Τα Audi A5 αναβαθμίστηκαν

Τα Audi A5 αναβαθμίστηκαν

Σε αναβάθμιση των Α5 προχώρησε η Audi, εμπλουτίζοντάς τα με ήπια υβριδική τεχνολογία και το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ.

Στην κορυφή της οικογένειας, τα S5 έρχονται για πρώτη φορά με συνδυασμό κινητήρα diesel, ηλεκτρικού κομπρέσορα και ήπιου υβριδικού συστήματος, που βασίζεται σε ένα 48βολτο κύριο ηλεκτρικό.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός

Έχει αναβαθμιστεί, με το εμπρός μέρος κυρίως να διακρίνεται από την κυψελωτή γρίλια Singleframe, η οποία είναι φαρδιά και πιο επίπεδη. Μια μαύρη γραμμή τονίζει το χαμηλότερο μέρος του προφυλακτήρα, ο οποίος περιέχει μεγαλύτερες εισαγωγές. Μια λεπτή γραμμή στα πλευρά το κάνει εξίσου λεπτό, ενώ το φάρδος στο πίσω μέρος τονίζεται από τον διαχύτη και τις τραπεζοειδείς απολήξεις.

Οι πελάτες έχουν να επιλέξουν από μια γκάμα 12 αποχρώσεων, με όλα τα αμαξώματα, ανεξαρτήτου κινητήρα, να εξέρχονται της γραμμής παραγωγής με προβολείς LED στον βασικό εξοπλισμό. Αναλόγως με την έκδοση εν συνεχεία, η Audi προσφέρει προβολείς Matrix LED και Matrix LED με λέιζερ και δυναμικά φλας εμπρός και πίσω.

Εντός καμπίνας, κυριαρχούν οι οριζόντιες γραμμές. Η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος ΜΜΙ είναι το σημείο κλειδί. Βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΙΒ 3 και προσφέρει υπηρεσίες ίδιες με ένα smartphone, μέσω μιας οθόνης 10,1 ιντσών αφής με ακουστική αλληλεπίδραση, που αντικαθιστά τον ρότορα των προηγούμενων μοντέλων. Στη βρετανική αγορά, υπάρχει δυνατότητα πρότασης καλύτερης διαδρομής, χρήσης Google Earth και Street View, αλλά και πληροφορίες για τον καιρό, την κυκλοφορία και τις τιμές των καυσίμων για παράδειγμα. Επίσης, το σύστημα περιλαμβάνει τη λειτουργία Car-to-X και σύστημα που ενημερώνεται για το σύστημα φωτεινών σηματοδοτών της πόλης.

Το πλήρως ψηφιακό Audi virtual cockpit, που προσφέρεται στη βρετανική αγορά, περιλαμβάνει οθόνη 12,3 ιντσών και από το τιμόνι αλλάζει ο φόντος σε τρεις σχεδιασμούς. Διαθέσιμο είναι και το head-up display.

Κινητήριο σύστημα

Τα μοτέρ είναι TFSI και TDI με απόδοση 163 ίππων έως 347. Τέσσερα από την γκάμα συνδυάζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο εναλλάκτης με ιμάντα συνδέεται με τον στρόφαλο και ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση, αποθηκεύοντάς τη σε μια συμπαγή μπαταρία ιόντων-λιθίου. Στους 4κύλινδρους κινητήρες, το MHEV ενσωματώνεται σε ένα 12βολτο ηλεκτρικό σύστημα, ενώ στα S TDI μοντέλα, χρησιμοποιείται ένα νέο 48βολτο. Στο S5 TDI για παράδειγμα, η ηλεκτροκίνηση μειώνει την κατανάλωση και σβήνει το μοτέρ όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Υπάρχει και η τεχνολογία start-stop, που ξεκινά τη λειτουργία της από τα 13 χ.α.ω. και κάτω.

Όλα τα μοντέλα Α5 εξοπλίζονται με αυτόματο κιβώτιο είτε με ένα 7τάχυτο S tronic είτε με ένα 8τάχυτο tiptronic. Οι τρεις ισχυρότεροι κινητήρες συνεργάζονται με το σύστημα quattro στον βασικό εξοπλισμό και σε άλλες – μέσης κατηγορίας – μονάδες, προαιρετικά.

Σύστημα ανάρτησης

Είναι σπορ με έλεγχο απόσβεσης ανάλογα με την έκδοση. Συνδυάζεται με το σύστημα χειρισμού στον βασικό εξοπλισμό σε όλα τα Α5 της βρετανικής αγοράς, όπως, άλλωστε, η διεύθυνση, η αυτόματη μετάδοση και η διαχείριση του μοτέρ. Τα προφίλ οδήγησης για αυτόν τον σκοπό είναι πέντε.

Ροπή

Ανέρχεται στα 700 Nm στο V6 diesel μοτέρ με τους 347 ίππους, αναφορικά με τα Audi S5 Sportback και S5 Coupe. Ο 3λιτρος TDI προσφέρει καλή επιτάχυνση χάρη στο σύστημα MHEV και τον ηλεκτρικό κομπρέσορα, που στηρίζει το turbo. Αμφότερα τα S TDI μοντέλα επιταχύνουν έως τα 100 χ.α.ω. σε κάτω από 5δλ., με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250.

Το 8τάχυτο κιβώτιο tiptronic με μόνιμη 4κίνηση quattro, μεταδίδει την κίνηση στα S5 Sportback και S5 Coupe. Εντός κι εκτός, αμφότερα τα οχήματα έχουν πολλά χαρακτηριστικά που τα κάνουν να ξεχωρίζουν.

Audi A5 Cabriolet

Όπως κάθε «ανοικτό» Audi, έχει υφασμάτινη οροφή και ανοίγει σε 15δλ. σε ταχύτητες άνω των 50 χ.α.ω. Ευρισκόμενη σε ανοικτή θέση, η χωρητικότητα του 4θέσιου οχήματος ανέρχεται στα 370 λίτρα, έχοντας τα πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα στη θέση τους.

Πηγή: Audi

Documento Newsletter