Ταστάνης: Ο ΟΑΣΑ αγοράζει 92 λεωφορεία – Χρειάζεται άλλα 500 και 700 εργαζόμενους

Ταστάνης: Ο ΟΑΣΑ αγοράζει 92 λεωφορεία – Χρειάζεται άλλα 500 και 700 εργαζόμενους

Διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 92 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας πρόκειται γα προκηρύξει μέχρι το τέλος του έτους ο ΟΑΣΑ, καθώς εξασφάλισε χρηματοδότηση 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΣ του ΟΑΣΑ, Τάσο Ταστάνη, ο Οργανισμός αναζητά κι άλλες χρηματοδοτικές πηγές, ώστε μέχρι το 2022 να προμηθευτεί άλλα 500 λεωφορεία. Παράλληλα υπολογίζεται ότι για την ομαλή λειτουργία των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας απαιτείται η πρόσληψη 700 τουλάχιστον τεχνικών και οδηγών.

Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο κ. Ταστάνης προανήγγειλε ότι σύντομα ο ΟΑΣΑ θα δίνει ένα εισιτήριο δωρεάν με την αγορά δεσμίδας 10 απλών εισιτηρίων. Ήδη η σχετική νομοθετική ρύθμιση έχει ψηφιστεί από τη Βουλή και με τον τρόπο αυτό η απλή διαδρομή θα στοιχίζει 1,27 ευρώ, αντί για 1,40 ευρώ, με την προϋπόθεση της αγοράς 10 εισιτηρίων. Το μέτρο θα αφορά και τα μειωμένα εισιτήρια .

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ αναφέρει ότι εξετάζεται η χαμηλότερη χρέωση του εισιτηρίου στις πρωινές διαδρομές 6-9 π.μ. που μετακινούνται οι πολίτες προς την εργασία τους. Επίσης για όσους κάνουν μικρές διαδρομές μέχρι πέντε στάσεις αλλά και μία καλύτερη τιμολογιακή πολιτική και για όσους αγοράζουν μηνιαία κάρτα των 30 ευρώ.

Για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ο κ Ταστάνης λέει ότι «στόχος του ΟΑΣΑ είναι ως το τέλος του χρόνου ή το πολύ στις αρχές του επόμενου, να καταργηθούν πλήρως τα σημερινά χάρτινα εισιτήρια. Όπως σημειώνει “εκείνο που θα καταργήσει εντελώς το «έξυπνο» εισιτήριο είναι η διακίνηση πλαστών εισιτηρίων οποιασδήποτε μορφής από διάφορα κυκλώματα που αποτελούσαν ένα διαρκές καρκίνωμα όσον αφορά τα έσοδα του Οργανισμού”.

Δηλώνει, επίσης, ότι φέτος το έλλειμμα του ΟΑΣΑ θα είναι μειωμένο κατά 19,34 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προβλεπόμενο, ενώ απαντώντας στην κριτική της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για το συγκεκριμένο θέμα τονίζει ότι “η ΝΔ προκειμένου να φορτώσει τα ελλείμματα στην πολιτική της σημερινής κυβέρνησης, παραβλέπει τις «μαύρες τρύπες» των οφειλών (χρέη προς ιδιώτες και άλλους οργανισμούς) που άφησαν οι δικές της διοικήσεις και ξεπερνούσαν στο τέλος του 2015 τα 190 εκατ. ευρώ συνολικά στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ”.

Ολόκληρη η συνέντευξη του προέδρου του ΟΑΣΑ κ. Τάσου Ταστάνη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Γ. Ψύλλια έχει ως εξής.

Ε : κ Ταστάνη υπάρχουν κάποια σχέδια για την μείωση, άμεση ή έμμεση, της τιμής των εισιτηρίων σε συνδυασμό και με την έναρξη εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου;

Α:Οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που ξεκίνησε από τον περασμένο Φεβρουάριο, αλλά και με την τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ που προηγήθηκε, εκσυγχρονίζονται. Ένας από τους βασικότερους στόχους του εκσυγχρονισμού τους αυτού είναι να παρέχουν φτηνότερες υπηρεσίες προς τα εκατομμύρια των συμπολιτών μας που τις χρησιμοποιούν καθημερινά. Ήδη υπάρχει νομοθετική ρύθμιση από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που επιτρέπει στον ΟΑΣΑ το επόμενο διάστημα με την πώληση της δεσμίδας των 10 απλών ηλεκτρονικών εισιτηρίων να δίνει και ένα δωρεάν. Με τον τρόπο αυτό η απλή διαδρομή θα στοιχίζει 1,27 ευρώ, αντί για 1,40 ευρώ.

Ε:Υπάρχει κάποιο πρόγραμμα για το πρωινό τρίωρο 6-9 π.μ. που μετακινούνται οι πολίτες προς την εργασία τους που μπορεί να βελτιωθεί; Θα αλλάξετε και κάτι με τις μηνιαίες κάρτες;

Α:Όπως είχαμε εξαγγείλει ευθύς εξαρχής, πρόθεση τόσο της κυβέρνησης, όσο και της διοίκησης του ΟΑΣΑ, είναι με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου να υπάρξει δικαιότερη και αναλογικότερη χρέωση στο επιβατικό κοινό. Αυτό θα γίνει πράξη μόλις ολοκληρωθεί ένα πρόγραμμα συγκέντρωσης στοιχείων που ήδη «τρέχει». Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος εξετάζεται πραγματικά η χαμηλότερη χρέωση των εισιτηρίων το τρίωρο 6 – 9 π.μ. που θα ωφελήσει κυρίως τους πολίτες που πηγαίνουν στην εργασία τους, αλλά και η μειωμένη χρέωση για όσους κάνουν μικρές μετακινήσεις με τα ΜΜΜ, όπως για διαδρομές, παραδείγματος χάριν, μέχρι πέντε στάσεις. Εξετάζεται επίσης μια καλύτερη τιμολογιακή πολιτική και για όσους αγοράζουν μηνιαία κάρτα των 30 ευρώ, αν και η τιμή αυτή διατηρήθηκε μειωμένη παρά την περυσινή αύξηση του ΦΠΑ από 13% στο 24% και στις συγκοινωνίες. Σίγουρα, βέβαια,η πληρωμή τους θα μπορεί πλέον να γίνεται με πιστωτικές κάρτες και e-banking. Αυτό θα επιτρέψει την πληρωμή τους και με δόσεις, γεγονός που θα προτρέψει τους επιβάτες να αγοράζουν κάρτες με μεγαλύτερη διάρκεια, όπως τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες, οι οποίες μάλιστα ήδη διατίθενται με σημαντικές εκπτώσεις. Και φυσικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα διατηρηθούν όλα τα προνόμια που έχουν και σήμερα αρκετές ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, όπως η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και των ΑμΕΑ και η έκπτωση 50% στους μαθητές, φοιτητές, νέους κάτω των 18 ετών και ηλικιωμένους άνω των 65 ετών.

Ε:Πότε τελικά θα ξεκινήσει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία από την πιλοτική εφαρμογή του;

Α:Η σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως ξέρετε, ξεκίνησε τον Φεβρουάριο. Στόχος μας είναι ως το τέλος του χρόνου ή το πολύ στις αρχές του επόμενου, να καταργηθούν πλήρως τα σημερινά χάρτινα εισιτήρια. Τα πρώτα στοιχεία από την εφαρμογή του είναι πολύ ενθαρρυντικά και δείχνουν ότι υπάρχει θετική υποδοχή του από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών που χρησιμοποιούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες. Αρκεί να σας αναφέρω ότι τα έσοδα αποκλειστικά από την πώληση «έξυπνων» εισιτηρίων έχουν ξεπεράσει τα 2 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές εισπράξεις σε όλο το δίκτυο τον περασμένο Ιούλιο παρουσίασαν μια σημαντική αύξηση και έφτασαν τα 3,5 εκατ. ευρώ. Η αποκλειστική χρήση μάλιστα ηλεκτρονικών εισιτηρίων από τον περασμένο μήνα στη διαδρομή Αεροδρόμιο – Αθήνα έδειξε ότι υπάρχει άνοδος όχι μόνο στα έσοδα, αλλά και στην επιβατική κίνηση.

Ε: Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα παταχθεί οριστικά η λαθρεπιβίβαση;

Α: Το σπουδαιότερο για μας είναι ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα παράσχει πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα και διευκολύνσεις προς το επιβατικό κοινό, όπως αυτά που σας προανέφερα. Και βέβαια πιστεύουμε ότι το επιβατικό κοινό θα μετακινείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς από επιλογή του και όχι μόνο από ανάγκη. Εκείνο όμως που θα καταργήσει εντελώς το «έξυπνο» εισιτήριο είναι η διακίνηση πλαστών εισιτηρίων οποιασδήποτε μορφής από διάφορα κυκλώματα που αποτελούσαν ένα διαρκές καρκίνωμα όσον αφορά τα έσοδα του Οργανισμού.

Ε:Πόσο μεγάλη είναι η λαθρεπιβίβαση; Σε τι ποσοστά την υπολογίζετε;

Α:Στο θέμα αυτό υπάρχει αρκετή παραφιλολογία. Το ζήτημα είναι βέβαια υπαρκτό, αλλά τα νούμερα που συχνά αναφέρονται και ανεβάζουν την εισιτηριοαποφυγή στο 35% ή και στο 40% δεν ανταποκρίνονται καθόλου στην πραγματικότητα. Όπως έδειξαν οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι που έγιναν το προηγούμενο διάστημα, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν το μετρό χωρίς να πληρώνουν εισιτήριο είναι κάτω από 7% και στα λεωφορεία και τρόλεϊ ανέρχονται στο 18%. Περιμένουμε βέβαια ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα μας δώσει τα πραγματικά δεδομένα. Πάντως τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών σέβεται τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και το έργο των χιλιάδων εργαζομένων σε αυτές πληρώνοντας κανονικά το εισιτήριό του. Όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, τόσο η κυβέρνηση όσο και ο ΟΑΣΑ, η μετακίνηση των πολιτών είναι δημόσιο αγαθό, έχουμε δείξει δείγματα γραφής για την υπεράσπισή του και έτσι θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε.

Ε:Δέχεστε μια κριτική από τη ΝΔ ότι ξανακάνετε τις αστικές συγκοινωνίες ελλειμματικές ; Τι απαντάτε;

Α: Οι αστικές συγκοινωνίες είναι ένα κοινωνικό αγαθό και γι’ αυτό σε όλο τον κόσμο επιδοτούνται από τους κρατικούς προϋπολογισμούς, είτε είναι δημόσιες, είτε είναι ιδιωτικές. Η κρατική επιδότηση κυμαίνεται από το 47% έως και πάνω από το 70% σε ορισμένες πόλεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Βερολίνο επιδοτούνται με 54% και στο Λονδίνο με 64%. Στην Αθήνα αυτή η επιδότηση τα τελευταία χρόνια είναι μικρότερη και από το 40% που επιτρέπει ο νόμος 3920/2011. Παρόλα αυτά τα ελλείμματα μειώνονται διαρκώς. Για φέτος το έλλειμμα θα είναι μειωμένο κατά 19,34 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προβλεπόμενο, ενώ το έλλειμμα της περσινής χρονιάς διαμορφώθηκε στα 24,25 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένο κατά 67,7% σε σχέση με τις προβλέψεις. Η ΝΔ προκειμένου να φορτώσει τα ελλείμματα στην πολιτική της σημερινής κυβέρνησης, παραβλέπει τις «μαύρες τρύπες» των οφειλών (χρέη προς ιδιώτες και άλλους οργανισμούς) που άφησαν οι δικές της διοικήσεις και ξεπερνούσαν στο τέλος του 2015 τα 190 εκατ. ευρώ συνολικά στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ. Κατά τα άλλα, όπως ισχυρίζονται, επί των ημερών τους οι αστικές συγκοινωνίες δεν ήταν ελλειμματικές!..

Ε: Τι σχεδιάζετε σχετικά με την αγορά νέων λεωφορείων και την ανανέωση του συνόλου τους;

Α:Είναι γνωστό ότι, δυστυχώς, με ευθύνη των προηγούμενων διοικήσεων και κυβερνήσεων παραγγελία νέων λεωφορείων έχει να γίνει από το 2004. Αποτέλεσμα του γεγονότος αυτού είναι σήμερα να υπάρχει ένας γηρασμένος στόλος που απαιτεί μεγάλο κόστος συντήρησης, ενώ η αραίωση κάποιων δρομολογίων προκαλεί τις δικαιολογημένες αντιδράσεις του επιβατικού κοινού. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να αντιστρέψουμε αυτήν την κατάσταση. Ήδη εξασφαλίσαμε από την Περιφέρεια 30 εκατ. ευρώ και μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρύξουμε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 92 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αναζητούμε επίσης κι άλλες χρηματοδοτικές πηγές, ώστε μέχρι το 2022 να προμηθευτούμε άλλα 500 λεωφορεία.

Ε:Υπάρχουν ελλείψεις και σε προσωπικό; Ελλείψεις π.χ. οδηγών ;

Α:Ασφαλώς και υπάρχουν. Υπολογίζουμε ότι για την ομαλή λειτουργία των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας απαιτείται η πρόσληψη 700 τουλάχιστον τεχνικών και οδηγών. Ελπίζουμε κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον να παρακαμφθούν οι αντιρρήσεις των «θεσμών» και να μπορέσουμε να κάνουμε αυτές τις αναγκαίες προσλήψεις.

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter