Ομιλία του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Ηλία Αθανασίου στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
«Δημιουργώντας την ψηφιακή επιχείρηση». Αυτός ήταν ο τίτλος της συζήτησης που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 02 Μαρτίου 2019, στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, στην οποία συμμετείχε ο Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων κ. Ηλίας Αθανασίου μαζί με διακεκριμένους ομιλητές, με βασικό αντικείμενο της συζήτησης τη μετάβαση των επιχειρήσεων στο ψηφιακό περιβάλλον, τα απαραίτητα εργαλεία, την εκπαίδευση των εργαζόμενων, τα οφέλη και τους κινδύνους από αυτή τη διαδικασία.
Ο κ. Ηλίας Αθανασίου υπογράμμισε ότι η σχέση των ΕΛΤΑ με την τεχνολογία είναι διττή: αφενός έχει επηρεαστεί αρνητικά ο τζίρος της εταιρείας από την ψηφιοποίηση των παραδοσιακών μέσων, αφετέρου ο ταχυδρομικός τομέας παρουσιάζει ιδιαίτερες και μεγάλες ευκαιρίες με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
«Κάθε μήνα περίπου 4 εκατ. πελάτες επισκέπτονται τα καταστήματα μας και την ιστοσελίδα μας, περίπου το 40% του πληθυσμού της χώρας», τόνισε ο κ. Αθανασίου.
«Αυτό αποτελεί μία σοβαρή αξία και η τεχνολογία θα μας βοηθήσει να προσφέρουμε πιο στοχευμένες και πρωτοποριακές υπηρεσίες. Στόχος μας είναι να αντικαταστήσουμε το παραδοσιακό γραμματοκιβώτιο με ένα ηλεκτρονικό, όπως τα Σουηδικά ταχυδρομεία, για παράδειγμα, που είναι πρωτοπόρα στον τομέα αυτό».
«Όλοι οι λογαριασμοί θα παραλαμβάνονται σε μία εφαρμογή, συγκεντρωμένοι σε ένα σημείο αναφοράς για το χρήστη. Ο χρήστης θα ειδοποιείται για την ημερομηνία λήξης των λογαριασμών και θα μπορεί να τους εξοφλεί ηλεκτρονικά. Αυτό βλέπουμε εμείς ως ευκαιρία», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, εστιάζοντας στην επόμενη ημέρα των Ελληνικών Ταχυδρομείων. «Μπορούν να είναι κυρίαρχα στον τομέα της ηλεκτρονικής διανομής εντύπων, να δραστηριοποιηθούν δηλαδή εκεί που λαμβάνει χώρα η μεγάλη επανάσταση παγκοσμίως στον κλάδο μας».
«Διαθέτουμε το μεγαλύτερο ταχυδρομικό δίκτυο της χώρας με 1.200 σημεία εξυπηρέτησης και software για τη διαχείριση των ταχυδρομικών αντικειμένων που μπορεί να αποφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον πελάτη και την εταιρία, μέσω της τεχνολογίας που θα είναι καταλύτης για τις μελλοντικές εξελίξεις των ΕΛΤΑ. Για παράδειγμα, ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει μέσω κινητού τηλεφώνου το σημείο παραλαβής ενός δέματος, που θα μπορούσε να είναι ένα πρατήριο καυσίμων, ένα ξενοδοχείο με 24ωρη εξυπηρέτηση ή ένα smart box στο Μετρό» εξήγησε ο κ. Αθανασίου.
«Για την πετυχημένη εφαρμογή νέων τεχνολογιών σημαντικό ρόλο σε μία επιχείρηση αποτελεί η εταιρική κουλτούρα», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, «οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ διαθέτουν ιδιαίτερες ικανότητες και δυνατότητες, και μπορούν να συμβάλουν ενεργά στην αναδιαμόρφωση της επιχειρηματικής στρατηγικής θεωρώντας την τεχνολογία ως σύμμαχο που θα φέρει σημαντική προστιθέμενη αξία στο έργο τους, ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες και να διασφαλίσουν την ανάπτυξη και το μέλλον των Ελληνικών Ταχυδρομείων».