Ταξιδεύοντας αεροπορικώς: Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών

Ταξιδεύοντας αεροπορικώς: Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών

Οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας σήμερα είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλους. Ωστόσο κάποιοι από εμάς ίσως καταφέρουμε να προγραμματίσουμε ολιγοήμερες διακοπές για το καλοκαίρι που ήρθε.

Πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας και να τα διεκδικούμε. Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα βασικά δικαιώματα όταν ταξιδεύουμε αεροπορικώς:

Άρνηση επιβίβασης σε πτήση

Εάν έχετε εισιτήριο και η εταιρεία αρνηθεί την επιβίβασή σας στην πτήση (λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, αλλαγής αεροσκάφους και αντικατάστασης με μικρότερο), τότε δικαιούστε:

  • αποζημίωση από 250€ έως 600€,
    ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού σας
  • επιστροφή του αντιτίμου του
    εισιτηρίου σας ή θέση σε άλλη πτήση
  • κάλυψη των εξόδων διατροφής
  • κάλυψη των εξόδων διαμονής και
    μεταφοράς μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος, σε περίπτωση που χρειάζεται
    διανυκτέρευση

Ακύρωση της πτήσης από την αεροπορική εταιρεία

Η εταιρεία οφείλει να σας ενημερώσει για την ακύρωση της πτήσης σας τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν. Σε περίπτωση που δεν το κάνει, δικαιούστε:

  • αποζημίωση από 250€ έως 600€,
    ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού σας
  • επιστροφή του αντιτίμου του
    εισιτηρίου σας ή θέση σε άλλη πτήση υπό παρόμοιες συνθήκες και όποια άλλη
    φροντίδα χρειάζεστε (τηλεφωνική επικοινωνία, διατροφή, διαμονή, μεταφορά)

Ακύρωση της πτήσης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης λόγω έκτακτων συνθηκών (καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζόμενων κτλ), δεν δικαιούστε αποζημίωση, αλλά η εταιρεία οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε:

  • επιστροφή του αντιτίμου του
    εισιτηρίου (ολόκληρο ή του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε) ή
  • να ταξιδέψετε στον τελικό προορισμό
    σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό και όποια άλλη βοήθεια χρειάζεστε,
    για την ώρα που περιμένετε μέχρι να επιβιβαστείτε στην άλλη πτήση ή
  • να κάνετε εκ νέου κράτηση σε
    μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας

Καθυστέρηση αναχώρησης

2-4 ώρες Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση από 2 έως 4 ώρες και ανάλογα την απόσταση της πτήσης σας, δικαιούστε, την κάλυψη της διατροφής, της διαμονής σε ξενοδοχείο (σε ανάγκη διανυκτέρευσης) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο.

>5 ώρες Σε περίπτωση που η καθυστέρηση είναι πάνω από 5 ώρες, δικαιούστε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας και τη μεταφορά σας στον τόπο από τον οποίο είχατε ξεκινήσει το ταξίδι σας.

Καταστροφή/Απώλεια αποσκευής

Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας της αποσκευής σας, η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη να σας αποζημιώσει, μέχρι τα 1.230€. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να κάνετε έγγραφη διαμαρτυρία μέσα σε 7 ημέρες από την παραλαβή της κατεστραμμένης αποσκευής σας. Αν το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας, δηλώστε το πριν ταξιδέψετε και ασφαλίστε το. Θα αποζημιωθείτε για ότι δηλώσετε.

Καθυστέρηση παραλαβής της αποσκευής

Εάν καθυστέρησουν να σας παραδώσουν την αποσκευή σας, δικαιούστε αποζημίωση εάν αποδεδειγμένα υποστείτε ζημία από αυτή την καθυστέρηση. Σε αυτή την περίπτωση έχετε περιθώριο να κάνετε εγγράφως την καταγγελία σας μέσα σε 21 ημέρες από την ημερομηνία που παραλάβατε την αποσκευή σας.

Άτομα με αναπηρία / μειωμένη κινητικότητα

Εάν είστε άτομο με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα εξυπηρετήστε κατά προτεραιότητα. Επίσης, δικαιούστε παροχής βοήθειας (χορηγούνται δωρεάν αναπηρικές πολυθρόνες) στα αεροδρόμια κατά την αναχώρηση και άφιξη και κατά τη μεταφορά από και προς το αεροπλάνο.

Κατοικίδια

Εάν είστε υπήκοος χώρας της ΕΕ, μπορείτε να ταξιδεύετε ελεύθερα με το κατοικίδιο σας, εφόσον το ζωάκι σας διαθέτει ευρωπαϊκό διαβατήριο για ζώα συντροφιάς. Το διαβατήριο αυτό εκδίδεται από οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο κτηνίατρο και πρέπει να αναφέρει λεπτομέρειες για τον αντιλυσσικό εμβολιασμό. Το ζωάκι σας χρειάζεται ηλεκτρονικό μικροτσίπ ή ευανάγνωστο τατουάζ με τον ίδιο κωδικό που έχει δηλωθεί στο διαβατήριο του.

Ετικέτες

Documento Newsletter