Νέες αποκαλύψεις από την εφημερίδα «το Βήμα» αναφορικά με την τραγωδία στα Τέμπη καθώς κάνει λόγο για αλλοίωση των διαλόγων του σταθμάρχη τη μοιραία νύχτα.
Aπό νεότερα έγγραφα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων της ΕΛ.ΑΣ, η υπόδειξη του σταθμάρχη για αναχώρηση τρένου προς την υποτιθέμενη «λάθος πορεία» δεν αφορούσε τη μοιραία αμαξοστοιχία –όπως παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου σε μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο– αλλά εκείνη τοπικού συρμού που κινήθηκε κανονικά.
Τα στελέχη του ΟΣΕ είχαν παραδώσει τα ηχητικά ντοκουμέντα στην τροχαία Λάρισας αμέσως μετά το δυστύχημα, ωστόσο στα νέα έγγραφα που έρχονται στο “φως” η Ελληνική Αστυνομία φαίνεται να τα παρέλαβε 3 μέρες αργότερα.
«Τα ερωτήματα μεγεθύνονται αφού στελέχη του ΟΣΕ είχαν αναφέρει ότι παρέδωσαν στην τροχαία Λάρισας τις σχετικές μαγνητοφωνήσεις τις πρώτες ώρες πριν το ατύχημα. Ωστόσο με βάση νέα έγγραφα διαπιστώνεται ότι αυτές δόθηκαν την ελληνική αστυνομία στις 3 Μαρτίου, δηλαδή 3 μέρες αργότερα», αναφέρει στο MEGA ο Βασίλης Λαμπρόπουλος που υπογράφει το ρεπορτάζ.
«Ποιος είχε μπει παράνομα στο σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό συμβάν, ποιοι πήραν τους διαλόγους του σταθμάρχη κι έκαναν συρραφή συνομιλιών, παραποιώντας τους τελικά;» Και συμπληρώνει: «Έτσι κύριο ζητούμενο είναι ποιος είχε μπει παράνομα στο σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό συμβάν, ποιοι πήραν τους διαλόγους του σταθμάρχη κι έκαναν συρραφή συνομιλιών, παραποιώντας τους τελικά;»
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, η ελληνική αστυνομία διαψεύδει ότι έδωσε εντολή να μεταφερθούν τα συντρίμμια των τρένων, όπως είχαν αφήσει να εννοηθεί κυβερνητικά στελέχη.
Τι είχε καταγγείλει ο Κώστας Γενιδούνιας
Ο Κώστας Γενιδούνιας σε ανάρτησή του επισημαίνει ότι για τα μονταρισμένα ηχητικά που είχαν κυκλοφορήσει λίγες ώρες μετά τα Τεμπη, οι μηχανοδηγοί είχαν κάνει δηλώσεις αλλά «δεν θέλησε να τα ακούσει η πλειοψηφία της Εξεταστικής Επιτροπής».
Ο τότε πρόεδρος των μηχανοδηγών είχε καταγγείλει στις 9 Μαρτίου 2023 ότι ήταν επεξεργασμένοι οι διάλογοι που είχαν δημοσιοποιηθεί, αποδίδοντας την αλλοίωση στον ίδιο τον Οργανισμό των σιδηροδρόμων. «Εδώ έχουμε κανονική κοπτορραπτική στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα … Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα είναι ο ΟΣΕ», όπως τόνισε τότε με δηλώσεις του στο Mega. Ο κ. Γενιδούνιας είχε αναφέρει ότι «αν ο Γιώργος προσπαθούσε να επικοινωνήσει με άλλο τρένο, για εμένα σημαίνει ότι έχει ξαναμιλήσει μετά και δεν το ακούμε. Εμείς οι μηχανοδηγοί απορούμε», προσέθεσε.
Ήταν ταυτόχρονα σαφής ως προς τις προθέσεις όποιων αλλοίωσαν τα ηχητικά αποσπάσματα και τις προθέσεις τους. «Για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους. Για να πουν ότι “φταίτε μόνο εσείς” … Είναι δυνατόν στο Youtube 8-10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη–μηχανοδηγού που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής ανάκρισης; Την επόμενη ημέρα από το δυστύχημα, το ηχητικό που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα».
«Εμείς για όλα αυτά έχουμε ενημερώσει, ειδοποιήσει, στείλει εξώδικα, κάνει κινητοποιήσεις. Κανείς ποτέ δεν μας έβλεπε, δεν ζήτησε να μας δει την τελευταία περίοδο. Και βλέπουμε να βγαίνει ένα ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα και να αρχίζουν να εξυφαίνονται σενάρια … αν ισχύει ότι ο μηχανοδηγός έχει προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά σημαίνει ότι υπάρχουν και άλλες συνομιλίες … ήταν 40 χρόνια μηχανοδηγός, εμπειρότατος».
«Περιμένουμε οι μηχανοδηγοί να ακούσουμε όλο το υλικό», είχε υπογραμμίσει ο κ. Γενιδούνιας, τονίζοντας παράλληλα το ερώτημα «πώς είναι δυνατόν συνομιλία σε VHF, σε ασύρματο, όχι στο GSMR, που είναι “κλειστό”, δεν το ακούει ο κόσμος, πώς διέρρευσε και “κόπηκε”;».
«Χτες ζητήσαμε όλες οι επικοινωνίες να καταγράφονται και στις μηχανές. Ως σωματείο εκπροσωπούμε όλους τους μηχανοδηγούς, έχουμε τέσσερις εταιρείες που τρέχουν στο ελληνικό δίκτυο … τα ηχητικά αυτά τα έχει μόνο ο ΟΣΕ, αυτός τα καταγράφει. Γιατί βλέπουμε βίντεο να κυκλοφορεί; Γιατί προφανώς δεν υπάρχει εμπιστοσύνη σε αυτό που καταγράφεται … δεν έχουμε εμπιστοσύνη, γιατί ακούμε “κομμένα” ηχητικά δέκα ώρες μετά από ένα τέτοιο δυστύχημα».