Σε μόνιμη διάσταση με την αλήθεια βρίσκεται ο υπουργός Μεταφορών σε σχέση με τον ενεργό στόλο του ΟΑΣΘ, αυξομειώνοντας τον στόχο ενίσχυσης του λες και πρόκειται για χρηματιστηριακή αξία. Ανάμεσα στα λεωφορεία που προσμετρούσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής του Αχιλλέα στο δυναμικό του ΟΑΣΘ ήταν και τα 49 «σαπάκια» της Λειψίας που δωρήθηκαν από τον δήμο Θεσσαλονίκης και αποσύρθηκαν λόγω έλλειψης κλιματισμού και παραθύρων. Παράλληλα, υποψίες και ερωτήματα εγείρει η επιλεκτική ευαισθησία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας μπορεί να παρενέβη ακαριαία μετά τις καταγγελίες του προέδρου του ΟΑΣΘ, Γιώργου Σκόδρα, με φόντο τα φερόμενα πλαστά πτυχία υπαλλήλων, όμως, παριστάνει πως δεν άκουσε όσα έχει αποκαλύψει εδώ και μήνες μέλος της εθνικής αντιπροσωπείας για τις ευθύνες που κρύβονται πίσω από την πολυδάπανη δωρεά ακατάλληλων και ελαττωματικών λεωφορείων. Ίσως, θεωρεί αμελητέο το 1 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκε!
Τον Μάιο του 2020, ο Κ. Καραμανλής μιλούσε για ενίσχυση με 500 λεωφορεία έως τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Μολονότι ο στόχος πήγε περίπατο, πέντε μήνες αργότερα ο υπουργός επανήλθε πιο γαλαντόμος, τάζοντας ενίσχυση με 600 λεωφορεία. «Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε μόλις 212 λεωφορεία στο δρόμο. Σήμερα, έχουμε φτάσει τα 400 και σταδιακά θα φτάσουμε στα 600» ισχυρίστηκε ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής. Με τις δεσμεύσεις του να έχουν μετατραπεί σε ανέκδοτο, ο κ. Καραμανλής εγκατέλειψε την παροχολογία και αποφάσισε να μείνει στα 170 λεωφορεία που με κόπο, ιδρώτα και μπόλικο leasing πρόσθεσε στον στόλο του ΟΑΣΘ. Έτσι, την προηγούμενη Πέμπτη δήλωσε στον «αέρα» του ΣΚΑΪ: «Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 230 λεωφορεία και σήμερα είμαστε πάνω από 400. Έχουμε μια αύξηση 90%». Πόσα απ΄ αυτά, όμως, παίρνουν μπρος;
«Προχθές κυκλοφορούσαν μόνο 247 λεωφορεία»
Την απορία λύνει ο γ.γ. του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης. «Με το χειμερινό πρόγραμμα δρομολόγησης λεωφορείων, ο ΟΑΣΘ θα έπρεπε να θέτει στη διάθεση των πολιτών βάσει νόμου 399 λεωφορεία. Προχθές κυκλοφορούσαν μόνο 247 λεωφορεία. Σήμερα το πρωί, βγήκαν 282 λεωφορεία και τώρα στους δρόμους τώρα είναι πολύ λιγότερα» είπε εκθέτοντας τον υπουργό, ο οποίος μία βδομάδα νωρίτερα έκανε λόγο για «πάνω από 400» λεωφορεία.
Άλλες συνδικαλιστικές πηγές υπογραμμίζουν πως ο υπουργός και η διοίκηση του οργανισμού «φουσκώνουν» το νούμερο των λεωφορείων που χρησιμοποιούνται, προσθέτοντας και τα 120 οχήματα των ΚΤΕΛ.«Αυτό όμως είναι στη λογική των 520 λεωφορείων που θα έπρεπε να ¨κυκλοφορεί¨ ο παλιός ΟΑΣΘ» υποστηρίζουν.
Η πρόσφατη ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ δίνει μία σαφή εξήγηση για τα αίτια αυτής της κατάστασης. Ο συνδικαλιστικός φορέας θέτει πέντε «καυτά» ερωτήματα προς τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, διαψεύδοντας για άλλη μια φορά τον Κ. Καραμανλή για τον αριθμό των λεωφορείων που παρέλαβε τον Ιούλιο του 2019. Επίσης, οι συνδικαλιστές αφήνουν υπόνοιες για παροπλισμένα λεωφορεία που αποτελούν δημόσια περιουσία αλλά και για οχήματα που μισθώνονται με leasing και δεν βγαίνουν για δρομολόγιο.
Τα ερωτήματα που περιμένουν απάντηση από τον Γ. Σκόδρα:
1. «Γιατί συναίνεσε στην παραλαβή των λεωφορείων του Δήμου Θεσσαλονίκης, 49 τον αριθμό, εκ των οποίων κανένα δεν διαθέτει κλιματισμό για τους επιβάτες αλλά ούτε και παράθυρα; Σήμερα πλέον είναι όλα ακατάλληλα προς κυκλοφορία….
2. Γιατί από τα 180 λεωφορεία leasing σήμερα κυκλοφορούν 136 εκ των οποίων αρκετά στην διάρκεια της ημέρας θα αποσυρθούν λόγω έλλειψης ή υπολειτουργίας κλιματιστικών; Ούτε αυτά διαθέτουν παράθυρα…
3. Γιατί ενώ τους πρώτους μήνες ανάληψης των καθηκόντων του (προέδρου του ΟΑΣΘ, Γ. Σκόδρα) κυκλοφορούσαν 305-310 κατά μέσο όρο λεωφορεία του ΟΑΣΘ (δημόσια περιουσία), σήμερα κυκλοφορούν 131 λεωφορεία;
4. Γιατί στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ παραμένουν παροπλισμένα μεγάλος αριθμός δημόσιων λεωφορείων του ΟΑΣΘ και μάλιστα αρκετά εξ αυτών για βλάβες ευτελούς κόστους;
5. Γιατί σε γραμμές όπου παραδοσιακά κυκλοφορούσαν αρθρωτά λεωφορεία λόγω αυξημένου επιβατικού όγκου, δεν φρόντισε για την επάνδρωσή τους με αρθρωτά, και σήμερα στοιβάζονται και ταλαιπωρούνται απίστευτα καθημερινά οι επιβάτες;».
Προς επίρρωση των προαναφερθέντων, εργαζόμενος του ΟΑΣΘ απέστειλε έγγραφο – ντοκουμέντο μέσα από αμαξοστάσιο, παραθέτοντας στοιχεία για τα λεωφορεία που συνεχώς μειώνονταν κατά την περίοδο από 1/6 έως 14/6.
Το έγγραφο:
«Και σε κατηγορούσαν ότι μας έφερες σαπάκια!»
Θα προτιμούσε να είχε καταπιεί τη γλώσσα του ο υπουργός παρά να εκστομίζει εξυπνακισμούς κατά την ημέρα παραλαβής των 49 λεωφορείων από τη Λειψία. «Και σε κατηγορούσαν ότι μας έφερες σαπάκια!», ήταν το σχόλιο του Κ. Καραμανλής προς τον Κωνσταντίνο Ζέρβα προκειμένου να επισημάνει την άριστη κατάσταση των λεωφορείων και την μικροπολιτική αντιμετώπιση του ΣΥΡΙΖΑ.
Δυστυχώς για τον ίδιο, τα λεωφορεία αποδείχθηκαν «σαπάκια». Δεν διαθέτουν κλιματισμό αλλά ούτε και λειτουργικά παράθυρα, γεγονός που τα μετέτρεπε σε κινούμενους «βραστήρες». Γι΄ αυτό και η διοίκηση ΟΑΣΘ ανακοίνωσε την απόσυρσή τους σαν βρεγμένη γάτα.
Δείτε το προφητικό σχόλιο του υπουργού:
«Σκανδαλώδες το κρυφό κόστος των λεωφορείων της Λειψίας»
Από τον Νοέμβριο του 2020, ο αν. τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, είχε προειδοποιήσει για το «σκανδαλώδες κρυφό κόστος» των λεωφορείων της Λειψίας. «Ο ¨κούκος αηδόνι¨ θα μας στοιχίσουν τελικά τα 50 λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία και τα οποία με ρυθμούς χελώνας εντάσσονται στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ» σημείωνε και εξηγούσε πως η αγορά τους με χρήματα από τον προϋπολογισμό του δήμου Θεσσαλονίκης θα ανέλθει σε 550.000 ευρώ, ενώ η μεταφορά τους θα κόστιζε 372.000 ευρώ και η αποθήκευση και φύλαξή τους στη Γερμανία θα πρόσθετε στον λογαριασμό επιπλέον 111.600 ευρώ.
Παρόλο που ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιβεβαιώθηκε πλήρως κι ενώ τα λεωφορεία αποσύρθηκαν άρον άρον από την κυκλοφορία επειδή έθεταν σε κίνδυνο τους πολίτες της συμπρωτεύουσας, ο αρμόδιος εισαγγελέας δεν θέλησε να διερευνήσει την υπόθεση.
Οι αποφάσεις για τη μεταφορά και την αποθήκευση των λεωφορείων:
«Να διερευνηθούν οι καταγγελίες μας»
Σχολιάζοντας τα μεροληπτικά αντανακλαστικά της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, ο κ. Αγγελούδης ξεκαθαρίζει μεν ότι πρέπει να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση με τα φερόμενα πλαστά πτυχία, ωστόσο, ζητά και τη διερεύνηση των καταγγελιών του Συνδικάτου Εργαζομένων του οργανισμού. «Κανείς δεν είναι υπέρ της παραβίασης του νόμου. Περιμένουμε τη Δικαιοσύνη να αποφανθεί. Ταυτόχρονα, αναμένουμε από τις εισαγγελικές Αρχές να διερευνήσουν εις βάθος και τις καταγγελίες του Συνδικάτου, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στην πρόσφατη ανακοίνωσή μας» σημειώνει ο γ.γ. του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ.