σκηνογραφική επιμέλεια: Σωτήρης Μελανός
Ενδυματολογική επιμέλεια: Βάνα Γιαννούλα
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Σχεδιασμός ήχου: Γιάννης Παξεβάνης
Χτένισμα: Θωμάς Γαλαζούλας
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Τραγούδι: Χριστίνα Μαξούρη
Μουσικοί επί σκηνής: Δημήτρης Κουφογιώργος (μπουζούκι), Βασίλης Προδρόμου (κιθάρα – τραγούδι), Δημήτρης Κούστας (ακορντεόν), Ζαχαρίας Γερασκλής (μπουζούκι – τραγούδι)

Η Πύλη της Κόλασης
του Γιάννη Καλαβριανού

Πρεμιέρα: 1 Νοεμβρίου

Το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού έχει ως αφετηρία δύο θυελλώδεις ερωτικές ιστορίες. Η πρώτη συνέβη τον 19ο αιώνα. Δύο από τους σημαντικότερους γλύπτες του κόσμου, ο Αύγουστος Ροντέν και η Καμίγ Κλοντέλ, ερωτεύονται. Ο Ροντέν που διατηρούσε παράλληλα άλλη μόνιμη σχέση, ανακαλύπτει και εμπνέεται από την ιστορία ενός παράνομου ζευγαριού του 13ου αιώνα, του Πάολο και της Φραντσέσκα. Εκείνοι έζησαν έναν κρυφό έρωτα, ενώ η Φραντσέσκα ήταν παντρεμένη με τον αδερφό του Πάολο.
Ο Ροντέν θα δημιουργήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά γλυπτά όλων των εποχών, τον Σκεπτόμενο, την Πύλη της Κόλασης και το Φιλί, που απεικονίζει τους αγκαλιασμένους Πάολο και Φραντσέσκα. Και θα γίνει διάσημος. Αντίθετα, η πατριαρχική εποχή θα διαλύσει το ταλέντο και τον ψυχισμό της Καμίγ Κλοντέλ και θα την κλείσει σε ψυχιατρείο για 30 χρόνια.
Τέσσερις ερμηνευτές στη μέχρι τώρα πιο εικαστική παράσταση του σκηνοθέτη δημιουργούν έναν κόσμο για την αφύπνιση του ανθρώπινου πνεύματος, την προσπάθειά του να νικήσει τον χρόνο και την ασταμάτητη φόρα του να αναζητά τον έρωτα. Δηλαδή την αλήθεια.

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά: Μαρία Καραθάνου
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Κίνηση: Μαριάννα Καβαλλιεράτου
Σχεδιασμός φωτισμών: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Μπώκος
Βίντεο: Βασίλης Κουντούρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξία Μπεζίκη
Βοηθός ενδυματολόγου: Τζίνα Ηλιοπούλου
Ιστορικός σύμβουλος: Ελένη Δρίβα

Ηθοποιοί: Γιώργος Γλάστρας, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Χριστίνα Μαξούρη, Λυγερή Μητροπούλου
Σε βίντεο: Λυδία Φωτοπούλου

Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Sforaris, Θέατρο του Νέου Κόσμου
Σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής.

Η παράσταση πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος.

Θέατρο του Νέου Κόσμου | Κάτω Χώρος

Lemons
του Σαμ Στάινερ
Σκηνοθεσία: Ζαφειρία Δημητροπούλου Del Angel
Πρεμιέρα: 30 Οκτωβρίου

Ένα έργο για τις λέξεις, την εξουσία και τον έρωτα.
Στο Lemons Lemons Lemons Lemons Lemons ο Σαμ Στάινερ πλάθει έναν κόσμο όπου οι λέξεις αποτελούν πολύτιμο αγαθό. Σε μια κοινωνία όπου ένας δρακόντειος Νόμος Σίγασης περιορίζει κάθε πολίτη σε μόλις 140 λέξεις την ημέρα, ένα ερωτευμένο ζευγάρι βιώνει την αγάπη και τη σύγκρουση κάτω από αυτό τον ασφυκτικό περιορισμό.
Ο Νόμος Σίγασης, μια μεταφορά της λογοκρισίας στον πραγματικό κόσμο, όχι μόνο περιορίζει την ικανότητά τους να επικοινωνούν, αλλά και υπερτονίζει τις διαφορές τους, οδηγώντας σε παρεξηγήσεις και εντάσεις.
Καθώς οι λέξεις γίνονται σπάνιος πόρος, το ζευγάρι αγωνίζεται να βρει τρόπο να εκφράσει την αγάπη, τις απογοητεύσεις και τους φόβους του μέσα στα όρια της επιβαλλόμενης σιωπής.

Κείμενο: Sam Steiner
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία: Ζαφειρία Δημητροπούλου Del Angel
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: Μαίρη Τσαγκάρη
Συνεργάτης ενδυματολόγος: Τζο Καλαβρού
Σχεδιασμός φωτισμών & projections: Έλενα Πετροπούλου
Επιμέλεια κίνησης: Αμαλία Κοσμά & Ζαφειρία Δημητροπούλου Del Angel
Μουσική: Ted Ρέγκλης
Video design: Γιάννης Διασσάκης

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Λίνα Λαμπροπούλου
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Διασσάκης
Παραγωγή: Black Spine – Mover
Διεύθυνση παραγωγής: Θωμάς Χαρέλας

Παίζουν Άννα Μενενάκου, Γιώργος Ζυγούρης

Φόβος
του Στέφαν Τσβάιχ
Σκηνοθεσία: Μάριος Κακουλλής

Πρεμιέρα: 23 Νοεμβρίου

Μια παντρεμένη κυρία της μεγαλοαστικής τάξης βγαίνει από το σπίτι του εραστή της.
Όπως κάθε φορά, έτσι και αυτή τώρα προσέχει κάθε της βήμα. Πίσω από κάθε κλειστή πόρτα, σε κάθε σκοτεινό διάδρομο, στο κρύο κλιμακοστάσιο, στην είσοδο της πολυκατοικίας, παραμονεύει ο κίνδυνος. Ο κίνδυνος να την πιάσουν. Ο κίνδυνος να την ανακαλύψει κάποιος. Ούτε η ίδια δεν θυμάται πόσες φορές έχει κάνει την ίδια ακριβώς διαδρομή, τα ίδια ακριβώς βήματα, τις ίδιες ακριβώς σκέψεις. Πόσες φορές έχει διαπεράσει το σώμα της ο ίδιος ακριβώς φόβος.
Ο Μάριος Κακουλλής, ένας από τους πιο δυναμικούς σκηνοθέτες της νέας γενιάς σε Ελλάδα και Κύπρο, μεταφέρει επί σκηνής το διήγημα του Στέφαν Τσβάιχ, μια ψυχολογική και κοινωνική ανατομία του φόβου, με την Κατερίνα Παπουτσάκη στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Μάριος Κακουλλής, απόφοιτος του τμήματος Σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου, με αφορμή το διήγημα του Στέφαν Τσβάιχ – μια ψυχολογική και κοινωνική ανατομία του φόβου – δημιουργεί με την ομάδα του μια σύνθεση πάνω στην απιστία, με την Κατερίνα Παπουτσάκη και τον Γιάννη Παπαδόπουλο επί σκηνής.

Κείμενο: Stefan Sweig
Δραματουργία: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία: Μάριος Κακουλλής
Σκηνογράφος: Λουκάς Μπάκας
Ενδυματολόγος: Πάνος Γερολεμίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Επιμέλεια κίνησης – Χορογράφος: Χάρης Κούσιος
Μουσική: Ανδρέας Βαλαχής
Σχεδιασμός βίντεο – Live video art: Σοφία Πριοβόλου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Oρφέας Τσίλιας

Παίζουν Κατερίνα Παπουτσάκη, Γιάννης Παπαδόπουλος

Εισιτήρια: https://www.more.com/theater/o-fobos/

Κόκκινες γραμμές
ή Λέξεις που κάνουν τζιζ
Σύλληψη Αγγελικής Γκιργκινούδη, κείμενο Ευαγγελίας Γατσωτή

Πρεμιέρα: 20 Ιανουαρίου

Η ομάδα Vice Versa εξερευνά φέτος με μια χιουμοριστική αλληγορία όψεις των νέων αφηγήσεων της ξενότητας στον ψηφιακό κόσμο της παγκοσμιοποίησης και της ποπ κουλτούρας.
Ένα ζευγάρι φίλων συγκατοικεί με έναν άγνωστο στο πλαίσιο ενός προγράμματος παροχής φιλοξενίας (couch surfing). Ο επισκέπτης, αν και γίνεται δεκτός με ενθουσιασμό, έρχεται να τεστάρει τα όρια της ανοιχτότητας (ή και της ανοχής) των οικοδεσποτών. Οι τρεις τους οφείλουν να χρησιμοποιούν μια ΑΙ εφαρμογή που θέτει τους κανόνες της συμβίωσης και διασφαλίζει ότι καμία από τις «κόκκινες γραμμές» δεν θα παραβιαστεί και τίποτε πολιτικά μη ορθό δεν θα ειπωθεί.
Οι Κόκκινες Γραμμές διερευνούν με πρωτότυπο τρόπο τις νέες αφηγήσεις της πολιτικής ορθότητας, των έμφυλων ταυτοτήτων και της κουλτούρας του cancel.

Κείμενο: Ευαγγελία Γατσωτή
Σκηνοθεσία: Αγγελική Γκιργκινούδη
Σκηνογράφος: Κωσταντίνος Σκουρλέτης
Ενδυματολόγος: Ιωάννα Τσάμη
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Ζορμπάς
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παίζουν: Μαντώ Παπαρρηγοπούλου, Zeraw/Έμιας Τζάνι, Βασίλης Αουάντ
Μαγνητοσκοπημένη ερμηνεία: Γιάννης Νιάρρος

Ιβάν εναντίον Ιβάν
των Σωτήρη Ρουμελιώτη και Γιάννη Αποσκίτη
Βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα του Γκόγκολ

Πρεμιέρα: 30 Ιανουαρίου

Ο Ιβάν Ιβάνοβιτς και ο Ιβάν Νικιφόροβιτς είναι δυο πολύ διαφορετικοί άνθρωποι. Ο πρώτος είναι ευθυτενής, ευγενικός και δεινός ομιλητής. Ο δεύτερος ευτραφής, βροντόφωνος και αθυρόστομος. Ωστόσο είναι και οι δυο αριστοκράτες και κυρίως στενοί φίλοι. Όταν μια μέρα τσακώνονται για έναν εντελώς ανόητο λόγο ξεκινάει ένας μακροχρόνιος καβγάς που εμπλέκει όλη την κοινωνία της μικρής πόλης όπου κατοικούν.
Με φόντο τη Ρωσία του 19ου αιώνα και χαλί την Ελλάδα του σήμερα, τρεις ηθοποιοί ακροβατούν ανάμεσα στη σατιρική ιστορία του Γκόγκολ κι ένα τηλεοπτικό πάνελ της μεσημεριανής ζώνης.
Η θεατρική διασκευή των Γιάννη Αποσκίτη και Σωτήρη Ρουμελιώτη εμπνέεται από το εξωφρενικά επίκαιρο σύμπαν του Γκόγκολ για να καυτηριάσει την «κουλτούρα της ακύρωσης», τον κανιβαλισμό των media και τη σημερινή κοινωνία μας, που ελλείψει πραγματικής δικαιοσύνης στήνει τα δικά της λαϊκά δικαστήρια.

Διασκευή – Δραματουργία: Σωτήρης Ρουμελιώτης, Γιάννης Αποσκίτης
Σκηνοθεσία – Σχεδιασμός φωτισμών: Σωτήρης Ρουμελιώτης
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: Ευαγγελία Κιρκινέ
Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Χρυσικός
Βίντεο: Πέτρος Καλφαμανώλης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παίζουν: Μπάμπης Αλεφάντης, Λάμπρος Γραμματικός, Άγγελος-Προκόπιος Νεράντζης

Θέατρο του Νέου Κόσμου | Δώμα

Ρίτα
της Μάρτα Μπουτσάκα
Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Κυριαζή
Πρεμιέρα: 4 Οκτωβρίου

Θα σκότωνες κάποιον που αγαπάς; αναρωτιέται η πολυβραβευμένη Καταλανή συγγραφέας Μάρτα Μπουτσάκα. Θα άφηνες ή θα βοηθούσες κάποιον που υποφέρει να φύγει;
Μέσα από τη σχέση δύο αδερφών, του Τόνι και της Στέλλας, ξεδιπλώνονται διαφορετικές στάσεις ζωής απέναντι στα μεγάλα ερωτήματα.
Ο Τόνι επιλέγει πάντα τον πιο σύντομο δρόμο, η Στέλλα ποτέ δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις. Όταν ο κτηνίατρος συμβουλεύει τον Τόνι να κάνει ευθανασία στην αγαπημένη του σκυλίτσα, τη Ρίτα, η σιγουριά του εξανεμίζεται. Αντίθετα, η Στέλλα έχει ξεκάθαρη άποψη. Όταν όμως ο Τόνι θέτει το ίδιο θέμα για τη μητέρα τους, η οποία επίσης ονομάζεται Ρίτα και υποφέρει από ανίατη ασθένεια, όλες οι βεβαιότητες καταρρέουν και η κατάσταση γίνεται εκρηκτική.
Φόβοι και ελπίδες, μυστικά και ψέματα συνθέτουν ένα τρυφερό έργο γεμάτο ανατροπές. Μια μαύρη κωμωδία για το μεταίχμιο της ζωής και του θανάτου, τη μνήμη και τη λήθη, την αγάπη.
Κείμενο: Μάρτα Μπουτσάκα
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Κυριαζή
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: Νεκταρία Ηλιάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Επιμέλεια κίνησης: Άλκηστη Πολυχρόνη
Μουσική σύνθεση: Λίνα Ζάχαρη
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Οργάνωση παραγωγής: Arte Libera
Παίζουν: Ιφιγένεια Καραμήτρου, Γιώργος Καφετζόπουλος

Εκατό λέξεις για το χιόνι
της Τάτι Χένεσι
Σκηνοθεσία: Καλή Βοϊκλή

Πρεμιέρα: 21 Οκτωβρίου

Ένα ταξίδι γεμάτο χιονοθύελλες και λευκά πολικά τοπία, μικρά θαύματα και μεγάλες περιπλανήσεις, ένα έργο με κοφτερό χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια. Ο μπαμπάς της Ρόρυ ήταν εξερευνητής. Εντάξει, στην πραγματικότητα ήταν καθηγητής Γεωγραφίας, αλλά πάντα ονειρευόταν και σχεδίαζε ένα ταξίδι στον Βόρειο Πόλο. «Όταν μεγαλώσεις θα πάμε μαζί» της έλεγε. Πέθανε, όμως, ξαφνικά. Τότε η Ρόρυ, οπλισμένη με αποφασιστικότητα που θα μπορούσε να λιώσει παγόβουνα και με πυξίδα το όνειρο του μπαμπά της, το σκάει απ’ το σπίτι και ξεκινάει το απρόβλεπτο και συγκινητικό ταξίδι της προς το βορειότερο σημείο της γης.

Το βραβευμένο έργο της Τάτι Χένεσι δεν είναι μια συνηθισμένη ιστορία ενηλικίωσης, αλλά μια συναρπαστική περιπέτεια στην άκρη του κόσμου, μια εξερεύνηση στις αχαρτογράφητες περιοχές που υπάρχουν βαθιά μέσα μας.

Κείμενο: Tatty Hennessy
Μετάφραση: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Σκηνοθεσία: Καλή Βοϊκλή
Εικαστική επιμέλεια – Σκηνικός χώρος: Σταυρούλα Καβαλιέρου
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση
Επιμέλεια κίνησης – Χορογράφος: Πάρης Μαντόπουλος
Πρωτότυπη μουσική: Βίκυ Καπετανοπούλου, Αλέξης Δημουλέας
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Πρωταγωνιστεί η Αριάδνη Καβαλιέρου
Ακούγεται ο ηθοποιός Βασίλης Παπαστάθης.

Το οχυρό
Μια Performance
της Ειρήνης Δράκου και της Ζωής Ξανθοπούλου

Με αφορμή το έργο Η Πολιορκία του Λένινγκραντ του Χ.Σ. Σινιστέρα αλλά και σημεία αναφοράς τις ταινίες ‘Underground’ του Ε. Κουστουρίτσα και La Strada του Φ. Φελίνι.

Πρεμιέρα: 30 Ιανουαρίου

Μοναδικοί κάτοικοι ενός έρημου θεάτρου, φωτισμένου από το χιόνι μιας οθόνης, ενώ ο κόσμος τελειώνει, δυο γυναίκες δημιουργοί υποδύονται δύο ηθοποιούς στην δύση της καριέρας τους, δύο αντίζηλες, χρόνια κλεισμένες στο θέατρο, σύζυγος η μία, ερωμένη η άλλη, που έχουν ενώσει τις ζωές τους σε μια κοινή αποστολή : Να διαλευκάνουν το μυστήριο του θανάτου του σκηνοθέτη, ψάχνοντας ταυτόχρονα στα αρχεία του Θεάτρου, το έργο που λέγεται Η Πολιορκία του Λένινγκραντ, ενώ ένας πόλεμος εκεί έξω μοιάζει να συνεχίζεται για πάντα.
Οι δυο γυναίκες, παγιδευμένες σ’ ένα τοπίο κωμικοτραγικό, ακροβατούν πάνω στα σαπισμένα σανίδια της περίεργης αυτής σκηνής, διερωτώμενες αν μπορούν να διασώσουν ένα κοινό όραμα για το Θέατρο, τον εαυτό τους και τον κόσμο σήμερα. Αυτό είναι ό,τι τους απέμεινε: το τελευταίο οχυρό.

Σκηνοθεσία: Ειρήνη Δράκου, Ζωή Ξανθοπούλου
Δραματουργία: Ειρήνη Δράκου
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: ΆΥΛΑ
Κατασκευή σκηνικών: Ευάγγελος Παπαδάκης
Κατασκευή κοστουμιών: Δήμητρα Τριανταφύλλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική: Νίκος Βελιώτης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Οργάνωση παραγωγής: Ευγενία Καββαδία

Παίζουν Ειρήνη Δράκου, Ζωή Ξανθοπούλου

Θέατρο Κνωσός

Brokeback Mountain
του Άσλεϊ Ρόμπινσον
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Πρεμιέρα: 23 Οκτωβρίου

Το γεμάτο ευαισθησία διήγημα της Άννι Πρου για την περίπλοκη αγάπη ανάμεσα σε δύο καουμπόηδες που κράτησε μια ζωή έγινε παγκοσμίως γνωστό από την ομώνυμη κλασική πλέον κινηματογραφική ταινία και ακολούθησε η θεατρική διασκευή του Άσλεϊ Ρόμπινσον, που ανεβαίνει στη σκηνή για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Οι εικοσάχρονοι Ένις ντελ Μαρ και Τζακ Τουίστ γνωρίζονται μέσα σε ένα γραφείο εύρεσης εργασίας, όταν πιάνουν εποχική δουλειά ως βοσκοί στα άγρια βουνά του Γουαϊόμινγκ. Μέσα στην απομόνωση του τοπίου, στα βοσκοτόπια και τις κορυφές όπου το καλοκαίρι δεν φτάνει ποτέ, τα δυο αγόρια αναπτύσσουν μια βαθιά και απροσδόκητη σύνδεση.
Η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου συλλαμβάνει την ωμή και οικεία ουσία της πρωτότυπης ιστορίας, μεταφέροντας ατόφιο το βίωμα του Ένις ντελ Μαρ και του Τζακ Τουίστ μέσα στην απαγορευμένη αγάπη και τους κοινωνικούς περιορισμούς.
Κείμενο: Ashley Robinson
Μετάφραση: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Σκηνογράφος: Κωνσταντίνος Ρήγος
Συνεργάτης σκηνογράφος: Σοφία Θεοδωράκη
Ενδυματολόγος: Ιωάννα Τσάμη
Σχεδιασμός φωτισμών: Χρήστος Τζιόγκας
Ενορχήστρωση – Mουσική: Δημήτρης Αρώνης
Σχεδιασμός video: Βασίλης Κεχαγιάς
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος
Παίζουν: Δημήτρης Καπουράνης, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Κορίνα Γωγούλη, Δημήτρης Καπετανάκος, Δωροθέα Μερκούρη

Μια άλλη Θήβα
του Σέρχιο Μπλάνκο
3ος χρόνος
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Πρεμιέρα: 28 Οκτωβρίου
Ένας συγγραφέας ενδιαφέρεται να γράψει και να ανεβάσει στη σκηνή την ιστορία ενός νέου που εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης για πατροκτονία. Όσο συνεχίζονται όμως οι συναντήσεις τους σ’ ένα μικρό περιφραγμένο γήπεδο μπάσκετ στην αυλή της φυλακής, η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ τους σημαδεύει τη ζωή του νέου άντρα και δοκιμάζει τις βεβαιότητες του μεγαλύτερου.
Ένα περίτεχνο σπιράλ από την πραγματικότητα στην καλλιτεχνική της μετάπλαση. Ένα πολυβραβευμένο έργο για τις σχέσεις πατέρα – γιου, για την αντρική ταυτότητα, για την ψυχική ασθένεια, για τον ερωτισμό. Ένα έργο αινιγματικό, συγκινητικό, όσο και διασκεδαστικό.
Μια παράσταση που σημείωσε αλλεπάλληλα sold out και παρατάσεις από το 2022 που πρωτοανέβηκε ως σήμερα, μεταφέρεται στο Θέατρο Κνωσός, τον νέο χώρο που ανακαίνισε το Θέατρο του Νέου Κόσμου για να φιλοξενήσει ένα μέρος του ρεπερτορίου του.
Κείμενο: Sergio Blanco
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Σκηνογράφος: Κώστας Πολίτης
Ενδυματολόγος: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Σχεδιασμός φωτισμών – Video & Trailer: Αποστόλης Κουτσιανικούλης
Επιμέλεια κίνησης – Xορογράφος: Ξένια Θεμελή
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Θάνος Παπαδόγιαννης
Παίζουν: Θάνος Λέκκας, Δημήτρης Καπουράνης

Πήτερ
πάντα παιδί
Από τους Patari Project

Πρεμιέρα: 3 Νοεμβρίου
Μπορούμε να μεγαλώσουμε χωρίς να χάσουμε το παιδί μέσα μας;
Ο Πήτερ προσγειώνεται στη Χώρα του Ποτέ, έναν κόσμο ονειρεμένο όπου μπορεί να κρυφτεί από τα προβλήματά του! Εκεί είναι παντοδύναμος, έχει πολλούς φίλους, συναντά πειρατές, γοργόνες, κροκόδειλους και ζει ανεπανάληπτες περιπέτειες. Βέβαια, στη Χώρα του Ποτέ κατοικεί και ο φοβερός Κάπτεν Χουκ, ο προαιώνιος εχθρός της χαράς και της αθωότητας. Η σύγκρουση μεταξύ τους θα είναι αναπόφευκτη αλλά και… λυτρωτική. Ο Πήτερ, πετώντας μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, θα ανακαλύψει τον εαυτό του.
Οι Patari Project μεταμορφώνουν άλλο ένα κλασικό παραμύθι σε σύγχρονο θέαμα με video mapping και ηλεκτρονικά ηχοτοπία. Τα ευρηματικά́ σκηνικά́ και κοστούμια και τα πρωτότυπα ζωντανά τραγούδια συμπληρώνουν τον πλούσιο κόσμο του Πήτερ Παν.
Η παράσταση εμπνέεται από την ιστορία του Πήτερ Παν και είναι δημιουργία της ομάδας.
Διασκευή: Patari Project
Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχου
Συνεργασία στη σκηνοθεσία: Εριφύλη Στεφανίδου
Συνεργασία στη δραματουργία: Κατερίνα Μαυρογεώργη
Σχεδιασμός προβολών : «Μαύρα Γίδια»
Πρωτότυπη μουσική́: Νίκος Γαλενιανός
Σκηνογράφος: Ευαγγελία Θεριανού
Ενδυματολόγος: Κλερ Μπρέισγουελ
Σχεδιασμός φωτισμών: Σοφία Αλεξιάδου
Βοηθός σκηνογράφου: Ζενεβιέβ Αθανασοπούλου
Βοηθός ενδυματολόγου: Άννα Αβέρωφ
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Μουσικός επί σκηνής: Αλέξης Κωτσόπουλος
Understudy: Δημήτρης Τσικούρας (Τσικ)

Παίζουν: Γιάννης Γιαννούλης, Θεοδόσης Κώνστας, Άρης Λάσκος, Άλκης Μπακογιάννης, Ζωή Μυλωνά, Παύλος Παυλίδης, Αποστόλης Ψυχράμης

Θέατρο Χώρα

True West
του Σαμ Σέπαρντ
Σκηνοθεσία: Έλενα Καρακούλη

Πρεμιέρα: 9 Οκτωβρίου

Δυο αδέρφια ζουν στο σπίτι της αυστηρής μητέρας τους, εκεί όπου τα έπιπλα αναδίδουν αλκοόλ και την ανάμνηση ενός πατέρα που κάποτε χάθηκε στην έρημο. Ο Λη, ο μεγάλος αδερφός, είναι ένας μοναχικός διαρρήκτης. Ο μικρός αδερφός Όστιν, οικογενειάρχης και επαγγελματίας συγγραφέας κινηματογραφικών σεναρίων, ενσαρκώνει το αμερικανικό όνειρο. Στο μικροαστικό σπίτι, το γεμάτο φυτά και μνήμες, τα δυο αδέρφια μονομαχούν, ακροβατώντας πάνω στα απομεινάρια του κοινού τους παρελθόντος. Η σύγκρουσή τους κορυφώνεται όταν εισβάλλει στη ζωή τους ο Σολ, παραγωγός από το Χόλιγουντ, που θα τους οδηγήσει σε μια αναπάντεχη αντιστροφή ρόλων: ο Λη γίνεται σεναριογράφος, ενώ ο αδερφός του αποφασίζει να γίνει διαρρήκτης. Η Έλενα Καρακούλη μεταφέρει επί σκηνής το εμβληματικό έργο του Σαμ Σέπαρντ με τους Νίκο Ψαρρά και Μάρκο Παπαδοκωνσταντάκη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Κείμενο: Sam Shepard
Μετάφραση – Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Έλενα Καρακούλη
Σκηνογράφος: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Ενδυματολόγος: Εβελίνα Δαρζέντα
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Επιμέλεια κίνησης – Χορογράφος: Φαίδρα Σούτου
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανθή Φουντά

Παίζουν: Νίκος Ψαρράς, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Νέστορας Κοψιδάς, Αλεξάνδρα Παντελάκη
Μουσικός επί σκηνής: Μίκης Παντελούς

Ανεξάρτητα Kράτη,
ένα δημοσιογραφικό δράμα
των Αντώνη Τσιοτσιόπουλου και Γιώργου Παλούμπη

Πρεμιέρα: 5 Νοεμβρίου

Δεκέμβριος 1977. Έπειτα από καταδίωξη της αστυνομίας ο γιατρός Βασίλης Τσιρώνης κλείνεται στο διαμέρισμά του στο Φάληρο μαζί με την οικογένειά του, αρνείται να παραδοθεί και κατόπιν τετράμηνης πολιορκίας το κηρύσσει «ανεξάρτητο κράτος». 11 Ιουλίου 1978. Τρίτη ξημερώματα γύρω στις 4. Στα γραφεία γνωστής εφημερίδας φτάνει η είδηση του θανάτου του γιατρού μετά την εντολή του υπουργείου Δημόσιας Τάξης για επέμβαση και τερματισμό της πολιορκίας. Μέσα από αυτά τα γραφεία γινόμαστε μάρτυρες της ζωής των δημοσιογράφων του οργανισμού από την πρώτη μέρα του εγκλεισμού μέχρι και τον θάνατο του Βασίλη Τσιρώνη, ακολουθώντας τη φανταστική ιστορία της Μαρίας Θεοφίλου, μιας νεαρής δημοσιογράφου η οποία γοητευμένη από την περίπτωση του γιατρού αποφασίζει να εισχωρήσει στην υπόθεση και να μάθει την αλήθεια σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του. Ήταν αυτοκτονία, όπως ισχυρίστηκε η αστυνομία, ή κρατική δολοφονία;
Τα πρόσωπα και οι καταστάσεις του έργου είναι προϊόν μυθοπλασίας και ίσως δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Κείμενο: Aντώνης Τσιοτσιόπουλος, Γιώργος Παλούμπης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: Νατάσσα Παπαστεργίου
Πρωτότυπη μουσική: Κώστας Νικολόπουλος
Σχεδιασμός φωτισμών: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Σχεδιασμός ήχου: Aνδρέας Μιχόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτα Παπαδημητρίου
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Mαριάνθη Ράδου

Παίζουν Στέλιος Δημόπουλος, Βασιλική Διαλυνά, Άλκηστις Ζιρώ, Ελεάνα
Καυκαλά, Μάκης Παπαδημητράτος, Στάθης Σταμουλακάτος, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος

Η γραμμή του ορίζοντος
του Χρήστου Βακαλόπουλου
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παύλου

Πρεμιέρα: 20 Νοεμβρίου

Μια 32άχρονη γυναίκα, η Ρέα Φραντζή, βρίσκεται σε μια μεταιχμιακή στιγμή της ζωής της: έχει μόλις χωρίσει –χωρίς να ξέρει γιατί– και καταφεύγει στην Πάτμο, στο μυσταγωγικό νησί της Αποκάλυψης, όπου καταδύεται σε έναν επώδυνο απολογισμό ζωής. Η αναδρομή της δεν είναι μόνο καταμέτρηση προσωπικών απωλειών, αλλά και αποχαιρετισμός σε μια γενιά που συνθηκολόγησε, μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς, μια Ελλάδα που απορροφήθηκε από τον υλισμό, μια κοινωνία που παρέδωσε την ταυτότητά της στην επίφαση.
Η παράσταση που επανασύστησε στο κοινό το βιωματικό και ίσως πιο ώριμο έργο του πρόωρα χαμένου συγγραφέα Χρήστου Βακαλόπουλου έρχεται στο Θέατρο Χώρα μετά την επιτυχία που γνώρισε τον περασμένο Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Κείμενο: Χρήστος Βακαλόπουλος
Δραματουργική επεξεργασία – Δραματολόγος παράστασης: Έρι Κύργια
Βοηθός δραματουργίας: Γεράσιμος Γιοβανάκης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παύλου
Σκηνογράφος: Όλγα Βλάσση – Άννα Ζήση
Ενδυματολόγος: Ουρανία Φραγγέα
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Επιμέλεια κίνησης – Χορογράφος: Μαίρη Γιαννούλα
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Νικόλας Λαμπάκης
Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Παπαδοπούλου

Παίζουν: Νίκος Γιαλελής, Σπύρος Μπόσγας, Άγγελος-Προκόπιος Νεράντζης, Αθηνά Παπαδάκη, Ανδρομάχη Φουντουλίδου, Ειρήνη Μαυρικάκη

Συρανό
της Ελένης Βλάχου
Εμπνευσμένο από το κλασικό θεατρικό έργο του Εντμόν Ροστάν

Πρεμιέρα: 3 Νοεμβρίου

Ποια είναι τα συστατικά μιας ωραίας ιστορίας; Ένα όμορφο πριγκιπόπουλο και μια πανέμορφη πριγκίπισσα; Για εμάς, όχι!
Εμείς διαλέγουμε έναν ήρωα πιο παράξενο κι απ’ τους παράξενους, γενναίο στο σπαθί, με φαντασία όμοια με ποιητή και με μια μύτη… που πιο τεράστια δεν έχεις δει! Το θέατρο Χώρα φιλοξενεί φέτος τη νέα θεατρική παράσταση Συρανό σε διασκευή για παιδιά και σκηνοθεσία της Ελένης Βλάχου.

Η υπέροχη ιστορία του Συρανό, του ήρωα με την τεράστια μύτη που ονειρευόταν να πάει στο φεγγάρι και τα κατάφερε, είναι μια ιστορία για την αξία της φιλίας, την ομορφιά της διαφορετικότητας και τη δύναμη της αγάπης.

H παράσταση συνδυάζει αφήγηση και δράση, ζωντανή μουσική, μάχες, χορούς και τραγούδια, πάντα με παιχνιδιάρικη διάθεση, διατηρώντας την ποιητικότητα και τον ρυθμό του λόγου του πρωτοτύπου. Μια συναρπαστική ιστορία αγάπης και όχι μόνο, για όλη την οικογένεια!

Πρωτότυπο κείμενο: Edmond Rostand
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Ελένη Βλάχου
Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Βοηθός σκηνογράφου  – ενδυματολόγου: Μυρτώ Σταματοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Χορογραφίες: Βρισηίδα Σολωμού
Μουσική: Ηλίας Βαμβακούσης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασίλης Ψυλλάς

Παίζουν: Δημήτρης Γαλανάκης, Χαρά Λιόλιου, Ειρήνη Μπούνταλη, Ντίνος
Παπαγεωργίου, Ελένη Τσιμπρικίδου
Μουσικός επί σκηνής: Ηλίας Βαμβακούσης

ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΤΑ

Το πήδημα
της Μάγκι Νέβιλ
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος

Πρεμιέρα: 4 Νοεμβρίου

Τι στο καλό συμβαίνει με τον έρωτα; Γιατί δεν είναι όπως παλιά;
Μια αντι-κωμωδία χωρίς προφυλάξεις, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αγιοπετρίτη-Μπογδάνου.
Έξι άνθρωποι σε ένα μπαρ. Πενήντα λίρες χρέος. Μία τουαλέτα γυναικών. Ένας αιχμάλωτος που πρέπει να δικαιώσει τους υπόλοιπους. Και είναι παραμονή Πρωτοχρονιάς.
Κάποιοι τα παρατάνε. Κάποιοι το παρατραβάνε. Κάποιοι απατούν. Κάποιοι την πατάνε. Κάποιοι χρωστούν. Και ένας μόνο θα την πληρώσει ακριβά.
Έξι ταλαντούχοι ηθοποιοί της νέας γενιάς οικειοποιούνται το ευθύ βρετανικό χιούμορ και φωτογραφίζουν την εποχή ακριβώς όπως είναι: γυμνή, ευάλωτη, απεγνωσμένη. Μαζί με τις εξωφρενικές μουσικές επί σκηνής από τις Σκιαδαρέσες, με τις χαρακτηριστικές μελωδίες και τους καυστικά τρυφερούς στίχους, προσκαλούν τον θεατή σε μια ασύλληπτη διάδραση. Αφηγούνται την παράκρουση, συμφιλιώνονται με τη συγκίνηση και τελικά συνυπάρχουν σε μια φάρσα αιχμηρή μα εύθραυστη.

Κείμενο: Maggie Nevill
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος
Σκηνογραφία: Μαριάνθη Ράδου
Κοστούμια: Μάριος Ράμμος
Μουσική: Σκιαδαρέσες
Κινησιολογία: Κωνσταντίνος Κουνέλλας
Σχεδιασμός φωτισμών: Σοφία Αλεξιάδου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Νάλια Ζήκου
Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Ιάσονας Ασημακόπουλος

Παίζουν: Τζωρτζίνα Λιώση, Νάνσυ Μπούκλη, Άγγελος-Προκόπιος Νεράντζης, Νίκη Σκιαδαρέση, Όλγα Σκιαδαρέση, Λυδία Τζανουδάκη

Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν – Υπόγειο

Βρέχει στη Βαρκελώνη
του Πάου Μιρό
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Πρεμίερα: 18 Δεκεμβρίου

Η Λάλι είναι μια πόρνη που ζει κοντά στο λιμάνι της Βαρκελώνης μαζί με τον Κάρλος, τον άνεργο εραστή και προαγωγό της. Έχει έναν τακτικό πελάτη, τον Νταβίντ, ιδιοκτήτη βιβλιοπωλείου, που είναι παντρεμένος αλλά η γυναίκα του είναι ετοιμοθάνατη. Η Λάλι αρχίζει σιγά σιγά να αναπτύσσει μια ιδιόρρυθμη σχέση με τον Νταβίντ, που της δίνει βιβλία να διαβάζει και της ανοίγει έναν καινούργιο κόσμο, με αποτέλεσμα να θέλει να εγκαταλείψει το πεζοδρόμιο. Η αλλαγή αυτή δεν αρέσει καθόλου στον Κάρλος, που η προοπτική να χάσει τη Λάλι τον τρομάζει για πολλούς λόγους. Όταν η γυναίκα του Νταβίντ πεθαίνει, εκείνος προτείνει στη Λάλι να εργαστεί στο βιβλιοπωλείο του. Είναι η ώρα των αποφάσεων και η Λάλι χαίρεται που οι δυο άντρες θα συμφιλιωθούν μεταξύ τους. Τι σημαίνει όμως αυτό για τη ζωή της γυναίκας;

Κείμενο: Pau Miro
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Μετάφραση: Els de Paros
Σκηνογράφος: Αντώνης Δαγκλίδης
Ενδυματολόγος: Μαγδαληνή Αυγερινού
Σχεδιασμός βίντεο: Παντελής Μάκκας
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Επιμέλεια κίνησης: Ξένια Θεμελή
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Πάνος Κορογιαννάκης

Παίζουν: Δήμητρα Ματσούκα, Κώστας Καζανάς, Ανδρέας Κοντόπουλος

Συμπαραγωγή με το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter