Η κυβέρνηση επιχειρεί από την πρώτη στιγμή να ρίξει όλο το βάρος στον σταθμάρχη τη μοιραία νύχτα του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη προκειμένου να βγάλει τον εαυτό της από το κάδρο των όποιων ευθυνών.
Οι ευθύνες όμως βαραίνουν πρωτίστως την ίδια και το αρμόδιο υπουργείο διότι από το 2019 όχι μόνο δεν έπραξε τίποτε προς την κατεύθυνση της λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας αλλά το αντίθετο απαξίωσε και αποψίλωσε συστηματικά το δίκτυο, τον ΟΣΕ και το προσωπικό ασφαλείας. Ενώ ακόμη και τον μοιραίο σταθμάρχη τον τοποθέτησε η ίδια χωρίς κανένα ουσιαστικό προσόν όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων.
Πόσοι όμως γνωρίζουν ότι ευθύνες υπάρχουν και στους Ιταλούς της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και νυν Hellenic Train; Το documentonews.gr δημοσιεύει σήμερα το έγγραφο από το ΓΕΜΗ όπως το καταχώρησε η ίδια η εταιρεία στις 27 Οκτωβρίου του 2022.
Σύμφωνα με αυτό ο Διευθυντής Τεχνικής Διεύθυνσης, κ. Luigi Bussoletti, είναι ο εκπρόσωπος της Εταιρείας («εργοδότης») και μοναδικός υπεύθυνος για την υγεία και ασφάλεια στη λειτουργία μεταφορών, δηλαδή στις σιδηροδρομικές μεταφορές της Εταιρείας (επιβατικές και εμπορευματικές) αλλά και σε κάθε υπηρεσία αντικατάστασης αυτών με λεωφορείο καθώς και στις τεχνικές λειτουργίες της Εταιρείας (ασφάλεια τροχαίου υλικού, εγκαταστάσεων εργοστασίων/μηχανοστασίων κλπ).
Είναι υπεύθυνος σε περίπτωση περιστατικών τραυματισμού λόγω παράβασης του καθήκοντός του να παρακολουθεί και να επεμβαίνει. Οι εν λόγω αρμοδιότητες (εξουσίες) για την υγεία και την ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές της Εταιρείας (επιβατικές και εμπορευματικές) και σε τυχόν υπηρεσίες αντικατάστασης αυτών με λεωφορεία, του ανατίθενται/χορηγούνται χωρίς περιορισμό προϋπολογισμού και μπορούν να ασκηθούν αυτόνομα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, με την υποχρέωση ωστόσο να ενημερώνει έγκαιρα τον Πρόεδρο του ΔΣ, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο καθώς και τον Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών.
Επί της ουσίας και όπως αναγράφεται ο κ. Luigi Bussoletti, διασφαλίζει την ασφάλεια και όλες τις συνθήκες ασφάλειας σε όλες τις λειτουργίες των μεταφορών (επιβάτες και εμπορεύματα) και γενικά, είναι υπεύθυνος για κάθε ζήτημα τεχνικό, μηχανικό, απόδοσης, ποιότητας υλικών, τεχνολογίας, πρόληψης κινδύνων και για οποιαδήποτε άλλη πτυχή που σχετίζεται με την ασφάλεια ολόκληρης της σιδηροδρομικής λειτουργίας για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων/φορτίου, καθώς και για κάθε υπηρεσία αντικατάστασης των σιδηροδρομικών μεταφορών με λεωφορείο, σύμφωνα και με τις βέλτιστες πρακτικές του Ομίλου FS ITALIANE και σύμφωνα με τα διεθνή και εθνικά πρότυπα της Ελλάδας.
Ως εκ τούτου προκαλεί τεράστια εντύπωση το γεγονός ότι παραμένουν εκτός κάδρου ευθυνών και πεδίου ερευνών οι όποιες ευθύνες τόσο του πολιτικού προϊστάμενου του ΟΣΕ (με μία παραίτηση καθάρισε ο αρμόδιος υπουργός) όσο και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ και του υπευθύνου ασφαλείας της ιταλικής Hellenic Train.