Τα άγρια 80s ποζάρουν στο Docville, την Κυριακή με το Documento

Τα άγρια 80s ποζάρουν στο Docville, την Κυριακή με το Documento

Ο Ρόμπερτ Πάτινσον μιλάει αποκλειστικά στο Documento και τον Κωνσταντίνο Καϊμάκη για τη νέα του ταινία «Good Time» όπου υποδύεται έναν Ελληνοαμερικανό μικροκακοποιό που ζει στο περιθώριο της Νέας Υόρκης, τη στροφή στην καριέρα του μετά από τη κινηματογραφική σειρά «Twilight» και τη συνεργασία του με τους συμπαραγωγούς του φιλμ Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης και Τέρι Ντάγκλας

-Ο Γιάννος Περλέγκας πρωταγωνιστεί στη νέα σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου στο Θέατρο Πορεία πάνω στο κλασικό αριστούργημα του Χένρικ Ιψεν «Η αγριόπαπια» και αναφέρει αποκλειστικά στο Documento και τη Στέλλα Χαραμή τη δυνατή σχέση του με το θέατρο: «Δεν μου είναι απαντημένο αν αξίζει να είμαι ηθοποιός. Πρέπει να το απαντώ κάθε ημέρα· να μπορώ να πετάω από πάνω μου το βάρος της ζωής και να βγω στη σκηνή για να εκφράσω αυτό που απαιτεί ένας συγγραφέας».

-Στη νέα του ταινία ο Γιάννης Σμαραγδής καταπιάνεται με τη ζωή και το έργο του Νίκου Καζαντζάκη. Έχοντας καθιερωθεί ως ο σκηνοθέτης των μεγάλων Ελλήνων, ο κρητικός δημιουργός αναφέρει τα μυστικά του «Καζαντζάκη» στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη, θυμάται την τελευταία εμφάνιση του Στάθη Ψάλτη, μιλάει για την περίφημη μαντινάδα του στον Σαμαρά και ολοκληρώνει λέγοντας πως η «τέχνη είναι πάνω από την πολιτική».

Γιάννης Μπαζός γράφει στο Documento για… Χημεία και Τέρατα, καθώς επαναφέρει στη μνήμη του αυτοβιογραφικές εικόνες από την πρώτη κατάληψη του Χημείου, τον Δεκέμβριο του 1979 , επισημαίνει την αρχικά χλιαρή αντίδραση των τότε κυρίαρχων φοιτητικών παρατάξεων της Πανσπουδαστικής και της ΠΑΣΠ αλλά και την ακραία συνέχεια που είχε πολύ ξύλο και τον Τζίμη Πανούση να τραγουδάει Disco tsoutsouni!

-Εικόνες και καταστάσεις από την πολύχρονη ιστορία ενός ιστορικού μπαρ στην Πατησίων. Ο Γιώργος Ικαρος Μπαμπασάκης, ο Περικλής Κοροβέσης και ο Λύσανδρος Παπαθεοδώρου θυμούνται και διηγούνται στιγμιότυπα από ένα από τα πιο ζωντανά κύτταρα της Αθήνας, το θρυλικό «Au Revoir» την ψυχή της Πατησίων, το οποίο φέτος συμπληρώνει 60 χρόνια ζωής.

-Επιστροφή στα «χρόνια του μολυβιού» με αφορμή την έκδοση του βιβλίου «Είμαστε τρελοί κι ευτυχισμένοι» του φωτορεπόρτερ Γιώργου Νικολαΐδη, ο οποίος σε συνέντευξη του στον Γιάννη Παπαϊωάννου σημειώνει την άγρια πλευρά των 80s λέγοντας πως «τα σημερινά παιδιά –τόσο οι φοιτητές όσο και οι ψιλολούμπεν– είναι όλα τους κυνικά. Ισως γιατί μετά το 2008 και τη δολοφονία του Γρηγορόπουλου μπήκαν όλα τους απότομα στο παιχνίδι».

-O καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους μιλάει στην Αφροδίτη Ερμίδη για την επετειακή φετινή διοργάνωση και θυμάται τις κορυφαίες στιγμές της εικοσάχρονης ζωής του σημαντικού φεστιβάλ που πραγματοποιείται στον Πύργο.

-Το έργο «Περιπλανώμενος πάνω από μια θάλασσα ομίχλης» (1818, ελαιογραφία σε καμβά, 98,4 × 74,8 εκ., Μουσείο Τέχνης Αμβούργου) του Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ (1774-1840) αποτελεί επιτομή του ρομαντισμού. Η εικαστικός Κατερίνα Μαγείρου περιγράφει τα μυστικά του πίνακα που τοποθετείται ενάντια στη θύελλα του ορθολογισμού και ανιχνεύει την αγωνία του δημιουργού για την σαρωτική προέλαση του Ναπολέοντα στην Ευρώπη.

-Στο Crash Test της εβδομάδας η Ηλέκτρα Ζαργάνη προκαλεί… παιχνιδομαχίες μεταξύ του τραπεζιού του μπιλιάρδου και του διαδρόμου του μπόουλινγκ. Δύο άνθρωποι που για σαράντα ολόκληρα χρόνια παίζουν με όρους πρωταθλητισμού, ο Ηλίας Ράμμος και ο Αλέξανδρος Τζούνης έχουν το λόγο και βγάζουν πρωταθλητή στο δίλημμα «Μπιλιάρδο ή μπόουλινγκ;»

-Στους Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό ο photo editor Αντώνης Λιαμής γράφει για τη Νέα Υόρκη: “Μια πόλη που δεν κοιμάται στην κυριολεξία ποτέ. Εκεί που ανταμώνει ο άκρατος καπιταλισμός με την πραγματική αλληλεγγύη. Ναι, αλληλεγγύη, καλά ακούσατε”.  

Documento Newsletter