Στην ταινία της «Για πάντα νέοι» η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι μιλάει για πράγματα που γνωρίζει καλά καθώς το σενάριο βασίζεται στις εμπειρίες που είχε από την εποχή που ήταν σπουδάστρια στη σχολή του Πατρίς Σερό
Για πάντα νέοι (Les Amandiers) (***)
Δραματική ιταλογαλλικής συμπαραγωγής 2022 (125)
Σκηνοθεσία: Βαλέρια Μπρούνι – Τεντέσκι Πρωταγωνιστούν: Νάντια Τερέσκιεβιτς, Σοφιάν Μπενασέρ, Λουί Γκαρέλ, Μισά Λεσκότ
Στα μέσα της δεκαετίας του ‘80, κάποιοι νεαροί, άγνωστοι μεταξύ τους ερασιτέχνες ηθοποιοί, ονειρεύονται να γίνουν δεκτοί στη φημισμένη σχολή υποκριτικής Les Amandiers που έχει ιδρύσει ο καταξιωμένος Πατρίς Σερό στο 20ο διαμέρισμα του Παρισιού. Όμως μόνο δώδεκα από αυτούς θα τα καταφέρουν στο τέλος μιας επίπονης εξεταστικής διαδικασίας, η οποία θα οδηγήσει αρκετούς από αυτούς στα όρια τους αλλά και στην ανακάλυψη του πραγματικού τους εαυτού.
Τα όνειρα, οι έρωτες και οι ανταγωνισμοί μεταξύ των νεαρών ηθοποιών που δίνουν τα πάντα για να μπουν στην θεατρική σχολή του Πατρίς Σερό κινεί τα νήματα της ιστορίας στο φιλμ της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι «Για πάντα νέοι». Στην 8η φορά που η διάσημη γαλλίδα ηθοποιός Βαλέρια Μπρούνι – Τεντέσκι βρίσκεται πίσω από την κάμερα («Ένας πύργος στην Ιταλία», «Θεατρίνες» κ.α.) αποφασίζει να μιλήσει για κάποια προσωπικά βιώματα της, τα οποία παρουσιάζει με αφοπλιστική ειλικρίνεια. Έχοντας φοιτήσει και η ίδια στην διάσημη σχολή του Σερό και μάλιστα την ίδια εποχή που περιγράφεται η ιστορία του φιλμ, η 59χρονη δημιουργός, επιτυγχάνει ένα αξιοθαύμαστο ρεαλισμό στο τρόπο που αποδίδει τις περιπέτειες των εκκολαπτόμενων ηθοποιών.
Χωρίς να γίνεται ποτέ αυστηρή (η χαμηλόφωνη αφήγηση υποστηρίζει άψογα την πλοκή) με τις αψυχολόγητες συμπεριφορές των νεαρών ηρώων της, η σκηνοθέτρια επιλέγει ένα εύστοχο ψευδοντοκιμαντερίστικο ύφος για να αφηγηθεί την ιστορία τους. Η επιλογή σε ρόλο πρωταγωνίστριας της ρομαντικής Στέλλας (καταπληκτική η Νάντια Τερέσκιεβιτς) που κρύβει από ντροπή την πλούσια καταγωγή της στους φτωχούς ως επί το πλείστον συμφοιτητές της, τονίζει τον αυτοβιογραφικό χαρακτήρα του σεναρίου που υπογράφει η ίδια η Τεντέσκι. Φρεσκάδα, συνέπεια και πάθος είναι τα βασικά συστατικά της γραφής της που αφήνει γρήγορα την προσωπική εξομολόγηση, προκειμένου να στραφεί προς ένα μεγαλύτερο στόχο. Το επάγγελμα του ηθοποιού με ότι αυτό συνεπάγεται (αντιπαλότητες, έρωτες, φιλοδοξίες, συμβιβασμοί, όνειρα κ.α.) παρουσιάζεται χωρίς ωραιοποιήσεις αλλά και τάσεις απομυθοποίησης από την Τεντέσκι. Ο κερματισμός της αφήγησης στη μορφή ενός πολυεπίπεδου μωσαϊκού διαφορετικών τύπων – ονειροπόλοι, καριερίστες, αυτοκαταστροφικοί κ.α.- της χρησιμεύει προκειμένου να κατασκευάσει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και διεξοδικά φιλμ που έχουμε δει τελευταία, πάνω στο «ψώνιο» αλλά και τη γοητεία του επαγγέλματος του ηθοποιού.
Ghostbusters: Η Αυτοκρατορία του Πάγου (Ghostbusters: Frozen Empire) (**)
Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2024 (115)
Σκηνοθεσία: Τζιλ Κέναν Πρωταγωνιστούν: Πολ Ραντ, Μπιλ Μάρεϊ, Κάρι Κουν, Φιν Γούλφχαρντ, Νταν Ακροϊντ, ΜακΚένα Γκρέις
Μια πανάρχαια σφαίρα που κρατά φυλακισμένη την ψυχή μιας μακάβριας οντότητας η οποία απειλεί να σκεπάσει με πάγο τον πλανήτη, αναγκάζει παλιά και νέα μέλη των Ghostbusters να ενώσουν τις δυνάμεις τους.
Τέσσερα χρόνια μετά από την σχετικά επιτυχή ανανέωση της κλασικής επιτυχίας των 80ς με τίτλο «Ghostbusters: Legacy», έρχεται ένα θεαματικό σίκουελ που ξεκινά υποδειγματικά αλλά γρήγορα ξεμένει από δυνάμεις και ιδέες. Ο βασικότερος λόγος της μέτριας ετυμηγορίας έχει να κάνει με τη διαπίστωση πως το διασκεδαστικό, απενοχοποιημένο και χιουμοριστικό πρώτο μέρος δίνει τη θέση του σε συμβατικές, με αταίριαστη σοβαροφάνεια λύσεις στο δεύτερο μισό του φιλμ.
Back to Black (**)
Βιογραφική αμερικανικής παραγωγής 2024 (122)
Σκηνοθεσία: Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον Πρωταγωνιστούν: Μαρίσα Αμπέλα, Τζακ Ο’Κόνελ, Έντι Μάρσαν, Τζούλιετ Κόαν, Λέσλι Μάνβιλ
Η ζωή της ‘Έιμι Γουάινχαουζ από την αρχή της καριέρας της όταν άγνωστη έπαιζε σε κλαμπ του Κάμντεν, μέχρι την καταξίωση με τα 5 βραβεία Γκράμι αλλά και τον τραγικό της θάνατο στα 27 της χρόνια.
Επιδερμική, μονοδιάστατη και χωρίς έντονες συγκινήσεις, η βιογραφία για την αδικοχαμένη Έιμι Γουάινχαουζ, εστιάζει κυρίως στο καταστροφικό έρωτα της για τον γοητευτικό Μπλέικ. Λες και όλα τα υπόλοιπα στη ζωή της είναι είτε άνευ σημασίας (η σχέση της με την μουσική βιομηχανία, ο ρόλος των γονιών της κ.α.) είτε θεωρούνται αυτονόητα για τη μουσική ιδιοφυία του ασυμβίβαστου κοριτσιού με την εβραϊκή καταγωγή που έγραφε τα υπέροχα τραγούδια της όπως ακριβώς τα ζούσε.
Στενές Επαφές με τον Διάβολο (Late Night with the Devil) (**1/2)
Τρόμου αμερικανικής παραγωγής 2023 (93)
Σκηνοθεσία: Κόλιν & Κάμερον Κερνς Πρωταγωνιστούν: Ντέιβιντ Νταστμάλκιαν, Λόρα Γκόρντον, Φέισαλ Μπάτσι, Iαν Μπλις
Σε live τηλεοπτικό σόου των 70ς που παρουσιάζει πεσμένα νούμερα τηλεθέασης ο παρουσιαστής αποφασίζει τη μέρα του Halloween να προσφέρει ένα ανεπανάληπτο θέαμα στους τηλεθεατές.
Το πάντρεμα τεχνολογίας και μεταφυσικού τρόμου είναι ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα αλλά χάρη στην καπατσοσύνη του σκηνοθετικού διδύμου η παράδοξη τούτη συνθήκη μοιάζει να λειτουργεί μια χαρά στην οθόνη. Η ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση του υπνωτισμού ενός 12χρονου κοριτσιού που μοιάζει να έχει καταληφθεί από σατανικό πνεύμα, χρησιμεύει τα μάλα στα αδέλφια Κερνς προκειμένου να κατασκευαστεί ένα άρτιο, φρέσκο και γεμάτο δημιουργική φαντασία θρίλερ που παρότι ολοκληρώνεται κάπως άγαρμπα, καταφέρνει να μας καθηλώσει – και να μας τρομάξει- στη μεγαλύτερη διάρκεια του.
Τοτέμ (Totem) (**1/2)
Δραματική μεξικανικής παραγωγής 2023 (95)
Σκηνοθεσία: Λίλα Αβιγιές Πρωταγωνιστούν: Ναΐμα Σεντίς, Μονσεράτ Μαρανιόν, Μαρισόλ Γκαζέ, Σαόρι Γκούρζα, Ματέο Γκαρσία
Στη διάρκεια προετοιμασίας ενός πάρτι εορτασμού των γενεθλίων του Τόνα, του πατέρα της επτάχρονης Σολ, το μικρό κορίτσι πασχίζει να κατανοήσει τους λόγους που κάνει άπαντες στην οικογένεια της να είναι τόσο στενοχωρημένοι.
Το «Τοτέμ», η δεύτερη μόλις ταινία της μεξικάνας Λίλα Αβιγιές που έφτασε στην πεντάδα των διεθνών Οσκαρ, σκιαγραφεί με έντονη θλίψη το πορτρέτο μιας οικογένειας και ανιχνεύει τους διαφορετικούς τρόπους που τα μέλη της αντιμετωπίζουν την επικείμενη απώλεια. Η συναισθηματική κάμερα ταυτίζεται με το αθώο βλέμμα της Σολ, μοιράζοντας την κεντρική ιδέα του σεναρίου μεταξύ των θεμάτων της απώλειας και της ενηλικίωσης, υπογραμμίζοντας την οδύνη των παράλληλων δειλών βημάτων της μικρής ηρωίδας και προς τις δύο κατευθύνσεις.
Διαβάστε επίσης: Έγκλημα Τέμπη: «Πυρά» από την Ευρωπαία Εισαγγελέα – «Πόσες τραγωδίες χρειάζονται για να καταλάβουμε ότι η διαφθορά σκοτώνει;» (Video)
Τραγωδία με πρόσφυγες στη Χίο: Νεκρά τρία κοριτσάκια 4, 7 και 10 ετών (Video)
Ιταλία: Σάλος με διαφήμιση που δείχνει καλόγρια τρώει πατατάκια πριν την Θεία Κοινωνία (Video)
ΣΥΡΙΖΑ: Στόχος η ανατροπή – Ο Κασσελάκης θέτει τον πήχη πάνω από το 17%
Στο «σκαμνί» για κακούργημα ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος