Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς το εκπαιδευτικό έργο παραμένει υποβαθμισμένο, καθώς υπάρχουν πολλά σχολεία που συνεχίζουν να έχουν λειτουργικά κενά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών.
Όπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Πειραιά, υπάρχουν μέχρι και σήμερα 157 κενά στα σχολεία του Πειραιά. Τα εν λόγω κενά αντιστοιχούν σε 3.348 χαμένες διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα. Το αποτέλεσμα είναι σε πολλά σχολεία οι μαθητές να σχολάνε πολύ νωρίτερα από το προβλεπόμενο και σαφώς να υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία.
Παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας με επιστολή του στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις αρχές του Νοέμβρη ζήτησε την αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος ώστε να καλυφθεί η ύλη των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου. Στην πραγματικότητα κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας κάποιων μαθημάτων και οι καθηγητές να καλύπτουν μαθήματα σε τάξεις που μέχρι σήμερα δεν κάνανε μάθημα.
Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν «την άμεση κάλυψη των κενών. Χωρίς προσλήψεις εκπαιδευτικών, δεν υπάρχουν ούτε οι ελάχιστες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση της μαθησιακής διαδικασίας! Η “λύση” δεν είναι να μετατρέπουμε τους εκπαιδευτικούς σε “λάστιχο”, ούτε να κόβουμε ώρες από το ένα τμήμα για να κάνουμε σε ένα άλλο, δημιουργώντας νέες ανισότητες», λένε χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή τους.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά:
«ΜΕΣΑ ΝΟΕΜΒΡΗ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ 157 ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ!
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 120 ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
37 ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ)
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Φτάσαμε Νοέμβρη και τούτη την ώρα, τα κενά στον Πειραιά (Β/θμια Εκπαίδευση) είναι ακόμα εκατοντάδες (βλέπε και εδώ: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ (sch.gr))!
Συγκεκριμένα, χάνονται: 2313 ώρες στην Α’ Πειραιά στη Γενική Εκπαίδευση (Πειραιάς, όλοι οι γύρω Δήμοι και Σαλαμίνα), 267 ώρες στη Β’ Πειραιά στη Γενική Εκπαίδευση (Αργοσαρωνικός), 18 ώρες στη Γ’ Πειραιά στη Γενική Εκπαίδευση (Κύθηρα), 363 στα Τμήματα Ένταξης και 387 ώρες στα Ειδικά Σχολεία!
Σύνολο: 3.348 χαμένες ώρες κάθε βδομάδα!
Η κατάσταση είναι κυριολεκτικά απερίγραπτη! Ακόμα και τώρα, υπάρχουν τμήματα που σχολάνε 5ωρο κάποιες ημέρες της βδομάδας, λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών.
Σαν να μην έφτανε αυτό, το ΥΠΑΙΘΑ, αντί να καλύψει τα κενά έστειλε στις 2/11 στις ΔΙΔΕ οδηγία σύμφωνα με την οποία οι Σύλλογοι Διδασκόντων πρέπει να προβούν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, με σκοπό να καλυφτεί η ύλη στα μαθήματα που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των τριών τάξεων του Λυκείου.
Δηλαδή, το ΥΠΑΙΘΑ ζητά ουσιαστικά:
-Να σταματήσει η διδασκαλία ενός μαθήματος για να καλυφθεί ένα άλλο, ή
-Να μειώσουμε τις ώρες διδασκαλίας ανά μάθημα καταργώντας το ωρολόγιο πρόγραμμα (π.χ. από 4 ώρες τη βδομάδα, να διδάσκονται οι 2, ώστε τις άλλες 2 ο καθηγητής να μπαίνει και σε άλλο τμήμα, που μέχρι σήμερα δεν κάνει μάθημα), ή
-Να καλυφθούν τα κενά με υπερωρίες εντατικοποιώντας την εργασία των συναδέλφων/συναδελφισσών και οδηγώντας ουσιαστικά σε απολύσεις αναπληρωτών, ή
Όλα τα παραπάνω μαζί!
Απαιτούμε την άμεση κάλυψη των κενών. Χωρίς προσλήψεις εκπαιδευτικών, δεν υπάρχουν ούτε οι ελάχιστες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση της μαθησιακής διαδικασίας! Η “λύση” δεν είναι να μετατρέπουμε τους εκπαιδευτικούς σε “λάστιχο”, ούτε να κόβουμε ώρες από το ένα τμήμα για να κάνουμε σε ένα άλλο, δημιουργώντας νέες ανισότητες!
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα ενημερώσει τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων, ώστε από κοινού, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, να διεκδικήσουμε αγωνιστικά την άμεση κάλυψη όλων των κενών!»