ΣΥΡΙΖΑ – Παιδεία: Τεράστιες καθυστερήσεις και ερωτήματα στην εξ αποστάσεων εκπαίδευση

ΣΥΡΙΖΑ – Παιδεία: Τεράστιες καθυστερήσεις και ερωτήματα στην εξ αποστάσεων εκπαίδευση

«Η εξ αποστάσεως υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως καθυστερεί χαρακτηριστικά. Και όταν τελικά αποφασίζει να ενεργοποιηθεί (…) αυτό κοστίζει ακριβά για το ελληνικό δημόσιο», αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου, Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Σημειώνει μάλιστα πως «εχθές, ένα μήνα μετά την αναστολή της «φυσικής» εκπαιδευτικής διαδικασίας, απέστειλε εγκύκλιο προς τους διευθυντές των σχολείων να καταγράψουν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν υπολογιστές».

Για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σημειώνει πως «μάλλον συγχέει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου το ρόλο της με εκείνον του διευθύνοντος συμβούλου εταιρίας τηλεπικοινωνιών» και υπογραμμίζει «πως πολλοί μαθητές και φοιτητές δε διαθέτουν τα οικονομικά και τεχνολογικά μέσα ώστε να συμμετάσχουν ισότιμα και απρόσκοπτα».

Στο πλαίσιο αυτό, κάλεσε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να μεριμνήσει άμεσα για την παροχή ή/και επιδότηση τεχνολογικού εξοπλισμού.

Ανακοίνωση ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ:

«Όταν πριν έναν μήνα αποφασίστηκε το κλείσιμο των σχολείων και των πανεπιστημίων, η υπουργός Παιδείας από κοινού με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη παρακολούθησαν την πιλοτική εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στο Μέγαρο Μαξίμου. Στη συνέχεια έσπευσαν να δηλώσουν με περίσσιο ενθουσιασμό πως τα ψηφιακά εργαλεία και οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες είναι έτοιμες να υποστηρίξουν το εγχείρημα.

Έκτοτε, αυτό που έγινε σαφές στην εκπαιδευτική κοινότητα και τις οικογένειες είναι πως το σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αποτελεί μια εξ ανάγκης λύση, στηριγμένη σε αδύναμες υποδομές, που καλύπτει μέρος των αναγκών των μαθητών και μάλιστα όχι χάρη στο υπουργείο, που ως παρατηρητής περιορίζεται να εκδίδει εγκυκλίους, αλλά χάρη στην αυτοθυσία των συκοφαντημένων ως προχτές δασκάλων και καθηγητών των σχολείων μας.

Για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η συλλογική προσπάθεια αποτελεί βήμα προπαγάνδας με έκδοση στατιστικών χωρίς νόημα, χωρίς επαφή με την πραγματικότητα και τις τεχνικές δυσκολίες ορατές σε όλους τους χρήστες, αλλά την ίδια στιγμή με σπατάλη σημαντικών πόρων για αναρτήσεις στα social media, και μάλιστα με απευθείας αναθέσεις. Μάλλον συγχέει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου το ρόλο της με εκείνον του διευθύνοντος συμβούλου εταιρίας τηλεπικοινωνιών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε τα προβλήματα από τις πρώτες κιόλας ημέρες και κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για την άμεση στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τόνισε πως πολλοί μαθητές και φοιτητές δε διαθέτουν τα οικονομικά και τεχνολογικά μέσα ώστε να συμμετάσχουν ισότιμα και απρόσκοπτα. Στο πλαίσιο αυτό, κάλεσε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να μεριμνήσει άμεσα για την παροχή ή/και επιδότηση τεχνολογικού εξοπλισμού.

Η υπουργός Παιδείας αγνόησε όλες τις διαπιστώσεις και προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Εχθές, ένα μήνα μετά την αναστολή της «φυσικής» εκπαιδευτικής διαδικασίας, απέστειλε εγκύκλιο προς τους διευθυντές των σχολείων να καταγράψουν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν υπολογιστές. Ακόμα και αν η καταγραφή ολοκληρωθεί έγκαιρα και αποφασιστεί η παροχή εξοπλισμού, το πιθανότερο είναι πως το υλικό θα παραδοθεί μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, ο εξοπλισμός θα εξασφαλιστεί από δωρεές, που θα γίνονται αμελλητί (!) αποδεκτές από την υπουργό, καθώς και από απευθείας αναθέσεις σε ιδιωτικές εταιρίες, κατά παρέκκλιση κάθε σχετικής εθνικής διάταξης περί δημόσιων συμβάσεων.

Αν η επικοινωνιακή καμπάνια του υπουργείου Παιδείας «Μαθαίνουμε στο σπίτι» κόστισε σκανδαλωδώς 130.000 ευρώ, πόσο αναμένεται να κοστίσουν οι απευθείας αναθέσεις της υπουργού για την αγορά εξοπλισμού;

Η εξ αποστάσεως υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως καθυστερεί χαρακτηριστικά. Και όταν τελικά αποφασίζει να ενεργοποιηθεί -έπειτα από τις πιέσεις που τις ασκούνται από την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και την πολιτική πίεση της αντιπολίτευσης- αυτό κοστίζει ακριβά για το ελληνικό δημόσιο. Οφείλει να επικεντρωθεί άμεσα στις αρμοδιότητες και τα ουσιαστικά καθήκοντά της. Δίχως επικοινωνιακά τεχνάσματα, αλλά με σεβασμό προς το δημόσιο συμφέρον, τον κόσμο της εκπαίδευσης και τις χιλιάδες οικογένειες που αγωνιούν.»

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter