Ουσιαστικές απαντήσεις για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος απαιτεί ο ΣΥΡΙΖΑ
Με μοναδικό εφόδιο τη σαθρή επικοινωνιακή πανοπλία των συστημικών ΜΜΕ, η κυβέρνηση καλείται να αντιμετωπίσει την εθνική οδύνη που μετατράπηκε σε συλλογική κοινωνική αγανάκτηση αλλά και τα πυρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία μετά το πέρας του εθνικού πένθους αναμένεται να ασκήσει δριμεία κριτική.
Τέλος, λοιπόν, η δεδομένη και αυτονόητη περίοδος χάριτος, με τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ να απαιτεί ουσιαστικές απαντήσεις για τα αίτια που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία αλλά και την απόδοση πολιτικών ευθυνών στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Παράλληλα, σύσσωμη η αξιωματική αντιπολίτευση αναμένεται να περάσει στην αντεπίθεση ώστε να αντικρούσει τις ευθύνες που επιχειρεί να της καταλογίσει ο πρωθυπουργός μέσα από την προβολή των δικών της κυβερνητικών πεπραγμένων.
Τέλος, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Documento, αναμένεται ηχηρή παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα στα μέσα της εβδομάδας, η οποία είναι σίγουρο πως θα τραβήξει το ενδιαφέρον όσων επιζητούν ειλικρινείς απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος.
Εγκληματικές παραλείψεις
Στην Κουμουνδούρου αναφέρουν με έμφαση ότι είναι ζήτημα αποκατάστασης της ηθικής και πολιτικής τάξης να έρθουν όλα στο φως και να αναληφθούν οι πολιτικές ευθύνες για τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας.
Μετά και τη δημοσιοποίηση έγγραφων προειδοποιήσεων, καταγγελιών, εξωδίκων, ακόμη και παραιτήσεων αρμόδιων στελεχών σε σιδηροδρομικές εταιρείες, ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αναμένεται να θέσει πολύ συγκεκριμένα και σαφή ερωτήματα, οι απαντήσεις των οποίων αναμένεται να «ξεκλειδώσουν» την αλήθεια για τα αίτια που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία αλλά και να αναδείξουν τις πολιτικές ευθύνες που βαραίνουν τον Κυρ. Μητσοτάκη, στον οποίο καταλογίζουν συνειδητή υποβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών έναντι εξυπηρέτησης μεγάλων οικονομικών συμφερόντων.
Παράλληλα, στελέχη της Κουμουνδούρου αναφέρουν ότι δεν σκοπεύουν να αφήσουν στο απυρόβλητο ούτε τις τραγικές αντιφάσεις στις οποίες υπέπεσε ο πρωθυπουργός. Οι ίδιες πηγές διερωτώνται χαρακτηριστικά: «Φταίει πάλι ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως υπονόησε με σαφήνεια ο κ. Καραμανλής στην επιστολή παραίτησής του, ή πρόκειται για “τραγικό ανθρώπινο λάθος” όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός; Και αν για όλα φταίει ο σταθμάρχης, τότε τι καλείται να διερευνήσει η διακομματική επιτροπή;».
Νέα παρέμβαση Τσίπρα
Τα στελέχη της Κουμουνδούρου καθιστούν σαφές ότι τα εγκληματικά λάθη που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία δεν περιορίζονται στο ανθρώπινο λάθος, το οποίο «θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας».
Θεωρώντας ότι ο «σεβασμός στα θύματα προϋποθέτει σεβασμό στην αλήθεια» αρμόδια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έχουν ήδη ξεκινήσει να μελετούν έγγραφα, εξώδικα και προειδοποιήσεις που είχαν κατατεθεί εγκαίρως από τους συνδικαλιστές, ώστε να «μη μείνει τίποτε στο σκοτάδι και να έρθουν όλα στο φως».
Μάλιστα, πλήρως αξιόπιστες πηγές αναφέρουν στο Documento ότι αναμένεται νέα παρέμβαση του Αλ. Τσίπρα στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας, η οποία θα θέσει μετ’ επιτάσεως όλα τα κρίσιμα πολιτικά ερωτήματα που βαραίνουν την κυβέρνηση και προσωπικά τον Κυρ. Μητσοτάκη, θα αναδεικνύει τις κυβερνητικές αντιφάσεις και την άκρως σαθρή και προκλητική επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας στα Τέμπη, ενώ, τέλος, θα ζητά ουσιαστικές απαντήσεις για τα αίτια που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία.
Προκλητικές ενέργειες
Εχοντας δεδομένο στην Κουμουνδούρου ότι η ΝΔ επιδίδεται σε μια άκρως προκλητική επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας, ενόψει μάλιστα των εθνικών εκλογών, ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ δεν δέχεται να συμμετάσχει στη διακομματική επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών που σύστησε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης. Ο αρμόδιος τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Νίκος Παππάς αναφέρει στο Documento ότι πρόκειται για «μονομερή και προεκλογική ενέργεια», ενώ υπογραμμίζει με έμφαση ότι απαιτείται μια «αντικειμενική διακομματική επιτροπή εμπειρογνωμόνων».
Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ δεν αποδέχεται ούτε στον ελάχιστο βαθμό το ισοδύναμο των πολιτικών ευθυνών που επιχειρεί να διαμοιράσει η Νέα Δημοκρατία και υιοθετώντας σαφή και ξεκάθαρο λόγο επισημαίνει ότι επί δικής του διακυβέρνησης (υπουργία Χρήστου Σπίρτζη) ολοκληρώθηκαν η διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και ο εξηλεκτρισμός της, επανεκκίνησε η διαδικασία αποκατάστασης και αναβάθμισης συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ενώ, τέλος, πολιτικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζουν ότι «επί ΣΥΡΙΖΑ πάντα υπήρχαν δύο σταθμάρχες στους μεγάλους σιδηροδρομικούς σταθμούς».
Μάλιστα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεχειρισμού της συγκεκριμένης γραμμής, που φαίνεται να έπαιξαν τον πλέον καθοριστικό ρόλο για την τραγωδία στα Τέμπη, αρμόδια στελέχη της Κουμουνδούρου επισημαίνουν ότι «η ΝΔ παρέλαβε σύμβαση σε εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου με υλοποιημένο το μεγαλύτερο μέρος του και επιλυμένα όλα τα διαδικαστικά ζητήματα» και «τέσσερα χρόνια μετά το έργο όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά και η Κομισιόν έχει καλέσει την κυβέρνηση να επιστρέψει τα χρήματα για το σύνολο του έργου».
Τέλος, σε ό,τι αφορά την παραίτηση του τέως υπουργού Κώστα Καραμανλή, στον οποίο ο πρωθυπουργός έσπευσε να αποδώσει την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη», στελέχη της Κουμουνδούρου συμπεραίνουν: «Φανταζόμαστε ότι για να ισχύει αυτή δεν θα είναι και υποψήφιος στις εκλογές».