Τα μυστικά του Πέτσα για την καμπάνια 11 εκατ. ευρώ

Τα μυστικά του Πέτσα για την καμπάνια 11 εκατ. ευρώ

Αντί να ρίξει άπλετο φως στην σκανδαλώδη καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», ο Στέλιος Πέτσας προτίμησε την οδό των βολικών απαντήσεων κατά την ακρόασή του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Ας ξεκινήσουμε με όσα απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Πρώτον, επικαλέστηκε τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια για να δικαιολογήσει το γεγονός ότι δεν έγινε διαγωνισμός αλλά απευθείας ανάθεση του έργου στην εταιρία επικοινωνίας, Initiative Media.

Δεύτερον, ξεκαθάρισε ότι η συγκεκριμένη εταιρία, της οποίας έπλεξε το εγκώμιο, δεν θα έχει έσοδα από επιστροφές παρά μόνο το 3% επί του ποσού. Τουτέστιν, 330.000 ευρώ. Μάλιστα, είπε ότι οι πληρωμές στα Μέσα θα γίνονται απευθείας από το ΥΠΟΙΚ, γεγονός που σημαίνει ότι στο τέλος θα καταστεί γνωστό ποιο Μέσο τροφοδοτήθηκε και με πόσα χρήματα.

Τρίτον, διασαφήνισε ότι οι καναλάρχες δεν θα γλιτώσουν την καταβολή της ετήσιας δόσης για τις άδειες, αφού αυτή θα προστεθεί στις επόμενες δόσεις που θα πληρώσουν.

Πάμε τώρα και σε όσα επέλεξε να αποσιωπήσει ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, κρύβοντας τις απαντήσεις κάτω από το μαξιλάρι του.

Δεν ψέλλισε λέξη για τη διακριτή μεταχείριση και τον αποκλεισμό Μέσων από την καμπάνια, ενώ δεν είπε κουβέντα για τα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ. Η επιμονή του στην παράκαμψη της «Διαύγειας» εντείνει τις αντιδράσεις ακόμα και εντός του μπλοκ των φιλοκυβερνητικών μίντια λόγω των πληροφοριών που θέλουν συγκεκριμένα Μέσα να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος από τη διαφημιστική πίτα που σέρβιρε η κυβέρνηση και ταυτόχρονα sites αμφιβόλου δημοσιογραφικής υπόστασης μοιράζονται μεγάλα ποσά της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι».

Τα παραπάνω προκαλούν θυμηδία, με δεδομένο ότι ο Στ. Πέτσας ισχυρίστηκε στη Βουλή ότι είναι υπέρ του πλουραλισμού και της πολυφωνίας, όπως επίσης ότι η ενημέρωση «σώζει ζωές». Δηλαδή, η ενημέρωση των πολιτών από μη φίλια Μέσα προς την κυβέρνηση δεν είναι σωτήρια;

Παράλληλα, δεν αποσαφήνισε αν το Μέγαρο Μαξίμου απευθύνθηκε και σε άλλες ανταγωνίστριες της Initiative ή επέλεξε κατευθείαν τη συγκεκριμένη εταιρία για το παρελθόν της οποίας έχουν προηγηθεί ρεπορτάζ (όχι του Documento) που την εμπλέκουν σε τριγωνικές συναλλαγές και πολύκροτα επιχειρηματικά «κανόνια».

Δεν απάντησε, επίσης, γιατί το Μέγαρο Μαξίμου δεν επέλεξε την απευθείας διανομή των κονδυλίων για την καμπάνια, όπως ακριβώς είχε γίνει με την εκστρατεία για την Συμφωνία των Πρεσπών, χωρίς μεσάζοντες και αδιαφάνεια. 

Ετικέτες

Documento Newsletter