Τα νέα περιοριστικά μέτρα σε Γαλλία και Γερμανία πλήττουν σοβαρά την καταναλωτική εμπιστοσύνη

Τα νέα περιοριστικά μέτρα σε Γαλλία και Γερμανία πλήττουν σοβαρά την καταναλωτική εμπιστοσύνη

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γαλλία και τη Γερμανία κατέγραψε βουτιά τον Νοέμβριο καθώς οι νέοι περιορισμοί λόγω του κορονοϊού διέλυσαν τις όποιες προοπτικές για γρήγορη επιστροφή στην κανονικότητα στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες της ευρωζώνης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα.

Εστιατόρια, μπαρ, ξενοδοχεία και χώροι διασκέδασης αναγκάστηκαν να κλείσουν αυτό τον μήνα και στις δύο χώρες βάσει των νέων περιορισμών που επιβλήθηκαν για την ανάσχεση νέου κύματος κρουσμάτων της COVID-19.

Ενώ τα καταστήματα λιανικής πώλησης παρέμειναν ανοικτά στη Γερμανία, τα μη απαραίτητα καταστήματα έκλεισαν στη Γαλλία. Θα μπορέσουν να ξανανοίξουν το Σάββατο τηρώντας πολύ αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα.

Στη Γαλλία, που στις 30 Οκτωβρίου τέθηκε κάτω από ένα από τα αυστηρότερα lockdowns στην Ευρώπη, η καταναλωτική εμπιστοσύνη υποχώρησε αυτό τον μήνα στο χαμηλότερο επίπεδό της από τον Δεκέμβριο του 2018, ξεπερνώντας τα επίπεδα που κατέγραψε τον Μάρτιο και τον Απρίλιο κατά το πρώτο και ακόμα σκληρότερο lockdown.

Η στατιστική υπηρεσία της Γαλλίας, η INSEE, ανακοίνωσε ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε κατά 4 μονάδες στις 90, επίδοση χειρότερη από τις προβλέψεις των οικονομολόγων σε έρευνα του Reuters που ανέμεναν να διαμορφωθεί στις 92 μονάδες.

Η εμπιστοσύνη ήταν η χαμηλότερη από το τότε που ξέσπασαν βίαιες διαδηλώσεις στου δρόμους κατά της κυβέρνησης στη διάρκεια των κινητοποιήσεων των ‘κίτρινων γιλέκων’, κάτι που οδήγησε πολλά καταστήματα στο κέντρο του Παρισιού στο να οχυρωθούν.

Τα νοικοκυριά ένιωσαν πιο αβέβαια για τις οικονομικές τους προοπτικές, καθώς οι ανησυχίες για τη μελλοντική ανεργία έφθασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τα μέσα του 2013.

Η πρόθεση για μεγάλες αγορές μειώθηκε ενώ ο αριθμός των ανθρώπων που είπαν ότι είναι καλή περίοδος για αποταμιεύσεις αυξήθηκε και βρίσκεται αρκετά πάνω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Στη Γερμανία, το καταναλωτικό κλίμα μειώθηκε περαιτέρω ενώ οδεύουμε προς τον Δεκέμβριο καθώς το μερικό lockdown έπληξε τις προσδοκίες των νοικοκυριών για τα εισοδήματά τους και την προθυμία τους να κάνουν αγορές, σύμφωνα με έρευνα.

Το ινστιτούτο GfK ανέφερε ότι ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος, που βασίζεται σε έρευνα με τη συμμετοχή 2.000 Γερμανών, υποχώρησε στις -6,7 μονάδες τον Νοέμβριο από την αναθεωρημένη τιμή των -3,2 ένα μήνα νωρίτερα. Οικονομολόγοι σε έρευνα του Reuters ανέμεναν μικρότερη πτώση στις -5,0.

Ο Ρολφ Μπουρκλ, ειδικός του GfK σε θέματα κατανάλωσης, δήλωσε ότι ενώ τα καταστήματα λιανικής έχουν παραμείνει έως τώρα ανοικτά, το κλείσιμο εστιατορίων, μπαρ, ξενοδοχείων και χώρων διασκέδασης από τις 2 Νοεμβρίου επηρέασε τη διάθεση των καταναλωτών. Η αύξηση των κρουσμάτων της COVID-19 εντείνει την αβεβαιότητα, άρα οι Γερμανοί κρατούν τα χρήματά τους, πρόσθεσε ο Μπουρκλ.

«Οι ελπίδες για ταχεία ανάκαμψη που δημιουργήθηκαν στις αρχές του καλοκαιριού έχουν σήμερα διαψευστεί», δήλωσε ο Μπουρκλ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Documento Newsletter