Από τον περασμένο Σεπτέμβριο οι συγγενείς του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος έχασε τη ζωή του το βράδυ της τραγωδίας είχαν εκφράσει φόβους για πιθανή αλλοίωση ηχητικών ντοκουμέντων και συνομιλιών που περιέχονται στη δικογραφία. Μάλιστα, όπως είχε αποκαλύψει το documentonews.gr, ο νομικός εκπρόσωπος της οικογένειας, Βασίλης Ζησιμάτος είχε καταθέσει έγγραφο αίτημα ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή Σωτήρα Μπακαΐμη, με το οποίο ζητούσε να προβεί στον έλεγχο της ορθότητας των απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών και ηχητικών. Με το ίδιο αίτημα οι συγγενείς του μηχανοδηγού ζητούσαν την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου όλων των εμπλεκόμενων, προκειμένου να φανεί εάν είχαν γίνει όλες οι ενέργειες, ώστε να αποτραπεί το δυστύχημα.
Πιο αναλυτικά, στο αίτημα που είχαν μέσω του δικηγόρου Βασίλη Ζησιμάτου, εξέφραζαν σοβαρές «υπόνοιες» αναφορικά με την αυθεντικότητα των απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών και των ηχητικών αρχείων που εμπεριέχονται στη δικογραφία. Πρόκειται για κρίσιμες συνομιλίες και επικοινωνίες που είχαν το βράδυ της τραγωδίας όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα (σταθμάρχες, μέλη πληρώματος, επιθεωρητές κτλ).
Συγκεκριμένα, στο αίτημα ζητούσαν από τον εφέτη ανακριτή να προβεί «σε έλεγχο της ορθότητας και της αυθεντικότητας του αποδεικτικού υλικού» ακόμη και με το «διορισμό ειδικού τεχνικού πραγματογνώμονα».
Όπως κατήγγειλαν , στο «κρίσιμο χρονικό διάστημα» που μεσολαβεί από την αναχώρηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας μέχρι και την ώρα του δυστυχήματος, διαπιστώνεται μία «παρατεταμένη και περίεργη σιωπή στα ηχητικά, η οποία δεν δικαιολογείται, καθότι αμέσως προηγουμένως, αλλά και μετά τη θανατηφόρα σύγκρουση, υπάρχουν συχνότατες συνομιλίες».
Επίσης, όπως ανέφεραν , σε κάποιες συνομιλίες που έχουν γίνει μέσω ασυρμάτου, άμεσα εμπλεκόμενα πρόσωπα ζητούν ο ένας από τον άλλο να μιλήσουν από κινητό τηλέφωνο προκειμένου να μην καταγραφεί η κλήση. Σε άλλες συνομιλίες, «ακούγονται μεν οι κλήσεις μέσω ραδιοτηλεφώνου, δίχως όμως να ακούγεται και η συνομιλία».
Προς επίρρωση μάλιστα των όσων υποστηρίζουν, υπογράμμιζαν ότι ενώ συγκεκριμένο άτομο μίλησε με το μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος, «η συνομιλία αυτή δεν εμπεριέχεται πουθενά εντός της δικογραφίας».
Διαβάστε το σχετικό έγγραφο
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του documentonews.gr, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από τον ανακριτή Μπακαΐμη. Μετά τις αποκαλύψεις όμως της εφημερίδας «Βήμα της Κυριακής» σχετικά με αλλοίωση των διαλόγων του σταθμάρχη Λάρισας με τον οδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας, προκύπτουν νέα δεδομένα.
Άρση απορρήτου των συνομιλιών
Σε ότι αφορά την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών, στο αίτημα γινόταν αναφορά στα κινητά τηλέφωνα συγκεκριμένων προσώπων. Όπως για παράδειγμα «του εταιρικού και προσωπικού κινητού του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας», ώστε να διαπιστωθεί εάν είχε έρθει σε επαφή, πριν το δυστύχημα, με το μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Επίσης, άρση απορρήτου ζητείτο για τα εταιρικά και προσωπικά κινητά τηλέφωνα κάθε εμπλεκόμενου (σταθμαρχών, μελών πληρώματος, επιθεωρητών κλπ.), καθώς στις μεταξύ τους συνομιλίες, «αποτυπώνεται η πρόθεσή τους να μην συνομιλήσουν περεταίρω μέσω των ασυρμάτων και των εταιρικών τηλεφώνων, αναφέροντας πολλές φορές «πάρε με στο άλλο».
Από την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου θα φανεί εάν οι δύο μηχανοδηγοί αλλά και τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα πρόσωπα, είχαν προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποφευχθεί η τραγωδία.
Δείτε επίσης: Τέμπη – Καταστροφή συνομιλιών από ΟΣΕ – Το αίτημα στον ανακριτή και οι φόβοι για αλλοίωση στοιχείων
Η δίωξη για νόθευση και πλαστογραφία εγγράφου
Στο έγγραφο αίτημα της οικογένειας του αδικοχαμένου μηχανοδηγού γινόταν εκτενής αναφορά σε υπόθεση της νόθευσης υπηρεσιακού εγγράφου σε άλλο σιδηροδρομικό δυστύχημα που είχε αποκαλύψει το documentonews.gr, στα μέσα του περασμένου Αυγούστου. Πρόκειται για άλλη υπόθεση από την οποία όμως φαίνεται πως η αλλοίωση στοιχείων στον ΟΣΕ είναι κάτι το οποίο έχει ξανασυμβεί, προκειμένου να καλύψουν ευθύνες.
Συγκεκριμένα, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας έχει ασκήσει ποινική δίωξη σε βάρος του πρώην προϊστάμενου Επιθεώρησης του ΟΣΕ της Λάρισας Δημήτρης Νικολάου. για ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία (κατάρτιση και νόθευση υπηρεσιακού εγγράφου) για σιδηροδρομικό δυστύχημα που είχε γίνει στη Λάρισα τον Ιούνιο του 2022 και στοίχισε τη ζωή σε έναν 34χρονο οδηγό ΙΧ. Για την ίδια υπόθεση διώκονται ακόμη τρία πρόσωπα για το αδίκημα της πλαστογραφίας.
Η νόθευση φέρεται να έγινε προκειμένου να μετατεθούν οι ευθύνες για το δυστύχημα του 2022 στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας, όπως είχε καταγγείλει σε επιστολή της προς τη Hellenic Train η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης τον Οκτώβριο του 2022.
Δείτε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη: Φοβούνται αλλοίωση των στοιχείων για να βγει λάδι ο ΟΣΕ
Έγκλημα Τέμπη: Η διαμαρτυρία της Ευδοκίας στην παρέλαση της Θεσσαλονίκης (Video)
Συναγερμός στην Βαλτιμόρη: Κατέρρευσε η γέφυρα Key Bridge – Έπεσε επάνω της φορτηγό πλοίο (Video)
Κυβέρνηση Μητσοτάκη: Το ντόμινο της μεγάλης χειραγώγησης
Βουλή: Οριστικό «μπάζωμα» των ευθυνών Καραμανλή – Οι πρωτεργάτες της συγκάλυψης