Τέμπη: Από το 2020 ο τότε πρόεδρος του ΟΣΕ είχε ενημερώσει προσωπικά με επιστολή τον Μητσοτάκη

Από το Μάιο του 2020 είχε ενημερωθεί το Μέγαρο Μαξίμου και προσωπικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σχετικά με την κατάσταση που επικρατούσε στον ΟΣΕ. Αυτό προκύπτει από μακροσκελή επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, από το Νοέμβριο του 2019 έως και τις αρχές Ιουνίου του 2020, Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, με αφορμή την ποινική δίωξη που του ασκήθηκε πριν από λίγες μέρες σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη.

Η επιστολή, η οποία δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο thebest.gr, είχε αποσταλεί στον Κυριάκο Μητσοτάκη στις 28 Μαΐου του 2020. Σε αυτή, ο κ. Σπηλιόπουλος περιέγραφε στον κ. Μητσοτάκη τις «δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις, συνδικαλιστικούς και κομματικούς ανταγωνισμούς, την αδιαφάνεια και τις παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις» που όπως υποστήριζε είχε συναντήσει κατά την ολιγόμηνη θητεία του στον ΟΣΕ.

Ο κ. Σπηλιόπουλος, ωστόσο, ανέφερε στον πρωθυπουργό και κάτι ακόμη. Ότι ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών (δηλαδή ο Κώστας Καραμανλής), ποτέ δεν τον είχε δεχτεί «για συνεργασία και ενημερώσεις», ενώ παράλληλα «υπονόμευε» την προσπάθεια του.

Επομένως η πολιτική ηγεσία γνώριζε εδώ και χρόνια. Δεν έπραξε τίποτα όμως για να αποτρέψει την τραγωδία.

Δείτε την ανακοίνωση και την επιστολή του κ. Σπηλιόπουλου:

«Με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα νιώθω την υποχρέωση και την προσωπική ανάγκη να ενημερώσω για την στάση μου απέναντι στα σοβαρά προβλήματα του ΟΣΕ κατά τη διάρκεια της ολιγόμηνης θητείας μου ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του οργανισμού.

Ανέλαβα τη θέση αρχές Νοεμβρίου του 2019 και υπέβαλα την παραίτηση μου στις 3 Ιουνίου του 2020. Στις 28 Μαΐου του 2020 γνωρίζοντας πια καλά τις παθογένειες και τις αγκυλώσεις του οργανισμού, απευθύνθηκα στον Πρωθυπουργό με εμπιστευτική επιστολή. Δημοσιοποιώ κάποια αποσπάσματα της μακροσκελούς και λεπτομερούς επιστολής μου.

Αναφερόμενος στους λόγους που μου επέβαλαν να απευθυνθώ σε αυτόν (τον Πρωθυπουργό), τονίζω:

«Ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος δεν χωρούν δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις, συνδικαλιστικούς και κομματικούς ανταγωνισμούς και κυρίως αδιαφάνεια και παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις. Αντίθετα χρειάζονται ανασυγκρότηση, ταχύτητα εκσυγχρονισμό και γρήγορη προσαρμογή στις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Θεωρώ ότι έχω ευθύνη απέναντι σας και γι’ αυτό πρέπει να σας ενημερώσω.

Η διαδρομή μου και η αξιοπρέπεια μου στην 30χρονη πολιτική μου διαδρομή είναι η σημαντικότερη περιουσία μου και δεν μπορώ να την ακυρώσω αποδεχόμενος απαράδεκτες μεθοδεύσεις εις βάρος μου. Είναι μία διαδρομή που λογοδοτεί βασανιστικά στη συνείδηση μου και ταλανίζεται από την ατομική ευθύνη».

Περιγράφοντας αυτά που καταφέραμε στους 7 μήνες της θητείας μου, επισήμανα τα εξής:

«Διαχειριστήκαμε αποτελεσματικά και με πλήρη διαφάνεια μια δύσκολη κατάσταση που βρήκαμε. Με δύσοσμες υποθέσεις, κομματικοποίηση, και πλήρη αδρανοποίηση των λειτουργιών της εταιρείας.

– Προετοιμάσαμε παρεμβάσεις αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής και κυρίως την συστηματική συντήρηση αυτής, κάτι που δεν υπήρξε ποτέ μέχρι σήμερα. Στόχος μας είναι ο σύγχρονος σιδηρόδρομος με ικανότητα και ετοιμότητα για να εξυπηρετήσει τις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργούνται.

– Η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκης τέλος του 2020 θα γίνεται σε (3.30) τρεισήμισι ώρες και την επόμενη χρονιά (εφόσον ολοκληρώσει και η ΕΡΓΟΣΕ τα έργα σηματοδότησης) θα γίνεται σε (3) τρεις περίπου ώρες.

– Ανασυγκροτούμε τον οργανισμό με διαφάνεια ώστε να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα και λειτουργία ενός σύγχρονου δημόσιου οργανισμού.»

Και συνεχίζω.

«Φαίνεται όμως ότι η προσπάθεια που κάνουμε ενοχλεί τις υπάρχουσες δομές όπως λειτουργούσαν και τα διάφορα συμφέροντα που βρίσκουν ευήκοα ώτα στους διαδρόμους του Υπουργείου. Ο Υπουργός παρά τα επίμονα αιτήματα μου ποτέ δεν με δέχθηκε για συνεργασία και ενημερώσεις. Αντίθετα με διάφορους τρόπους υπονομεύει την προσπάθεια μου και την παρουσία μου.

Φαίνεται ότι χάλασε η συνταγή και διαψεύστηκαν οι προσδοκίες ορισμένων.

Οι λόγοι που συμβαίνουν αυτά είναι σε μένα απολύτως καθαροί και τους έχω αναφέρει στον κ. Δημητριάδη, θέλουν διοίκηση απόλυτα υποταγμένη στους δικούς τους σχεδιασμούς και αυτά δυστυχώς είναι σε γνώση του Υπουργού.»

Κλείνοντας την επιστολή μου τονίζω.

«Κύριε Πρωθυπουργέ.

Έχω μεγάλη ευθύνη για τη θέση που μου εμπιστευτήκατε και επειδή δεν μου επιτρέπεται να αποδεχθώ τέτοιου είδους προσβολές και μεθοδεύσεις θέλω να σας ρωτήσω με απόλυτη ειλικρίνεια.

Πιστεύετε ότι μπορώ και πρέπει να συνεχίσω στη θέση του Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ;

Είναι ισχυρή η σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας που είχαμε αναπτύξει;

Αν η απάντηση είναι θετική ζητώ:

– την στήριξη στο πρόσωπο μου

– αλλαγή των μελών του Δ.Σ. με άτομα της δικής σας απολύτου εμπιστοσύνης

– την αυστηρή αξιολόγηση της θητείας μου στον ΟΣΕ μετά από έναν (1) χρόνο

– την επίσκεψη σας στον ΟΣΕ, αν είναι δυνατόν, που θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα και την ανασυγκρότηση και εξυγίανση του ΟΣΕ.

Αν η απάντηση είναι αρνητική σας παρακαλώ ενημερώστε με αρμοδίως για να λύσουμε ένα πρόβλημα που με ταλαιπωρεί αφάνταστα, όσο καμία άλλη φορά στην πολιτική μου διαδρομή.

Και βεβαίως για να αναλάβουν άλλοι τις ευθύνες και τις τύχες του πολύπαθου ΟΣΕ.»

Μετά από πέντε μέρες, στις 3 Ιουνίου, υπέβαλα την παραίτηση μου η οποία και έγινε αποδεκτή.

Η ειλικρίνεια, η καθαρότητα και η υπευθυνότητα ήταν και είναι τα χαρακτηριστικά της πολιτικής μου διαδρομής. Αθόρυβα αλλά με αποφασιστικότητα πορεύτηκα και πορεύομαι για το συμφέρον του πολίτη. Κινούμαι πάντα στο φως χωρίς υπόγειες διαδρομές και αυτό το πνεύμα θέλω να φέρω στον δήμο της Αιγιαλείας».