Θα χάλαγε χατίρι στους επενδυτές;

Κι αν έχει βγάλει το ΥΠΠΟΑ παραπλανητικές ανακοινώσεις για τα δήθεν καλώς καμωμένα πεπραγμένα της κυβέρνησης, πανηγυρικά δελτία Τύπου που κρύβουν τον διάβολο πίσω απ’ τις γραμμές. Αυτό όμως που εξέδωσε την Πέμπτη για το Ιντεάλ και το Αστορ με τίτλο «Διατηρητέα η χρήση των κινηματογράφων IDEAL και ΑΣΤΟΡ» είναι από τα πλέον εξοργιστικά.

Μέχρι τώρα η κ. Μενδώνη «έδειχνε» τον υπουργό Περιβάλλοντος κ. Σκρέκα ως αρμόδιο να λύσει το ζήτημα. Ας προσπεράσουμε ότι με δική της υπογραφή θα μπορούσε να λυθεί το θέμα, όπως είχε γίνει το 2019 για τον κινηματογράφο Αλκυονίς που κηρύχθηκε μνημείο.

Στο προχθεσινό δελτίο Τύπου διαβάζουμε για μια κήρυξη που είναι… μισή κήρυξη και επιτρέπει, επίσημα πλέον, με βούλα και υπογραφή, τη χρήση του Ιντεάλ ως συνεδριακού κέντρου.

Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αποφάσισε το χαρακτηρισμό της χρήσης των κινηματογράφων IDEAL και ΑΣΤΟΡ ως διατηρητέας», αλλά λίγες γραμμές παρακάτω ξεκαθαρίζεται το εξής: «στους χώρους της διατηρητέας χρήσης του κινηματογράφου θα επιτρέπεται η λειτουργία και άλλων πολιτιστικών χρήσεων καθώς και η χρήση του Συνεδριακού Κέντρου».

Καθόλου παράδοξο, αν σκεφτεί κανείς ότι αυτή ήταν η οδηγία που έδωσε πριν από λίγο καιρό ο Κυριάκος Μητσοτάκης στον κ. Σκρέκα. Ο πρωθυπουργός σε ανάρτησή του έγραφε: «έχω ζητήσει από το αρμόδιο ΥΠΕΝ να χαρακτηρίσει και επίσημα στο Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, ως ιστορικά προστατευόμενη και δεσμευτική τη χρήση κινηματογράφου μαζί με άλλες χρήσεις πολιτισμού, αναψυχής και τουρισμού στα δυο κτίρια που στεγάζουν το Ιντεάλ και το Αστορ».

Δεν θα μπορούσε να το θέσει με μεγαλύτερη σαφήνεια. «Χρήσεις πολιτισμού, αναψυχής και τουρισμού». Δηλαδή ακριβώς αυτό που θέλει ο επενδυτής, ο όμιλος Mitsis Hotels. Συνεδριακό κέντρο, αίθουσα εκδηλώσεων και καμιά φορά, στο ξεκάρφωτο, να προβάλλεται και καμιά ταινία. Θα χάλαγε ποτέ χατίρι ο πρωθυπουργός σε επενδυτή για να προασπιστεί τον πολιτισμό, την ιστορία και την αισθητική της πόλης μας; Ρητορική η ερώτηση.