Τέμπη – Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Άγνωστο καύσιμο πιθανώς προκάλεσε την έκρηξη – Χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία

Σοβαρές ευθύνες σε πολλά επίπεδα και ιδιαίτερα σε πολιτικό αναδεικνύει το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που δημοσιοποιήθηκε νωρίτερα στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ.

Ας σημειωθεί πως αναμένονται ακόμη δύο πορίσματα: Αυτό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου σχετικά με τα έλαια σιλικόνης και αυτό της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. για τη γνησιότητα των βίντεο. Και για τα δύο δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε θα ανακοινωθούν.

«Χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία»

Πρώτος ομιλητής ήταν ο Χρήστος Παπαδημητρίου ο οποίος ανέφερε πως «τη βραδιά του δυστυχήματος ο οργανισμός ήταν ανύπαρκτος», ενώ πρόσθεσε πως «η μη ιεροποίηση του χώρου δυστυχήματος είχε ως συνέπεια να χαθούν πολύτιμα στοιχεία. Οι συγγενείς έκαναν πολύτιμο έργο… Τους ευχαριστούμε».

Η σύμβαση 717 έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016

Παράλληλα πρόσθεσε πως αβελτηρίες και εγκληματικά λάθη υπάρχουν στην Ελλάδα επί σειρά ετών εξηγώντας πως «η 717 θα έπρεπε να ολοκληρωθεί από το 2016. Η καθυστέρηση έπαιξε ρόλο στο δυστύχημα και το ελληνικό κράτος εγκατέλειψε το σιδηρόδρομο. Τα μνημόνια αποψίλωσαν τον ΟΣΕ από προσωπικό». Αναφέρθηκε επίσης στις τραγικές καθυστερήσεις στον σιδηρόδρομο και δεσμεύτηκε πως θα συμβάλλει για «να μην υπάρξει ξανά νεκρός στον ελληνικό σιδηρόδρομο».

«Το προσωπικό εργαζόταν πέρα από το ανθρωπίνως αποδεκτό όριο»

Τον λόγο στη συνέχεια πήρε ο Κώστας Καπετανίδης ο οποίος μίλησε για λάθη όσον αφορά στον σταθμάρχη και τις κινήσεις του την μέρα της τραγωδίας, αποδίδοντάς τα όμως στην «τραγική έλλειψη προσωπικού», στα «εξαιρετικά δύσκολα καθήκοντα ενός σταθμάρχη», στις «ατέλειωτες ημέρες που δούλευαν οι εργαζόμενοι, χωρίς να παίρνουν ρεπό», όπως είπε.

Διαβάστε επίσης: Έγκλημα Τέμπη: LIVE η ανακοίνωση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Λάθος χειρισμός

«Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη, άφησε κατά λάθος την αλλαγή 118 στη διαγώνιο. Ήταν μεγάλο λάθος χειρισμού», είπε ο κ. Καπετανίδης, όμως στη συνέχεια πρόσθεσε πως «η μέρα ήταν γεμάτη βλάβες και καθυστερήσεις. Η διπλή γραμμή είχε γίνει μονή. Ο άνθρωπος είχε να αντιμετωπίσει τεράστιο αριθμό επικοινωνιών. Η δικλείδα ασφαλείας ήταν δύο λαμπάκια στον πίνακα ελέγχου. Δεν τα είδε. Είχε συναισθηματική φόρτιση από προηγούμενο λάθος».

Χαρακτηριστικά τόνισε πως «το προσωπικό εργαζόταν πέρα από το όριο που είναι ανθρωπίνως αποδεκτό» οπότε είναι λογικό επόμενο να συμβαίνουν τέτοια λάθη.

Πιθανή η παρουσία αγνώστου καυσίμου για την πυρόσφαιρα

Ενώ, ο ίδιος κατέληξε στο ότι τα περισσότερα από τα θύματα πέθαναν από μηχανικά αίτια, «τα οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα να αντέχουν συγκρούσεις με περισσότερα από 36 χιλιόμετρα την ώρα», είπε. «Η πυρόσφαιρα ήταν πολύ μεγάλη. Καταλήξαμε ότι δεν υπήρξε ένδειξη ότι το σιδηροδρομικό υλικό προκάλεσε τη φωτιά. Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου», πρόσθεσε.

Σημειώνεται μάλιστα στο πόρισμα: «Εν τω μεταξύ, σχηματίστηκε μια τεράστια πυρόσφαιρα, η οποία φαινόταν να κινείται με τον επιβατικό συρμό. Στις πυρκαγιές που προκλήθηκαν στο έδαφος, χαμηλότερα, κάηκαν ολοσχερώς το εστιατόριο και το βαγόνι δεύτερης θέσης.»

«Είχαμε απώλεια πληροφοριών ζωτικής σημασίας»

Τον λόγο πήρε ο Αστέριος Αλεξάνδρου ο οποίος αναφέρθηκε στο γεγονός ότι έχουν χαθεί πολύ σημαντικά στοιχεία για να μπορέσει να αποδοθεί η αλήθεια. «Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου του δυστυχήματος. Είχαμε απώλεια πληροφοριών ζωτικής σημασίας», είπε χαρακτηριστικά.

«Η ΡΑΣ δεν εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στο θέμα της ασφάλειας. Αρκετές από αυτές εντοπίστηκαν στη συνέχεια», πρόσθεσε.

Διαβάστε το πόρισμα στα Αγγλικά – Η μετάφρασή του στα ελληνικά δεν έχει ολοκληρωθεί

EODASAAM Accident Investigation Tempi-1 by Website Documento on Scribd

Η παρουσίαση του πορίσματος έγινε από τους:

  • Αστέριο Αλεξάνδρου, πολιτικός μηχανικός προϊστάμενος τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Bart Accou, επικεφαλής ασφαλείας και επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σιδηροδρόμων μέλος της επιτροπής διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Κωνσταντίνο Καπετανίδη, πολιτικός Μηχανικός Προϊστάμενος Μονάδας Διερευνήσεως Ατυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Fabrizio Caprinelli, Project Officer Ευρωπαϊκής Ένωσης Σιδηροδρόμων, Μέλος της επιτροπής Διερεύνησης ΕΟΔΑΣΑΑΜ
  • Χρήστο Παπαδημητρίου, Δικηγόρος παρ Αρείω Πάγω, Πρόεδρος Σιδηροδρομικού Τομέα ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Διαβάστε επίσης:



Τέμπη: «Την Παρασκευή βγείτε στους δρόμους, τα παιδιά μου θα σας βλέπουν από ψηλά, θα γαληνέψουν» – Συγκλόνισε ο Νίκος Πλακιάς (Video)


Βροχερός καιρός σε όλη τη χώρα: Καταιγίδες και στην Αττική – Η πρόγνωση για Καθαρά Δευτέρα


Ανίερη διαπραγμάτευση με φόντο το πόρισμα των Τεμπών;


Με την Ιουλία, τον Αντρέα και τον κόσμο που σηκώνεται


Η Καρυστιανού ζητά συνάντηση με Κακλαμάνη παρουσία δικηγόρου – «Ευπρόσδεκτη αλλά χωρίς δικηγόρο», λέει ο ΠτΒ