Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Ιανουάριο αδυνατούν να αποτυπώσουν τα μέγεθος της καταστροφής στο λιανεμπόριο

Βαριά ηχεί η καμπάνα των πτωχεύσεων στο λιανεμπόριο με την ΕΛΣΤΑΤ να δίνει σήμα ότι ο μόνο τον φετινό Ιανουάριο απώλεσε 2,3 δις ευρώ (πτώση 5,6% από τον Ιανουάριο του 2019)! Αν θυμηθούμε μιλάμε για τις γιορτινές ημέρες που ήταν «μισάνοικτο» με τη μέθοδο του ακορντεόν. Ωστόσο αυτό που δείχνει (στα συγκεκριμένα στοιχεία) το μέγεθος της καταστροφής που έφερε η παταγώδης κυβερνητική αποτυχία διαχείρισης της πανδημίας σε υγειονομικό επίπεδο είναι η καταστροφή που έχει συντελεστεί στις κατηγορίες ένδυση-υπόδηση. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ λοιπόν ο τζίρος σε ένδυση και υπόδηση μειώθηκε τον Ιανουάριο κατά 32,5% και 34,6% αντίστοιχα!

Τα σούπερ μάρκετ συγκρατούν τη διολίσθηση

Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό σε επίπεδο στατιστικής το λιανεμπόριο «σώθηκε» και παρουσίασε απώλειες μόλις 5,6% για το μήνα Ιανουάριο είναι κυρίως τα σούπερ μάρκετ και τη ηλεκτρονικό εμπόριο…

Τα πρώτα εντάσσονται στην κατηγορία της ΕΛΣΤΑΤ που ονομάζεται «Λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή καπνό». Αυτή η κατηγορία αύξησε τον τζίρο της κατά 7% το μήνα Ιανουάριο (σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Σε απόλυτους αριθμούς ο τζίρος από τα 878 εκ ευρώ του 2019 ανέβηκε στα 940 εκ. ευρώ το 2020. .

Οσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο αυτό καταγράφει τεράστια άνοδο τζίρου της τάξης του 40,2%, ενώ λόγω της επέκτασης της τηλεργασίας οι αγορές ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων και λογισμικού αυξήθηκαν κατά 32,6%

Η μαύρη τρύπα στα στατιστικά

Ωστόσο σ’ αυτά το στατιστικά αποτυπώματα υπάρχει μία μαύρη τρύπα. Η ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνει τα στοιχεία των επιχειρήσεων με διπλογραφικά λογιστικά βιβλία… Πρόκειται για τις μεγάλες επιχειρήσεις (ΑΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ και ελάχιστες ΟΕ) που λειτουργούν στην ελληνική αγορά στην οποία, σε ποσοστό άνω του 90%, επικρατούν οι ατομικές επιχειρήσεις και οι προσωπικές εμπορικές εταιρείες (ΟΕ και ΕΕ). Αυτές οι τελευταίες τηρούν απλογραφικά βιβλία και ως εκ τούτου δεν καταγράφονται. Για να καταλάβουμε το μέγεθος, μόλις το 17% των επιχειρήσεων της χώρας διαθέτει eshop. Ενώ στην περιοχή του 93% κινείται η μικρομεσαία επιχείρηση. Επίσης σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ο φετινός τζίρος της χριστουγεννιάτικης αγοράς κινήθηκε γύρω στα 1,5 δις ευρώ εκ των οποίων ένα ποσό άνω του 1,2 δις εισπράχθηκε από τους μεγάλους παίκτες. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία το 96% των επιχειρήσεων μοιράστηκε το 10% του τζίρου της χριστουγεννιάτικης αγοράς.

Ετικέτες