Τα ντοκουμέντα της μονταζιέρας στα Τέμπη

Τα ντοκουμέντα της μονταζιέρας στα Τέμπη

Τα έντεκα λεπτά των εξαφανισμένων συνομιλιών  που «συγχρονίζονται» με την περίεργη στάση  του επιβατικού τρένου στη μέση του πουθενά,  την οποία πιστοποιούν επιβάτες σε μηνύσεις και καταθέσεις

Νέα δεδομένα στην υπόθεση των Τεμπών δημιουργεί η μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας η οικογένεια του νεκρού μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας Γιώργου Κουτσούμπα μέσω του συνηγόρου της Βασίλη Ζησιμάτου. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλονται και για τα οποία προσκομίζονται αποδεικτικά στοιχεία, το κρίσιμο εντεκάλεπτο που έχει «εξαφανιστεί» από τις καταγραμμένες συνομιλίες του ΟΣΕ το βράδυ της τραγωδίας ταυτίζεται χρονικά με στάση που πραγματοποίησε η επιβατική αμαξοστοιχία λίγα λεπτά μετά την αναχώρησή της από τον σταθμό της Λάρισας.

Είναι μια στάση ανεξήγητη στη «μέση του πουθενά μέσα σε απόλυτο σκοτάδι» όπως προκύπτει από επίσημες μαρτυρίες επιβατών της αμαξοστοιχίας. Η οικογένεια του νεκρού μηχανοδηγού ισχυρίζεται πως ο έμπειρος Γ. Κουτσούμπας αντιλήφθηκε ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας Βασίλης Σαμαράς τον είχε οδηγήσει σε λάθος σιδηροδρομική γραμμή και για τον λόγο αυτό σταμάτησε την αμαξοστοιχία, όπως όφειλε, προκειμένου να λάβει εντολές. Είναι λίγα λεπτά πριν από τη σφοδρή σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία.

Προκειμένου λοιπόν κάποιοι να ενοχοποιήσουν τον νεκρό μηχανοδηγό «αλλοίωσαν» τις επικοινωνίες και «εξαφάνισαν» συνομιλίες. Είναι ακόμη μια συνταρακτική αποκάλυψη σχετικά με τις επικοινωνίες του ΟΣΕ το βράδυ της τραγωδίας μετά τις αποκαλύψεις του «Βήματος» για μονταζιέρα με τα ηχητικά των συνομιλιών. Ας ξετυλίξουμε όμως από την αρχή το κουβάρι των στοιχείων που έρχονται στο φως της δημοσιότητας ξεκινώντας από τις αποκαλυπτικές μαρτυρίες των επιζώντων επιβατών για την ολιγόλεπτη στάση της αμαξοστοιχίας.

Οι μαρτυρίες  επιβεβαιώνουν τη στάση

Στις 30 Μαΐου 2023 τρεις επιζώντες επιβάτες της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC62 κατέθεσαν μήνυση ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας. Στη μήνυση περιέγραφαν αναλυτικά τι είχε συμβεί από τη στιγμή που επιβιβάστηκαν στην αμαξοστοιχία έως τη σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία και όσα ακολούθησαν. Το επιβατικό τρένο είχε ξεκινήσει στις 19:22 από Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Στις 23:02 έφτασε στον σταθμό της Λάρισας. Λίγο μετά αναχώρησε με κατεύθυνση τον επόμενο σταθμό, των Νέων Πόρων. Οπως όμως αποκαλύφθηκε, με «ευθύνη του Σταθμάρχη Λάρισας» αντί η αμαξοστοιχία να μπει στη γραμμή ανόδου κινήθηκε στη γραμμή καθόδου. Στην ίδια γραμμή κινούνταν και η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 πραγματοποιώντας το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Το αποτέλεσμα ήταν στις 23:18 τα δύο τρένα να συγκρουστούν βυθίζοντας στο πένθος ολόκληρη την Ελλάδα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν δύο εκ των τριών μηνυτών, αμέσως μετά την αναχώρηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας από τη Λάρισα, δηλαδή γύρω στις 23:05, ο συρμός σταμάτησε εντελώς ξαφνικά για περίπου 10 με 15 λεπτά «στη μέση του πουθενά».

Λέει συγκεκριμένα ένας εκ των τριών μηνυτών, ο Δημήτρης Κωσταρέλος: «Οταν φτάσαμε στο σταθμό Λάρισας μείναμε στην αποβάθρα για περίπου 10 με 15 λεπτά και σε αυτό το διάστημα, ευτυχώς επέστρεψε η κοπέλα που ήταν μαζί μας στο κουπέ, από το εστιατόριο όπου είχε πάει. Στη συνέχεια το τρένο έφυγε από το σταθμό και συνέχισε την πορεία του για λίγα λεπτά οπότε και σταμάτησε “στην μέση του πουθενά” για περίπου 10 λεπτά και μας έκανε ενημέρωση ένας υπάλληλος από το μεγάφωνο για το χρονοδιάγραμμα της κάθε επόμενης στάσης και την άφιξη στον τελικό προορισμό για τη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε το τρένο, υπήρχε συσκότιση διότι είχαμε σβήσει τα φώτα στο κουπέ και χαλαρώναμε».

Τα ίδια περιγράφει και ο δεύτερος μηνυτής Κωνσταντίνος Τοπουζίδης. «Μετά τη Λάρισα το τρένο έκανε μία ακόμα στάση όχι σε σταθμό και όταν ξεκίνησε έκαναν ανακοίνωση με τις ώρες άφιξης σε κάθε επόμενο σταθμό».

Τη στάση της επιβατικής αμαξοστοιχίας έχουν περιγράψει ακόμη δύο επιβάτες σε μήνυση που κατατέθηκε ενώπιον της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Λάρισας στις 22 Δεκεμβρίου 2023. Πιο αναλυτικά, η μηνύτρια Ευλαμπία Τζικοπούλου αναφέρει επί λέξει: «Λίγη ώρα μετά τη στάση στη Λάρισα, το τρένο σταμάτησε και πάλι, ακινητοποιήθηκε για κάποια λεπτά, χωρίς να υπάρχει στάση σε κάποιον σταθμό. Κοιτάξαμε έξω, προσπαθώντας να καταλάβουμε τι συμβαίνει, αλλά δεν βλέπαμε τίποτα, παρά μόνο βαθύ σκοτάδι. Ο κόσμος στο βαγόνι άρχισε να ανησυχεί και να προσπαθεί να καταλάβει τι συμβαίνει. Ενιωσα ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά, φοβήθηκα, αλλά δεν είπα τίποτα, μη θέλοντας να αναστατώσω τις φίλες μου. Μετά από λίγο, ξεκινήσαμε πάλι…».

Στην ίδια μήνυση άλλη μία επιβάτιδα, η Πολυξένη Τζικοπούλου, επισημαίνει: «Λίγη ώρα αφότου ξεκινήσαμε από τη Λάρισα, το τρένο σταμάτησε για κάποια λεπτά, χωρίς να υπάρχει στάση σ’ εκείνο το σημείο. Κοιταχτήκαμε και απορήσαμε, γιατί δεν καταλαβαίναμε τι γινόταν, αλλά μετά από λίγο ξεκινήσαμε ξανά».

Τα έντεκα λεπτά των εξαφανισμένων συνομιλιών

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλονται στη μηνυτήρια αναφορά, η στάση της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν ήταν τυχαία. Κανείς άλλωστε δεν σταματά ξαφνικά στη μέση του πουθενά λίγα λεπτά αφότου έχει αναχωρήσει από τον προηγούμενο σταθμό παρά μόνο εάν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος (βλάβη, πτώση ανθρώπου στις ράγες κ.λπ.). Μάλιστα ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος σε περίπτωση στάσης να επικοινωνήσει άμεσα με τον τοπικό σταθμάρχη και στη συνέχεια να συμπληρώσει ειδικό έντυπο με τα ακριβή αίτια που τον οδήγησαν στη στάση και να το παραδώσει στον επόμενο σταθμό.

Επομένως, όπως ισχυρίζονται οι συγγενείς, η στάση έγινε διότι ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε ότι «υπήρξε ξαφνική αλλαγή στην γραμμή πορείας του, από την άνοδο στην κάθοδο» και «προφανέστατα σταμάτησε προκειμένου να ενημερώσει το σταθμάρχη Λάρισας και να λάβει σαφείς εντολές».

Ωστόσο, «η συνομιλία αυτή έχει εξαφανιστεί από τα ηχητικά ψηφιακά αρχεία που παραδόθηκαν και προσκομίσθηκαν στην δικογραφία», όπως καταγγέλλεται. Ο λόγος ήταν πως «κάποιοι προσπάθησαν να επιρρίψουν ευθύνες στον άτυχο μηχανοδηγό» με το σκεπτικό ότι «ενήργησε πλημμελώς τη μοιραία νύχτα».

Το κενό στα ηχητικά ταυτίζεται με τη στάση

Πράγματι, όπως προκύπτει από τα «ψηφιακά αρχεία του ραδιοτηλεφώνου του ΟΣΕ», τα οποία έχουν απομαγνητοφωνηθεί και διαβιβαστεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, το χρονικό διάστημα που ο μηχανοδηγός ακινητοποιεί την αμαξοστοιχία έξω από τη Λάρισα ταυτίζεται με το κενό έντεκα λεπτών που εμφανίζεται στην «έκθεση απομαγνητοφώνησης» των συνομιλιών.

Το Documento παραθέτει αναλυτικά τα ντοκουμέντα με τις επίμαχες καταγραφές. Να σημειωθεί ότι οι καταγραφές έχουν χρονική απόκλιση από την πραγματική ώρα, καθώς είναι έντεκα λεπτά πίσω από την πραγματική ώρα.

Συγκεκριμένα στις 23:07:54 (ώρα καταγραφής 22:56:54) ο σταθμάρχης της Λάρισας Β. Σαμαράς συνομιλεί με άγνωστο άντρα (όχι τον μηχανοδηγό Κουτσούμπα). Είναι η υπ’ αριθμόν 70 συνομιλία της έκθεσης απομαγνητοφώνησης με κωδικό CH1 000003e6_443, αρχείο διάρκειας 15 δευτερολέπτων.

Ο διάλογος έχει ως εξής:

Αντρας: Βασίλη ακούς;

Σαμαράς Βασίλειος: Ελα, λέγε.

Αντρας: Ξέχασα τον φάκελο, δώσ’ τον το πρωί, γράψε μηχανοδηγοί Βόλου και δώσ’ τον το πρωί να ’ρθει.

Σαμαράς Βασίλειος: Καλώς καλώς.

Η αμέσως επόμενη συνομιλία που καταγράφεται είναι 11 λεπτά μετά. Η ώρα είναι 23:19 (ώρα καταγραφής 23:07:24). Ο σταθμάρχης Λάρισας συνομιλεί με δύο άντρες. Είναι το αρχείο CH1 000003e7_443 διάρκειας 16 δευτερολέπτων. Λιγότερο από ένα λεπτό πριν τα δύο τρένα συγκρούονται μετωπικά.

Αντρας 1: Λάρισα, δεν έχουμε ρεύμα.

Αντρας 2: Σταθμός ακούει.

Σαμαράς Βασίλειος: Πού δεν έχεις ρεύμα.

Οπως καταγγέλλεται στη μηνυτήρια αναφορά, όλες οι συνομιλίες που περιέχονται στην απομαγνητοφώνηση «λαμβάνουν χώρα ανά μερικά δευτερόλεπτα». Μοναδική εξαίρεση «το επίμαχο χρονικό διάστημα της 11λεπτης σιωπής των ηχητικών, που λαμβάνει χώρα ακριβώς το χρονικό σημείο στο οποίο αναχωρεί η αμαξοστοιχία από τη Λάρισα, σταματάει στη “μέση του πουθενά” και εν συνεχεία ξεκινά πάλι για τον θάνατο» όπως επισημαίνεται.

Οι συγγενείς του μηχανοδηγού διατυπώνουν μάλιστα εύλογα ερωτήματα σχετικά με το πώς είναι δυνατόν επί έντεκα ολόκληρα λεπτά να μην «επικοινωνεί στον ασύρματο κανείς άλλος από τους ανθρώπους που εργάζονται μέσα στον σταθμό ή γύρω από αυτόν (σταθμάρχες, κλειδούχοι, μηχανοδηγοί, μηχανοστάσιο, φύλακες στις ισόπεδες διαβάσεις κ.λπ.)».

Μετά την ολιγόλεπτη στάση η επιβατική αμαξοστοιχία ξεκινά πάλι. Στις 23:18 συγκρούεται μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία. Στις 23:24:28 (ώρα καταγραφής 23:13:38) ο σταθμάρχης Λάρισας επικοινωνεί με την επιβατική αμαξοστοιχία. Δεν έχει αντιληφθεί το φονικό δυστύχημα.

Συγκεκριμένα ο σταθμάρχης ακούγεται να λέει: «62 ακούει;». Προφανώς δεν λαμβάνει καμία απάντηση.

«Αλλοίωση αποδεικτικών στοιχείων»

Οπως επισημαίνεται στη μηνυτήρια αναφορά, «με βάση τα ανωτέρω γεγονότα… προκύπτει μετά βεβαιότητας ότι κάποιοι κατ’ εντολή έτερων προσώπων αλλοίωσαν κρίσιμα αποδεικτικά στοιχεία» με το να «αποκόψουν συγκεκριμένες συνομιλίες του ΟΣΕ»

Σύμφωνα με πληροφορίες του Documento το καταγραφικό του ΟΣΕ έχει ήδη κατασχεθεί από τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτ. Μπακαΐμη. Το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ζητηθεί από το Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛΑΣ να διαπιστώσει εάν έχουν διαγραφεί ηχητικά αρχεία συνομιλιών.

Βασίλης Ζησιμάτος – Συνήγορος της οικογένειας του μηχανοδηγού Γιώργου Κουτσούμπα: «Ανθρώπινο χέρι έσβησε τις συνομιλίες»

Δύο ανθρώπινα λάθη θα βόλευαν καλύτερα το αφήγημα κάποιων! Θα μπορούσαν έως τέλους να ισχυριστούν ότι για το εθνικό έγκλημα των Τεμπών φταίνε μόνο δύο, ο σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός της επιβατικής, ο οποίος δήθεν δεν ακινητοποίησε την αμαξοστοιχία όταν διαπίστωσε το λάθος του πρώτου, ούτε δήθεν επικοινώνησε μαζί του εκ νέου, για λήψη νέων οδηγιών. Δυστυχώς δεν τους βγήκε το αφήγημα.

Οι επίσημες μαρτυρίες πολυτραυματιών/επιβατών της αμαξοστοιχίας αφενός επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι ο μηχανοδηγός σταμάτησε λίγο μετά την αναχώρηση από τον σταθμό της Λάρισας, στη «μέση του πουθενά» όπως περιγράφουν και για αρκετά λεπτά, μέχρι να ξεκινήσει και πάλι προς τον θάνατο. Ανατρέχοντας στα ηχητικά αρχεία ραδιοτηλεφώνου που παραδόθηκαν από τον ΟΣΕ στη Δικαιοσύνη και στην απομαγνητοφώνηση αυτών, το κρίσιμο αυτό χρονικό διάστημα, αμέσως μετά από την αναχώρηση της μοιραίας αμαξοστοιχία Intercity 62 από τον σταθμό της Λάρισας και μέχρι το χρονικό σημείο που συγκρούεται μετωπικά με την εμπορική, όλως «συμπτωματικώς» επικρατεί «ανεξήγητη και απόλυτη σιωπή» στις επικοινωνίες ραδιοτηλεφώνου, επί έντεκα ολόκληρα λεπτά, ενώ τόσο πριν όσο και μετά όλες οι συνομιλίες σταθμαρχών, μηχανοδηγών κλειδούχων και λοιπών λαμβάνουν χώρα ανά δευτερόλεπτα. Είναι προφανές ότι ο μηχανοδηγός σταμάτησε την αμαξοστοιχία και επικοινώνησε με τον σταθμάρχη. Ωστόσο, ανθρώπινο χέρι έσβησε τις συνομιλίες. Με τη μηνυτήρια αναφορά μας η Δικαιοσύνη υποχρεούται να εξετάσει τα στοιχεία και να ταυτοποιήσει τα εμπλεκόμενα πρόσωπα.

Κάποιοι θα πρέπει να κατανοήσουν επιτέλους ότι δεν είναι όλα πολιτική. Υπάρχουν άνθρωποι που έχασαν αγαπημένα τους πρόσωπα. Υπάρχουν άνθρωποι που παλεύουν κάθε μέρα να ξεπεράσουν αυτό που έζησαν, αλλά οι πόνοι από τα τραύματα δεν τους αφήνουν. Ας σεβαστούν λοιπόν, τουλάχιστον, όλους αυτούς τους ανθρώπους με πράξεις και όχι με λόγια. Ας τους σεβαστούν, έστω και με τη σιωπή τους.

Είμαι απολύτως βέβαιος ότι τελικά θα αποδοθεί Δικαιοσύνη, ακόμη κι αν έχουμε απέναντί μας κάποιους που είναι πρόθυμοι μα και έτοιμοι να μας πείσουν ότι τελικώς για το έγκλημα των Τεμπών ευθύνονται ακόμη και οι ίδιοι οι επιβαίνοντες στη μοιραία αμαξοστοιχία.

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter