Ένας εικαστικός διαγωνισμός, ένα λεύκωμα και… 50.000 ερωτήματα.
Πριν από λίγες ηµέρες στη ∆ιαύγεια αναρτήθηκαν δύο αποφάσεις της Τεχνόπολης του ∆ήµου Αθηναίων για έγκριση δαπανών για τη διενέργεια διαγωνισµού «1821-2021: 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Και µετά;». Και µετά ήρθαν τα πολλά ερωτήµατα.
Μέσω του εικαστικού διαγωνισµού –συνδιοργάνωση του free press «Athens Voice» και του ∆ήµου Αθηναίων–, ο οποίος ανακοινώθηκε πριν από κάποιους µήνες, καλούνταν καλλιτέχνες να φιλοτεχνήσουν ένα έργο που «θα αφορά στο πώς βλέπουν την Ελλάδα σήµερα 200 χρόνια µετά την Ελληνική Επανάσταση». Ο διαγωνισµός ολοκληρώθηκε και στη συνέχεια όλα τα έργα των συµµετεχόντων εκτυπώθηκαν σε ένα λεύκωµα το οποίο εκµεταλλεύεται εµπορικά η «Athens Voice».
Το κόστος τόσο της διεξαγωγής του διαγωνισµού, όσο και της έκδοσης, καλύπτει ένας δηµόσιος φορέας, η Τεχνόπολη, σύµφωνα µε την απόφαση της επιτροπής παρακολούθησης της υπ’ αριθµ. 290805/28.12.2020 προγραµµατικής σύµβασης µε τίτλο «Για την ενοποίηση, τον εµπλουτισµό και την ανάδειξη του πολιτιστικού ιστού της Αθήνας» στην οποία συµβάλλονται ο ∆ήµος Αθηναίων, το υπουργείο Πολιτισµού και Αθλητισµού, η Περιφέρεια Αττικής, ο Οργανισµός Πολιτισµού, Αθλητισµού και Νεολαίας του ∆ήµου Αθηναίων, η Τεχνόπολη και η Ανάπλαση Αθήνας.
Μάλιστα η κατάσταση περιπλέκεται καθώς οι δύο εταιρείες που χρηµατοδοτήθηκαν ανήκουν σε κοινά συµφέροντα.
∆ύο εταιρείες, ένα κοινό συµφέρον
Οι δύο αποφάσεις της ανώνυµης εταιρείας ΟΤΑ Τεχνόπολη ∆ήµου Αθηναίων (µε ηµεροµηνία υπογραφής 8/2/2022) αφορούν η µεν πρώτη την έγκριση του ποσού των 30.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) στην εταιρεία Αθενς Βόις Ανώνυµη Εκδοτική Εταιρεία για το έργο «Επιµέλεια, προβολή και έκδοση λευκώµατος – καταλόγου που εντάσσεται στις επετειακές εκδηλώσεις-προτάσεις για τον εορτασµό των 200 χρόνων από το 1821».
Και η δεύτερη αφορά το ποσό των 20.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) προς την εταιρεία Radio Plan Bee IKE για το έργο «Σχεδιασµός και διοργάνωση του καλλιτεχνικού διαγωνισµού 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Και µετά;». Οι δύο εταιρείες όµως µόνο άσχετες δεν είναι µεταξύ τους καθώς µοιράζονται την ίδια έδρα (Χαριλάου Τρικούπη 22, Αθήνα), αλλά και η Radio Plan Bee στην ουσία αντιπροσωπεύει τον ραδιοφωνικό σταθµό της εφηµερίδας, τον Athens Voice Radio 102.5.
Ας δούµε αναλυτικά πώς φτάσαµε σε αυτές τις δύο αποφάσεις. Ο διαγωνισµός «1821-2021: 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Και µετά;» προκηρύχθηκε µεν από την «Athens Voice», «αγκαλιάστηκε» δε, όπως χαρακτηριστικά έγραφαν, από την επιτροπή Ελλάδα 2021 αλλά και από ιδιωτικές εταιρείες. Απαντούσε µάλιστα σε ευφάνταστα ερωτήµατα, όπως «πώς φανταζόµαστε και θέλουµε την Ελλάδα των επόµενων χρόνων; Πώς η σύγχρονη τέχνη και οι νέες µορφές δηµιουργίας εικονογραφούν µια εθνική ιστορία 200 χρόνων; Πόσο εξακολουθεί να µας αφορά η Εθνική Επέτειος;».
Τα τρία καλύτερα έργα, τα οποία επέλεξε κριτική επιτροπή, βραβεύτηκαν συνολικά µε το χρηµατικό ποσό των 10.000 ευρώ. Το πρώτο βραβείο έλαβε χρηµατικό έπαθλο 5.000 ευρώ, το δεύτερο 3.000 ευρώ και το τρίτο 2.000 ευρώ. Ωστόσο τα έπαθλα δεν κατέβαλε από το ταµείο του το free press έντυπο· τα βραβεία ήταν χορηγία ιδιωτικής εταιρείας.
Στη συνέχεια η Athens Voice Books εξέδωσε τα έργα των συµµετεχόντων καλλιτεχνών σε ένα «πολυτελές λεύκωµα που επιβεβαιώνει ότι η επέτειος των 200 χρόνων εξακολουθεί να διεγείρει τη σκέψη και την αισθητική µας […] Τώρα και στο µέλλον».
Το 104 σελίδων λεύκωµα πωλείται στην τιµή των 20 ευρώ και ο ενδιαφερόµενος το παραγγέλνει από το σάιτ του free press, ενώ διατίθεται και σε βιβλιοπωλεία. Ο ∆ήµος Αθηναίων µε χρήµατα των δηµοτών του κάλυψε το κόστος έκδοσης µε 30.000 ευρώ και στη συνέχεια η «Athens Voice» το διαθέτει σε διάφορα σηµεία πώλησης.
Ας εστιάσουµε στο άλλο σκέλος της υπόθεσης: η Radio Plan Bee ΙΚΕ δραστηριοποιείται στον κλάδο των ΜΜΕ µε κύριο αντικείµενο τη µετάδοση µουσικής, εκποµπών, ειδήσεων από τον ραδιοφωνικό σταθµό Athens Voice 102.5. Το 2017 υπέγραψε συµφωνία µε την Αθενς Βόις Ανώνυµη Εκδοτική Εταιρεία η οποία ανέλαβε το εµπορικό πρόγραµµα του σταθµού. Η συµφωνία αυτή επικεντρώνεται στην αποκοµιδή κέρδους µέσω της παροχής διαφηµιστικού χρόνου στο ραδιόφωνο, διαφηµίζοντας επαγγελµατίες και επιχειρήσεις από µια µεγάλη βάση πελατειακών δεδοµένων που ήδη υπάρχει στη συµβαλλόµενη εταιρεία. Φαίνεται λοιπόν η οικονοµική σχέση που συνδέει τις δύο εταιρείες.
∆εν είναι µάλιστα λίγες οι φορές που αυτές οι δύο εταιρείες πάνε πακέτο στην απορρόφηση διαφηµιστικών δαπανών από φορείς που διαχειρίζονται δηµόσια κονδύλια. Χαρακτηριστικό παράδειγµα το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το οποίο προχώρησε στην ανάθεση παροχής υπηρεσιών που αφορά «ηµισέλιδες καταχωρίσεις σε περιοδικό, προβολή banner και µεταδόσεις ραδιοφωνικών σποτ στο πλαίσιο προβολής των εκδηλώσεων-παραγωγών του από τους εξής δύο προµηθευτές: Αθενς Βόις Εκδοτική (€5.500) και Radio Plan Bee ΙΚΕ (€1.500)».
Και βέβαια τα δύο µέσα ενηµέρωσης δεν θα µπορούσαν να µείνουν εκτός της λίστας Πέτσα για την καµπάνια «Μένουµε σπίτι». Ο Athens Voice 102.5 έλαβε το ποσό των 49.600 ευρώ (µε ΦΠΑ). Και όπως σχολίασε σε άρθρο του το σάιτ e-tetradio, «ενώ ο ραδιοφωνικός σταθµός Best 92.6 µε ακροαµατικότητα 4,3% πήρε διαφήµιση 12.400 ευρώ, ο Athens Voice µε ακροαµατικότητα µόλις 0,6% (δηλαδή το 1/7) έλαβε το 4πλάσιο ποσό». Επίσης το athensvoice.gr έλαβε ποσό 223.200 ευρώ (µαζί µε ΦΠΑ).
Ο «κύριος πες το κι έγινε» και ο φιλελεύθερος εκδότης
Ο υπογράφων τις αποφάσεις για τον διαγωνισµό και την έκδοση λευκώµατος είναι ο διευθύνων σύµβουλος της Τεχνόπολης Κωνσταντίνος Μπιτζάνης, ο οποίος έχει παραχωρήσει µια σειρά από συνεντεύξεις στο free press, µε τον εκάστοτε δηµοσιογράφο να εξυµνεί κάθε φορά το έργο του στην Τεχνόπολη. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά που γίνεται στο πρόσωπό του σε συνέντευξη που αναρτήθηκε στις 25.3.2015: «Το παρατσούκλι του είναι “ο κύριος πες το κι έγινε” γιατί υλοποιεί ό,τι βάζει στόχο».
Σε δε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Athens Voice» (και πάλι) και αναρτήθηκε στο σάιτ της στις 20.2.2019 ο κ. Μπιτζάνης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το πρόβληµα στον δηµόσιο τοµέα είναι ότι πολλές φορές οι διοικήσεις δεν ασχολούνται µε το πώς θα βελτιώσουν τη δουλειά τους και πώς θα επενδύσουν καλύτερα τα χρήµατα των φορολογουµένων, αλλά αποκλειστικά µε την επανεκλογή τους. ∆ηλαδή αυτό που λέµε πελατειακό σύστηµα αποτελεί τη µεγαλύτερη τροχοπέδη για την αποτελεσµατική λειτουργία των επιχειρήσεων του δηµοσίου». Προφανώς η χρηµατοδότηση της «Athens Voice» εντάσσεται στο πλαίσιο της καλύτερης επένδυσης των χρηµάτων των φορολογουµένων και όχι στην ενίσχυση των πελατειακών σχέσεων.
Το Documento απηύθυνε κάποια ερωτήµατα στον κ. Μπιτζάνη. H αναλυτική απάντηση του διευθύνοντος συµβούλου της Τεχνόπολης, η οποία θα αναρτηθεί ολόκληρη στην ιστοσελίδα της εφηµερίδας, δεν µας έκανε σοφότερους. Σύµφωνα µε τον κ. Μπιτζάνη, η έγκριση της πρότασης οφείλεται στο γεγονός πως «κρίθηκε ότι το περιεχόµενο της “Athens Voice” υποστηρίζει διαχρονικά τον χώρο της Τέχνης και του Πολιτισµού, ενώ διαθέτει ευρύ δίκτυο καναλιών επικοινωνίας, µε µεγάλη απήχηση στο αθηναϊκό κοινό».
Ρεπορτάζ: Εθνικό μουσείο σύγχρονης αδιαφάνειας (ΕΜΣΤ-ΟΔΕΜΣΤ)
Στη συνέχεια ο κ. Μπιτζάνης παραθέτει το χρονικό του διαγωνισµού και της προώθησής του από το έντυπο, το σάιτ και το ραδιόφωνο της εταιρείας. Σε ερωτήσεις µας σχετικά µε τους λόγους που επέβαλαν τη χρηµατοδότηση του λευκώµατος, το τιράζ του και αν ελέγχθηκε το κόστος παραγωγής του, η απάντησή του δεν εστίασε στα ερωτήµατα: «Εκδόθηκε πολυτελές συλλεκτικό Λεύκωµα, αναµνηστικό της δράσης, ως δώρο στους συµµετέχοντες καλλιτέχνες, συνεργάτες, χορηγούς και εξέχοντα πρόσωπα της δηµόσιας ζωής, ως αναµνηστική έκδοση του διαγωνισµού. Εκτυπώθηκαν έργα καλλιτεχνών που συµµετείχαν στον ανοιχτό διαγωνισµό».
Αναρωτιέται κανείς πώς ένα έντυπο στο τιµόνι του οποίου βρίσκεται ένας εκδότης θιασώτης του φιλελευθερισµού παγιδεύτηκε σε µια τέτοια συνεργασία µε το «κακό» κράτος. Ο Φώτης Γεωργελές σε συνέντευξή του απάντησε για τον νούµερο 1 αντι-στόχο της «Athens Voice»: «Να γίνουµε ένα Μέσο ενηµέρωσης που απευθύνεται περισσότερο προς την εκάστοτε εξουσία παρά στους αναγνώστες του. Να συνοµιλούµε, να διαπραγµατευόµαστε, να παίρνουµε κρατική διαφήµιση και δάνεια από τις κρατικές τράπεζες µε λίγο εκβιασµό, λίγο λιβανιστήρι. Να µη γίνουµε ένα ακόµη κρατικοδίαιτο Μέσο […] Να κρατήσουµε έξω τη στρατευµένη δηµοσιογραφία. Φαίνονται αυτονόητα αλλά είναι πράγµατα δύσκολα που κοστίζουν». Και επειδή αυτά τα πράγµατα κοστίζουν, έρχεται το κράτος να καλύψει το κόστος.
Τα ερωτήματα του Documento
Για την ανάγκη του ρεπορτάζ θέσαμε στον κ. Μπιτζάνη τα παρακάτω ερωτήματα, τα οποία παραμένουν αναπάντητα ακόμη και μετά το… απαντητικό του μέιλ.
01
Για ποιο λόγο προχώρησε η Τεχνόπολη στη χρηματοδότηση ενός λευκώματος με το ποσό των 30.000 ευρώ, το οποίο μάλιστα στη συνέχεια η ιδιωτική εταιρεία διαθέτει προς πώληση αποκομίζοντας κέρδος;
02
Ποιο είναι το τιράζ του λευκώματος; Δικαιολογήθηκαν με παραστατικά οι 30.000 ευρώ που δόθηκαν για την έκδοσή του;
03
Με ποια κριτήρια ένας ραδιοφωνικός σταθμός ανέλαβε το πρότζεκτ «Σχεδιασμός και διοργάνωση του καλλιτεχνικού διαγωνισμού»; Σε τι έξοδα αντιστοιχούν οι 20.000 ευρώ που εγκρίνατε για ένα διαγωνισμό που έτρεξε ψηφιακά;
04
Η Τεχνόπολη δεν είχε τη δυνατότητα να σχεδιάσει και να οργανώσει ανάλογο διαγωνισμό (και τη σχετική έκδοση), ενδεχομένως και με μικρότερο κόστος;
H απάντηση του κ. Μπιτζάνη, διευθύνοντος συμβούλου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων ΑΕ, αναλυτικά:
Το αίτημα για συνδιοργάνωση της δράσης με τίτλο: «200 χρόνια από την
Επανάσταση του 1821. Και μετά;» έφτασε από το αθηναϊκό έντυπο Athens
Voice στις αρμόδιες επιτροπές και ομάδες εργασίας της Προγραμματικής
Σύμβασης του Δήμου Αθηναίων «Για την ενοποίηση, τον εμπλουτισμό και την
ανάδειξη του πολιτιστικού ιστού της Αθήνας», οι οποίες αφότου
αξιολόγησαν τις σχετικές προτάσεις, εισηγήθηκαν τη χρηματοδότησή τους.
Κρίθηκε ότι το περιεχόμενο της Athens Voice υποστηρίζει διαχρονικά τον
χώρο της Τέχνης και του Πολιτισμού, ενώ διαθέτει ευρύ δίκτυο καναλιών
επικοινωνίας, με μεγάλη απήχηση στο αθηναϊκό κοινό. Σημειώνεται ότι η
πρόταση είχε ήδη κατατεθεί από το αθηναϊκό έντυπο στην Επιτροπή «Ελλάδα
2021» και είχε ήδη αποφασιστεί η ένταξή της στο Εθνικό Πρόγραμμα
Εορτασμών, στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 200 ετών από την Επανάσταση του
1821, με την προϋπόθεση εξασφάλισης της απαιτούμενης χρηματοδότησης.
Στη συγκεκριμένη δράση, στην οποία ήταν συν-διοργανωτής ο Δήμος Αθηναίων
και διήρκησε περισσότερο από έναν χρόνο, «έτρεξε» ένας ανοιχτός
διαγωνισμός, στον οποίο δήλωσε συμμετοχή ένας σημαντικός αριθμός
καλλιτεχνών -περίπου 200- εκπρόσωποι από ολόκληρο το δημιουργικό φάσμα
των Τεχνών -ζωγράφοι, γλύπτες, video artists, φωτογράφοι, street
artists- που κλήθηκαν να φιλοτεχνήσουν ένα ή περισσότερα έργα με θέμα
την Ελλάδα, 200 χρόνια μετά την Επανάσταση, μέσα από τη ματιά τους. Η
στήριξη των ανθρώπων της Τέχνης βρίσκεται στον πυρήνα της Προγραμματικής
Σύμβασης του Δήμου Αθηναίων «Για την ενοποίηση, τον εμπλουτισμό και την
ανάδειξη του πολιτιστικού ιστού της Αθήνας», μέσω της οποίας προήλθε,
εξάλλου, η χρηματοδότηση.
Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2021 και το έργο της
αξιολόγησης ανέλαβε πενταμελής κριτική επιτροπή, η οποία απαρτιζόταν από
καταξιωμένους εκπροσώπους, κυρίως του χώρου της Τέχνης:
-Δρ. Κατερίνα Κοσκινά, Ιστορικός Τέχνης – Μουσειολόγος – Επιμελήτρια
εκθέσεων και σύμβουλος δημάρχου Αθηναίων για τον πολιτισμό
-Παντελής Χανδρής, Εικαστικός, Αναπληρωτής καθηγητής ΑΣΚΤ
-Γιώργος Ρόρρης, Εικαστικός
-Γιώργης Γερόλυμπος, Αρχιτέκτων – Φωτογράφος
-Αγγελική Μπιρμπίλη, Διευθύντρια Σύνταξης της εφημερίδας Athens Voice
Η δράση επικοινωνήθηκε σε print, Web, ραδιόφωνο και social media,
διεκπεραιώθηκε με επιτυχία και δέχθηκε τα συγχαρητήρια της Επιτροπής
«Ελλάδα 2021».
Στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των καλλιτεχνών, η δράση είχε προβλέψει τη
διάκριση συνολικά 21 έργων και την απόδοση χρηματικών επάθλων στα τρία
καλύτερα, τα οποία θα προέκυπταν από την αξιολόγηση της κριτικής
επιτροπής. Το συνολικό χρηματικό ποσό ύψους 10.000€, χορηγία της
εταιρείας Groupama, κατανεμήθηκε ως εξής:
Α’ βραβείο: Χρηματικό έπαθλο 5.000€ (+ εξώφυλλο σε αφιερωματικό τεύχος
της Athens Voice)
Β’ βραβείο: Χρηματικό έπαθλο 3.000€
Γ’ βραβείο: Χρηματικό έπαθλο 2.000€
Σημειώνεται ότι:
– Η έκθεση στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων ακυρώθηκε εξαιτίας των
περιοριστικών, λόγων πανδημίας, μέτρων. Ο Δήμος Αθηναίων, ωστόσο,
διατηρεί το δικαίωμα να διοργανώσει την έκθεση εφόσον το κρίνει ασφαλές
και απαραίτητο.
– Τα έργα της δράσης παρουσιάστηκαν και βρίσκονται ακόμη αναρτημένα σε
Digital Gallery, μια μόνιμη διαδικτυακή έκθεση. Για το σκοπό αυτό
δημιουργήθηκε και σχεδιάστηκε ειδική πλατφόρμα (microsite).
– Τα έργα μαζί με τα κείμενα της Επιτροπής, των διοργανωτών και των
νικητών παρουσιάστηκαν σε ειδικό φύλλο της Athens Voice, αφιερωμένο στη
δράση «1821-2021 και μετά;» στο κανονικό τιράζ της εβδομαδιαίας έκδοσης,
ενώ η εφημερίδα διέθεσε ένα εξώφυλλό της για τη φιλοξενία του Α’
βραβείου.
– Εκδόθηκε πολυτελές συλλεκτικό Λεύκωμα, αναμνηστικό της δράσης, ως δώρο
στους συμμετέχοντες καλλιτέχνες, συνεργάτες, χορηγούς και εξέχοντα
πρόσωπα της δημόσιας ζωής, ως αναμνηστική έκδοση του διαγωνισμού.
– Εκτυπώθηκαν έργα καλλιτεχνών που συμμετείχαν στον ανοιχτό διαγωνισμό.
Η προβολή της δράσης από τα κανάλια της Athens Voice:
– Μόνιμες προσκλήσεις – πρωτότυπα άρθρα στη homepage της athensvoice.gr
(25/3/2021 – 15\9\2021).
https://www.athensvoice.gr/advertorial/contest/714188_open-call-1821-oi-oroi-toy-diagonismoy
https://www.athensvoice.gr/greece/707247_diagonismos-200-hronia-apo-tin-epanastasi-toy-1821-kai-meta
– Η προβολή στο site ξεκίνησε στις 25/3/2021 με δημιουργία 2 banners
(300×250 και 970×250), με 3 εκατ. impressions και σε προνομιακή θέση
στην κεντρική σελίδα, αλλά και σε ολόκληρο το site εντός των άρθρων,
καθώς επίσης και στην mobile έκδοση (μέχρι σήμερα).
– Μόνιμη παρουσία στα social media «καρφιτσωμένη» στα highlights σε
Instagram και Facebook (Μάρτιος 2021 – Ιανουάριος 2022).
– Καταχωρήσεις (σαλόνια και ολοσέλιδες) στα τεύχη της Athens Voice
(σύνολο 14 σελίδες):
777/ 25-3-2021 (σελ. 44-45 | σαλόνι)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_777
778 / 1-4-2021 (σελ. 4-5 | σαλόνι)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_778
779/ 7-4-2021 (σελ. 6-7 | σαλόνι)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_779
783/ 6-5-2021 (σελ. 20-21 | σαλόνι)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_783
785/ 20-5-2021 (σελ. 17 | ολοσέλιδη)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_785
789/ 17-6-2021 (σελ. 4 | ολοσέλιδη)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_789
792/ 8-7-2021 (σελ. 15 | ολοσέλιδη)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_792
793/ 15-7-2021 (σελ. 4 | ολοσέλιδη)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_793
794/ 22-7-2021 (σελ. 95 | ολοσέλιδη)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_794
795/ 29-7-2021 (σελ.39 | ολοσέλιδη pocket)
https://issuu.com/athensvoice/docs/av_795
– Αποστολές notifications και ειδικών newsletters κατά τη διάρκεια της
χρονιάς σε 100.000 αναγνώστες.
– Στις 15/9 ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και προβλήθηκαν
όλα τα έργα των καλλιτεχνών.
– Δημιουργήθηκε, κατασκευάστηκε και αναρτήθηκε microsite «1821 Digital
Gallery» στην κεντρική σελίδα με όλες τις συμμετοχές του διαγωνισμού:
https://www.athensvoice.gr/culture/open-call-1821
Ραδιόφωνο Athens Voice:
– Από τις 25/3 ξεκίνησαν οι ραδιοφωνικές αναφορές 5 ανά ημέρα, συνολικά
25 την εβδομάδα.
– Έως και τις 15/9 (εκτός Αυγούστου), Δευτέρα – Παρασκευή, έγιναν
συνολικά 560 αναφορές στον διαγωνισμό.
Η Επιτροπή Παρακολούθησης της υπ’ αριθμ. 290805/28.12.2020
Προγραμματικής Σύμβασης με τίτλο «Για την ενοποίηση, τον εμπλουτισμό και
την ανάδειξη του πολιτιστικού ιστού της Αθήνας» στην οποία συμβάλλονται
ο Δήμος Αθηναίων, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Περιφέρεια
Αττικής, ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου
Αθηναίων, η ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΑΕ και η ΑΝΑΠΛΑΣH ΑΘΗΝΑΣ ΑΕ
αποφάσισε την χρηματοδότηση μίας σειράς δράσεων και έργων για τον
εορτασμό των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης.
Όλες οι εγκεκριμένες δράσεις σύμφωνα με τους όρους της υπ’ αριθμ.
290805/28.12.2020 Προγραμματικής Σύμβασης υλοποιούνται από τους φορείς
πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων και δη τον ΟΠΑΝΔΑ και την ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ ΔΗΜΟΥ
ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΑΕ.
Ο προϋπολογισμός, το χρονοδιάγραμμα και ο φορέας υλοποίησης εγκρίθηκαν
στις από 16.03.2021 και 14.01.2022 Συνεδριάσεις της Επιτροπής
Παρακολούθησης κατόπιν εισήγησης της Εικαστικής Επιτροπής της
Προγραμματικής Σύμβασης.
Η ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΑΕ υλοποίησε ως όφειλε την απόφαση αυτή.
*To άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Documento στις 27/2/2022