Το περασμένο Σάββατο η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη έβγαλε ανακοίνωση μέσω της οποίας καταδίκαζε την επίδειξη μόδας του σχεδιαστή Eρντέμ Μουραλίογλου στην γκαλερί Duveen όπου φυλάσσονται τα Γλυπτά. Και πολύ καλά έκανε που εξέδωσε δήλωση βραδιάτικα. Την επόμενη μέρα όμως, Κυριακή, μάλλον συνειδητοποίησε ότι όσα υποστήριξε έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τη δική της πολιτική διαχείρισης των μνημείων – επί των ημερών της φωτογραφήθηκαν τα μοντέλα του Dior στην Ακρόπολη τον Ιούνιο του 2021, παρουσιάστηκε η συλλογή Dior Cruise 2022 στο Καλλιμάρμαρο, έκανε επίδειξη κοσμημάτων η Louis Vuitton στον αρχαιολογικό χώρο του Ηρωδείου.
Εβγαλε έτσι δεύτερη ανακοίνωση για να δικαιολογήσει τα δικά της αδικαιολόγητα. Η κ. Μενδώνη μπουρδουκλώθηκε σε μια διγλωσσία που κατέληξε σε ένα έως και αστείο επικοινωνιακό λάθος, που της γύρισε μπούμερανγκ, αφού μόνη της υπερθεμάτισε για την ασυνέπειά της στη διαχείριση της πολιτισμικής κληρονομιάς.
Αξίζει να αναφέρουμε ένα μικρό απόσπασμα: «Οπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αντίθετοι στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνει τη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με τους χώρους αυτούς. Ομως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται».
Την ίδια μέρα που η υπουργός έλεγε αυτά, σε κυριακάτικη εφημερίδα δημοσιεύτηκε συνέντευξη της γενικής διευθύντριας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αννας-Βασιλικής Καραπαναγιώτου, διορισμένης στο κορυφαίο μας μουσείο από την ίδια την κ. Μενδώνη. Η κ. Καραπαναγιώτου φωτογραφήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στις δημοσιευμένες φωτογραφίες αναγράφονται οι οίκοι μόδας των ρούχων που φόρεσε. Σε μια φωτογραφία μάλιστα ποζάρει με φόντο αρχαιότητες του μουσείου. Τι ωραία διαφήμιση με ντεκόρ τα εκθέματα! Παράγεται(ε) περισσότερη διγλωσσία από όση μπορούμε να αντέξουμε, κ. Μενδώνη.