Η γκάμα των SUV μοντέλων της VW αποκτά ένα ακόμη μέλος, αυτή τη φορά στο κάτω άκρο της με διαστάσεις αντίστοιχες του Polo.
Πρόκειται ουσιαστικά για δύο συγγενικά μοντέλα, αφού μοιράζονται και την ίδια πλατφόρμα. Η μικρότερη, προς το παρόν τουλάχιστον, SUV εκδοχή του γερμανικού κολοσσού, είναι με τα 4,11 μέτρα του μήκους της 5,4 εκατοστά πιο μακριά. Συγχρόνως και πολύ ψηλότερη, κατά 13,8 εκατοστά.
Οι επιβάτες κάθονται 10 εκατοστά πιο ψηλά από το Polo. Την ίδια στιγμή περισσεύει αέρας για τα κεφάλια ακόμη και ιδιαίτερα υψηλών ανθρώπων. Τα καθίσματα είναι άνετα και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη και η ορατότητα αυξημένη προς όλες σχεδόν τις πλευρές. Ο οδηγός κινείται και παρκάρει ευκολότερα στην πόλη, οι επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο τη φύση στην εξοχή.
Τα υλικά είναι σχετικά σκληρά και προσανατολίζονται προς την αντοχή στο χρόνο. Οι περιστροφικοί διακόπτες της multimedia οθόνης απλοποιούν τη χρήση της τελευταίας, ενώ και η συνολική εργονομία είναι πολύ καλή.
Η συνολική εικόνα του εσωτερικού ακολουθεί τα γενικότερα υψηλά δεδομένα της εταιρείας. Είναι όμορφη, εξευγενισμένη και συνολικά ποιοτική, με την εργονομία επίσης να συμβαδίζει.
Την τελευταία υποστηρίζει η μετακινούμενη κατά 14 εκατοστά βάση του πίσω καθίσματος, το οποίο αναδιπλώνει επίσης και σε αναλογία 60:40. Η χωρητικότητα ξεκινά από τα 385 και 455 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως και 1.280. Η δυνατότητα αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού επιτρέπει τη μεταφορά αντικειμένων μήκους έως και 2,5 μέτρων.
Στο λανσάρισμα του μοντέλου διαθέσιμος είναι τρικύλινδρος turbo κινητήρας των 1,0 λίτρων σε δύο εκδόσεις, 95 και 115 ίππων. Στη δεύτερη εκδοχή διαθέσιμο είναι και το DSG διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Τη γκάμα θα συμπληρώσουν ο 1.5 TSI των 150 ίππων και ο αντίστοιχης απόδοσης TDI.
Τα 1.240 κιλά του βάρους του αυτοκινήτου και τα εξάρια κιβώτια εξασφαλίζουν αποδεκτή επιτάχυνση ακόμη και στη βασική κινητήρια έκδοση. Σε αυτή, το 0-100 χ.α.ω. έρχεται σε 10,1 δλ. και η τελική φτάνει τα 187 χ.α.ω. Η κατανάλωση από την άλλη διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ξεκινώντας από τα 5,1 λτ./100 χλμ.
Το νέο VW T–Cross υιοθετεί μια σχετικά σκληρή ρύθμιση στην ανάρτηση, χωρίς όμως να γίνεται κουραστικό ή να μεταφέρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό. Αντίθετα, περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και αυξάνει με τον τρόπο την ευκολία της κίνησης και σε επαρχιακούς δρόμους. Το άμεσο και με καλή πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης αυξάνει την απόλαυση της οδήγησης.
Σε εξοπλιστικό επίπεδο και αναλόγως της έκδοσης περιλαμβάνονται όλα οι σημερινές τεχνολογίες ασφάλειες, πολλές δε από αυτές συναντώνται για πρώτη φορά σε όχημα της κατηγορίας. Οι τιμές του νέου μοντέλου ξεκινούν από τα 19.650 ευρώ.