Εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ και υποβλήθηκε στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ομίλου ΕΛΤΑ (Ελληνικά Ταχυδρομεία ΑΕ, Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ ΑΕ, ΚΕΚ-ΕΛΤΑ ΑΕ) για την περίοδο 2018-2021.
Παράλληλα για πρώτη φορά ρυθμίζεται η αποζημίωση των ΕΛΤΑ για την παροχή καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και ανέρχεται στο ποσό των 128 εκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2013 έως και 2015, όπως πιστοποίησε η Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.
Η πρόεδρος του ΔΣ Ευφροσύνη Σταυράκη και ο διευθύνων σύμβουλος Ιωάννης Ζαρολιάγκης σε κοινή επιστολή τους προς τους εργαζόμενους υπογραμμίζουν ότι το «Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ομίλου ΕΛΤΑ 2018-2021» που υποβλήθηκε, αποτελεί τη σημαντικότερη και πιο σπουδαία βάση για το μέλλον του Ομίλου και τις προοπτικές ανάπτυξής του.
Όπως σημειώνουν, το μακρόπνοο αυτό Σχέδιο που προβλέπει και εξασφαλίζει σύγχρονες , πολυποίκιλες και καινοτόμες υπηρεσίες για όλους τους πολίτες σε όλη τη χώρα, θα φτάσει να γίνει κτήμα όλων των εργαζομένων και θα υλοποιηθεί γραμμή-γραμμή σε συγκεκριμένους χρόνους. Επίσης, χαρακτηρίζουν πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα, για το μέλλον του Οργανισμού, την επίλυση του μείζονος θέματος της αποζημίωσης της καθολικής υπηρεσίας από την κυβέρνηση, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και το υπουργείο Οικονομικών. Η άμεση καταβολή ποσού 45 εκατομμυρίων από την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας θα μειώσει τα τρέχοντα προβλήματα ρευστότητας και τις τρέχουσες οφειλές του Οργανισμού.
Η κ. Σταυράκη και ο κ. Ζαρολιάγκης υπογραμμίζουν ότι είναι σίγουροι πως «πλησίασε η στιγμή τα ΕΛΤΑ να ανακτήσουν το χαμένο τους γόητρο». « Μπορούμε και θα τα καταφέρουμε» τονίζουν και καλούν τους εργαζόμενους « να κλείσουν τα αυτιά τους στις Σειρήνες που κατά καιρούς επιχειρούν να αποσταθεροποιήσουν την πορεία του Οργανισμού. Να γυρίσουν την πλάτη στους εκφραστές της μιζέριας και της ηττοπάθειας και να προσθέτουν καθημερινά ένα λιθαράκι στη μεγάλη προσπάθεια.»
Κάνοντας έναν απολογισμό των πεπραγμένων της στα δύο χρόνια που πέρασαν η Διοίκηση των ΕΛΤΑ τονίζει μεταξύ άλλων ότι:
– Πετύχαμε την αυτοματοποίηση όλου του Δικτύου Καταστημάτων υιοθετώντας σε κάθε γωνιά της χώρας ένα σύγχρονο πρόσωπο για τις ανάγκες των πελατών μας. Έργο, που παρά τα ευχολόγια των παρελθόντων ετών παρέμενε στα χαρτιά. Παράλληλα ξεκινήσαμε την αυτοματοποίηση των ταχυδρομικών πρακτορείων σηματοδοτώντας τον εκσυγχρονισμό και την ομογενοποίηση ολόκληρου του δικτύου εξυπηρέτησης των πελατών, διασφαλίζοντας έτσι απόλυτο έλεγχο και διαφάνεια σε κάθε συναλλαγή.
-Αλλάζουμε τον προσανατολισμό της Εταιρίας και τον στρέφουμε κυρίως προς την αγορά δέματος-μικροδέματος όπου η παγκόσμια ταχυδρομική τάση δείχνει αύξηση για τα επόμενα χρόνια με τη δημιουργία της Διεύθυνσης Courier Express Parcels με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση του τζίρου των δεμάτων εσωτερικού κατά 35% το πρώτο τρίμηνο του 2018.
– Δημιουργήθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά ολοκληρωμένη υπηρεσία εκτελωνισμού εισερχόμενων και εξερχόμενων ταχυδρομικών αντικειμένων λειτουργώντας ως άμεσος αντιπρόσωπος του πελάτη – πολίτη. Αποτέλεσμα; Η αύξηση των εσόδων.
-Φέραμε εις πέρας μια μεγάλη καινοτομία στον τομέα των ταχυδρομικών λειτουργιών, εισάγοντας ένα νέο μοντέλο διανομής ικανό να ανταπεξέλθει στις ανάγκες του ανταγωνισμού εξυπηρετώντας τις αυξανόμενες ροές του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχουν εντάξει στον σχεδιασμό τους κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες όμως η εφαρμογή του μας καθιστά πρωτοπόρους.
-Με καλά μελετημένες κινήσεις έχει διαμορφωθεί σήμερα ένα νέο παραγωγικό μοντέλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων ικανό να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην αγορά.
-Σε περίοδο έντονης ύφεσης προχωρήσαμε σε περιστολή δαπανών, αλλά παράλληλα θέσαμε τα θεμέλια ώστε η εταιρία να εδραιώσει τον ηγετικό της ρόλο στην ταχυδρομική αγορά.
-Αναπτύξαμε σημαντικές δράσεις με στόχο τη διαφοροποίηση προϊόντων για να υποκαταστήσουμε το έλλειμμα που όλα τα ταχυδρομεία αντιμετωπίζουν από τη μείωση της παραδοσιακής αλληλογραφίας.
-Η δυναμική είσοδός μας στην αγορά Ενέργειας έχει φέρει ήδη αποτελέσματα.
Από την αδειοδότηση ως προμηθευτή περάσαμε στην υλοποίηση και στην απόκτηση μεριδίου 1% της αγοράς, τη στιγμή που οι τρεις βασικότεροι εναλλακτικοί προμηθευτές δεν ξεπερνούν ο καθένας το 4%. Τα ΕΛΤΑ κατέκτησαν μέσα σε δύο χρόνια τη θέση που άλλοι χρειάστηκαν τουλάχιστον μια τετραετία.
Όπως τονίζουν στην επιστολή τους η κ. Σταυράκη και ο κ. Ζαρολιάγκης « Όλα τα παραπάνω είναι το αποτέλεσμα μιας συντονισμένης προσπάθειας για την οποία δουλέψαμε όλοι: το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης μαζί με τη Διοίκηση και με τους εργαζόμενους, ενώ θεμέλιο λίθο για την εξέλιξη του Οργανισμού αποτελεί η σχέση εμπιστοσύνης που έχει οικοδομηθεί ανάμεσα στη Διοίκηση και τους Εργαζόμενους με την υπογραφή Κοινής Συμφωνίας. Με την ΚΟΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟ που υπογράψαμε το καλοκαίρι του 2017, Διοίκηση και Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών δεσμευτήκαμε να υλοποιήσουμε ένα πρόγραμμα ριζικής αναδιοργάνωσης σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να επανέλθουν σε τροχιά βιωσιμότητας και ανάπτυξης.
«Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία σήμερα, γράφουν ένα νέο κεφάλαιο στη μακρόχρονη ιστορία τους με την είσοδό τους στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), ως θυγατρική της εταιρία, σε ένα γενικότερο πλαίσιο που καθορίζει η ΕΕΣΥΠ για τη διασφάλιση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας αλλά και την ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής αξίας των Δημοσίων Επιχειρήσεων σύμφωνα με την οποία “ οι Δημόσιες Επιχειρήσεις καλούνται σήμερα, εντός ενός σύνθετου περιβάλλοντος, να έχουν σαφή και ξεκάθαρο σκοπό και αποστολή, σε σύνδεση με τους επιθυμητούς στόχους και αποτελέσματα, όπως και να παρέχουν ποιοτικές και σύγχρονες υπηρεσίες”, καταλήγουν στην επιστολή τους τα δύο ηγετικά στελέχη των ΕΛΤΑ.