Τέλος η φορολογική ενημερότητα στον e-ΕΦΚΑ

Τέλος η φορολογική ενημερότητα στον e-ΕΦΚΑ

Απο σήμερα πολίτες και επιχειρήσεις που παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες στον e-ΕΦΚΑ δε θα έχουν πλέον την υποχρέωση να προσκομίζουν φορολογική ενημερότητα για να εξοφληθούν για υπηρεσίες και προϊόντα που παρέχουν σε αυτόν, καθώς ο e-ΕΦΚΑ ξεκίνησε την αξιοποίηση του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσα από το οποίο θα κάνει αυτόματη λήψη φορολογικής ενημερότητας για την εξόφληση πολιτών και επιχειρήσεων που παρέχουν υπηρεσίες και προϊόντα σε αυτόν.

Σημειώνεται πως το Κέντρο Διαλειτουργικότητας τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο Μάρτιο, και από τότε δεκάδες φορείς του στενού και ευρύτερου Δημόσιου τομέα εντάχθηκαν σε αυτόν, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα στην εξοικονόμηση χρόνου εξυπηρέτησης των πολιτών, καθώς και εργατοωρών για του πολίτες και τους εργαζόμενους στους φορείς.

Υπολογίζεται ότι μόνο κατά το 2020 στον e-ΕΦΚΑ κατατέθηκαν από υπόχρεους πάνω από 10.000 φορολογικές ενημερότητες, πράγμα που σημαίνει πως ισάριθμοι συμπολίτες μας (αλλά και ένας σημαντικός αριθμός εργαζόμενων) αφιέρωσαν λιγότερο ή περισσότερο χρόνο για την έκδοση και την αποστολή τους στον e-ΕΦΚΑ. Πλέον αυτός ο χρόνος για αυτή τη διαδικασία εκμηδενίζεται καθώς η ίδια η διαδικασία θα γίνεται αυτόματα από τον e-ΕΦΚΑ.

Ταυτόχρονα, ξεκινά η αξιοποίηση της συγκεκριμένης διαλειτουργικότητας και από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., το Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης και το Δήμο Βόλου. Η Βουλή των Ελλήνων ήταν ο πρώτος Δημόσιος φορέας που αξιοποίησε την εν λόγω υπηρεσία μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας. Ακολούθησε η ΚΕΔΕ, έτσι ώστε να μη χρειάζεται η προσκόμιση φορολογικής ενημερότητας προς τους Δήμους της χώρας.

Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί αιτήματα ένταξης από περισσότερους από 110 Δημοσίους φορείς. Αυτήν τη στιγμή η συγκεκριμένη διαλειτουργικότητα βρίσκεται σε πιλοτική ή παραγωγική λειτουργία σε περισσότερο από το 50% των φορέων.

H Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης καλεί όλους τους φορείς του Δημοσίου να αξιοποιήσουν την υπηρεσία διαλειτουργικότητας για τη φορολογική ενημερότητα, προκειμένου να ωφεληθούν χιλιάδες φυσικά και νομικά πρόσωπα, αλλά και οι ίδιοι οι φορείς.

Ωστόσο, επειδή έχουμε να κάνουμε με το Δημόσιο, ίσως η απλή προτροπή να μην αρκεί, και στο Μέγαρο Μαξίμου να πρέπει να εξετάσουν τη θέσπιση χρονοδιαγραμμάτων που θα οδηγήσουν τους φορείς του Δημοσίου στην υποχρεωτική αξιοποίηση του Κέντρου Διαλειτουργικότητας για όσο περισσότερες διαδικασίες είναι εφικτό, προκειμένου να μειωθεί όσο γίνεται η ταλαιπωρία των πολιτών, αλλά και μειωθεί και το κόστος από τις άσκοπες χαμένες εργατοώρες των εργαζόμενων στο Δημόσιο που ασχολούνται με διαδικασίες οι οποίες μπορούν να γίνουν και αυτόματα…

Ετικέτες

Documento Newsletter