«Καίνε» την κυβέρνηση Μητσοτάκη τα όσα κατέθεσαν ενώπιον του ανακριτή για την τραγωδία στα Τέμπη εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων των σιδηροδρόμων, ενώ φέρονται σύμφωνα με πληροφορίες να επισήμαναν την άρνηση του μέχρι πρότινος υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή να εισακούσει τις επί σειρά μηνών έγγραφες προειδοποιήσεις τους για τους κινδύνους που υπήρχαν.
Συγκεκριμένα το κατώφλι του ανακριτή που διερευνά την τραγωδία πέρασαν ο ο πρόεδρος της Πανελλήνια Ένωσης Προσωπικού Έλξης (Μηχανοδηγοί), Κώστας Γενηδούνιας, ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Λάζου και ο πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας.
Οι τρεις τους φέρονται να κατέθεσαν δεκάδες έγγραφα στον ανακριτή σχετικά με την τραγωδία και όσα είχαν προηγηθεί ενώ όπως ανέφεραν τηλεδιοίκηση στην Λάρισα δεν υπάρχει, αλλά μόνο ο τοπικός πίνακας χειρισμού. Κάτι που εκθέτει τον υφυπουργό Υποδομών, Μιχάλη Παπαδόπουλο για το ντροπιάστικο σόου που έδωσε μπροστά στις κάμερες προσπαθώντας να πείσει ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργεί κανονικά.
Συγκεκριμένα σύμφωνα πάντα με πληροφορίες οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων φέρονται να κατέθεσαν εξώδικα, ανακοινώσεις και άλλα έγγραφα με τα οποία επί μήνες ολόκληρους πριν την τραγωδία προειδοποιούσαν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αλλά και τις διοικήσεις του ΟΣΕ και της Hellenic Train για τους κινδύνους που υπήρχαν λόγω της έλλειψης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Διαβάστε επίσης: Προμελετημένο έγκλημα με επιτελικές καθυστερήσεις και παραλείψεις
«Ο υπουργός Μεταφορών γνώριζε»
Κάποια από τα έγγραφα αυτά, τα είχε δημοσιοποιήσει λίγες μέρες μετά την τραγωδία το Documento. Μεταξύ αυτών ήταν επιστολές που του είχε αποστείλει προσωπικά στον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή από το 2020 η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης του είχε αποστείλει προσωπικά δύο επιστολές. Η πρώτη φέρει ηµεροµηνία 26 Αυγούστου 2020 και είναι αποκαλυπτική για τα προβλήµατα που υπήρχαν σχετικά µε την ασφάλεια εργαζόµενων και ταξιδιωτών. Στην επιστολή τους προς τον υπουργό οι εργαζόµενοι ανέφεραν µεταξύ άλλων ότι «την Πέµπτη 20 Αυγούστου (σ.σ.: 2020) είχαµε σοβαρό συµβάν στην πρόσφατα παραδοθείσα γραµµή προς Αίγιο. […] Συγκεκριµένα, αµαξοστοιχία αναχώρησε από τον σταθµό Κιάτου µε προορισµό το Αίγιο. Κατά την πορεία της ο µηχανοδηγός αντελήφθη ξαφνικά ότι “αλλαγή” στην υποδοµή βρισκόταν σε λάθος θέση. Παρά τις άµεσες ενέργειές του δεν αποφεύχθηκε ο εκτροχιασµός του πρώτου φορείου της αµαξοστοιχίας».
Μια δεύτερη επιστολή µε αποδέκτη τον γενικό γραµµατέα Μεταφορών, η οποία φυσικά έχει κοινοποιηθεί στον Κ. Αχ. Καραµανλή, εστάλη από το σωµατείο των εργαζοµένων στις 29 Οκτωβρίου 2021. Σε αυτήν απαριθµούνταν τα ατυχήµατα που είχαν σηµειωθεί το 2020 και το 2021, ενώ οι εργαζόµενοι απηύθυναν έκκληση για συνάντηση ώστε να συζητηθούν και να επιλυθούν τα προβλήµατα που σχετίζονταν µε την ασφάλειά τους.
«Το σωµατείο µας στα πλαίσια της δράσης του ζητά συνάντηση µαζί σας για να συζητήσουµε τις εξελίξεις στο σιδηροδροµικό περιβάλλον και να αναζητήσουµε λύσεις για την εύρυθµη λειτουργία του δικτύου, λειτουργία που κινδυνεύει από την υποστελέχωση στον ΟΣΕ και µάλιστα σε κρίσιµες ειδικότητες καθώς και την έλλειψη χρηµατοδότησης για τη συντήρηση του δικτύου» ανέφεραν οι εργαζόµενοι και παράλληλα τόνιζαν –για πολλοστή, είναι η αλήθεια, φορά– τη µεγάλη ανησυχία που προκαλούν στους µηχανοδηγούς τα απανωτά συµβάντα στη σιδηροδροµική υποδοµή.
Διαβάστε επίσης: Οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν, ο ΟΣΕ χλεύαζε
Ο εφέτης ανακριτής θα συνεχίσει τις κλήσεις μαρτύρων προς κατάθεση και αύριο θα πραγματοποιηθούν οι απολογίες των δύο σταθμαρχών σε βάρος των οποίων εκκρεμούν διώξεις για διατάραξη στην ασφάλεια συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων.