Τα «Σκυλιά του Βερολίνου» στο Netflix

Τα «Σκυλιά του Βερολίνου» στο Netflix

Καλογυρισμένη γερμανική σειρά που βάζει στο ίδιο τερέν μαφιόζους, μπάτσους, τούρκους μετανάστες, γερμανούς ναζιστές και μερικές αποκαλύψεις γύρω από τα στημένα ματς του γερμανικού ποδοσφαίρου

Στο πρώτο κιόλας επεισόδιο με τίτλο «VIP» γνωρίζουμε τον βασικό ήρωα. Είναι ο αστυνομικός Γκρίμερ που θυμίζει μια πιο συμβατική εκδοχή του Dude στο «Big Lebowski». Καθώς βρίσκεται εκτός υπηρεσίας και προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ των υποχρεώσεων του ως σύζυγος, πατέρας και εραστής (!) ο Γκρίμερ πέφτει τυχαία πάνω σε μια σκηνή εγκλήματος που συμβαίνει στην κακόφημη τουρκική γειτονιά του Βερολίνου και σοκάρεται από την ταυτότητα του νεκρού.

Βρισκόμαστε στην παραμονή ενός κρίσιμου αγώνα μεταξύ των εθνικών ομάδων Γερμανίας και Τουρκίας και το θύμα είναι ο κορυφαίος Γερμανός ποδοσφαιριστής που αν και τουρκικής καταγωγής αγωνίζεται με την ομάδα της Γερμανίας. Ο Γκρίμερ που χρωστά 17 χιλιάδες ευρώ σε τοκογλύφους του παράνομου τζόγου έχει την φαεινή ιδέα για το πώς μπορεί να βγει κερδισμένος από αυτή την ανακάλυψη.

Η σειρά γυρίστηκε το 2018 και είναι φτιαγμένη με ένταση και σασπένς που κρατά το θεατή γερά καρφωμένο στην καρέκλα του. Το πιο δυνατό στοιχείο της είναι η πειστική ανάπλαση των αντιθέσεων δύο ξένων και εχθρικών κόσμων στο πολυπολιτισμικό και επικίνδυνο Βερολίνο.

Η τουρκική κοινότητα της κατασκότεινης γερμανικής πρωτεύουσας παρά κάποιες στερεοτυπικές αντιλήψεις βρίσκεται πολύ κοντά στην ρεαλιστική απόδοση της ενώ ο φακός θολώνει – είναι φανερή η αγωνία να τηρηθούν ίσες αποστάσεις- όταν μπαίνει στο ζύγι το υγιές κομμάτι της γερμανικής κοινωνίας δίπλα στα ανθρωποειδή φασιστόμουτρα των νεοναζιστών.

Πετυχημένη και η σκιαγράφηση των δύο αντίθετων χαρακτήρων (δίπλα στον μάτσο Γκρίμερ τοποθετείται ένας γκέι μπάτσος τουρκικής καταγωγής για να κατευνάσει τα οξυμένα πνεύματα της τουρκικής κοινότητας), νευρώδης σκηνοθεσία, μερικές στιγμές υπερβολικά βίαιη αλλά και κάποιες άλλες αναπάντεχα κωμική.

Το μεγαλύτερο μείον της σειράς η άστοχη κινηματογράφηση των ποδοσφαιρικών σκηνών του μεγάλου ντέρμπι. Είναι φανερό ότι ο σκηνοθέτης δεν είναι φαν του αθλήματος. Συγχωρείται καθώς σε όλα τα υπόλοιπα είναι σχεδόν αψεγάδιαστος.

Documento Newsletter