ΣΥΡΙΖΑ: Οι «διαχρονικές ευθύνες» για τη τραγωδία στα Τέμπη που βαραίνουν αποκλειστικά τη Νέα Δημοκρατία

ΣΥΡΙΖΑ: Οι «διαχρονικές ευθύνες» για τη τραγωδία στα Τέμπη που βαραίνουν αποκλειστικά τη Νέα Δημοκρατία

Μετά και τη μαζική παρουσία μελών και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. στη χθεσινή σιωπηρή διαμαρτυρία στο Σύνταγμα που κάλεσαν εργαζόμενοι σιδηροδρομικοί στον απόηχο του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, γίνεται σαφές ότι η αξιωματική αντιπολίτευση θα επιμείνει στη στρατηγική που συμπυκνώνεται στο σύνθημα: «ο σεβασμός στους νεκρούς σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια».

Η Κουμουνδούρου, δια των κεντρικών πολιτικών της στελεχών, πυκνώνει τα ερωτήματα που απευθύνει στην κυβέρνηση αλλά και στον Κυριάκο Μητσοτάκη προσωπικά, η απάντηση των οποίων θα οδηγήσει στη διαλεύκανση των εγκληματικών αιτιών που οδήγησαν στην «προαναγγελθείσα τραγωδία» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν πηγές της Κουμουνδούρου. Να σημειωθεί, ότι σύσσωμα τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζουν πως όσο αναγκαία είναι η διαλεύκανση των αιτιών της τραγωδίας, άλλο τόσο αναγκαία είναι η αποφυγή της τυμβωρυχίας αλλά και της μικροπολιτικής ενόσω η χώρα βυθίζεται στο πένθος και στην αγανάκτηση.

Παράλληλα, ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. έχει ήδη ξεκινήσει να αποδομεί το αφήγημα του Πρωθυπουργού περί «διαχρονικών ευθυνών» με τρόπο σαφή και τεκμηριωμένο, ώστε να μην επιτρέψει στην κυβέρνηση να διαφύγει των πολιτικών της ευθυνών.

Στην αντεπίθεση ο ΣΥΡΙΖΑ

Η Κουμουνδούρου δεν αρκείται στην απάντηση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν κυβέρνηση μόνο για 4 χρόνια σε διάστημα 50 ετών και ό,τι κλήθηκε να διαχειριστεί τα σιδηροδρομικά δίκτυα της Ελλάδας σε μια δύσκολη περίοδο, με μνημόνια και με πολλούς δημοσιονομικούς περιορισμούς.

Για το λόγο αυτό, πηγές της Κουμουνδούρου υπενθυμίζουν το 2018 ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με σήραγγες χιλιομέτρων, με γέφυρες πάνω σε ρήγματα και με εκατοντάδες χιλιόμετρα ηλεκτροδότησης. Μάλιστα, σημειώνουν με έμφαση ότι όλα τα παραπάνω ήταν προϋπόθεση για την εγκατάσταση του ETCS, του συστήματος, δηλαδή, της αυτόματης προστασίας των συρμών.

Σε ότι αφορά τον κρίσιμο ρόλο των σταθμαρχών, στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπενθυμίζουν ότι επί ΣΥΡΙΖΑ είχαν τοποθετηθεί 2 έμπειροι σταθμάρχες στους κεντρικούς σταθμούς της Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Τιθορέας. Παράλληλα, σημειώνουν ότι είχαν τοποθετηθεί και κλειδούχοι σε όλα τα απαραίτητα σημεία με σκοπό τη διασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των τρένων.

Επιπλέον, αναφέρουν ότι μέχρι το 2020 λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου το οποίο παρακολουθούσε την κυκλοφορία όλων των συρμών. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι την ύπαρξη του δευτεροβάθμιου κέντρου ελέγχου επιβεβαίωσε και ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών, Χρήστος Ρετσινάς, κόντρα σε όσα ισχυρίστηκε ο κ. Γεωργιάδης σε αντιπαράθεση που είχε σε ενημρωτική εκπομπή του OPEN με τον πρώην Γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., Δημήτρη Τζανακόπουλο.

Δεδομένου του καθοριστικού ρόλου που διαδραμάτισαν στη τραγωδία στα Τέμπη τα συστήματα σηματοδότησης αλλά και ο τηλεχειρισμός, στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπενθυμίζουν ότι η Νέα Δημοκρατία δεν παρέλαβε ένα έργο «στα χαρτιά» αλλά μια «σύμβαση υπό εκτέλεση» και πως «4 χρονια μετά, το έργο όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά και η Κομισιόν έχει καλέσει την κυβέρνηση να επιστρέψει τα χρήματα για το σύνολο του έργου». Χαρακτηριστικό είναι και το ερώτημα που απεύθυνε η γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Σβίγκου σε τηλεοπτική της εμφάνιση στο ΣΚΑΙ: «Ποιος είναι ο λόγος που δεν ολοκληρώθηκε το έργο της τηλεδιοίκησης στα τέλη του 2020;»

Τέλος, η Κουμουνδούρου φέρνει στο φώς ακόμα ένα στοιχείο που αναδεικνύει τη συνειδητή πολιτική απαξίωσης που ακολούθησε η Νέα Δημοκρατία σε ότι αφορά την ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Όπως κατήγγειλε η Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., επί Νέας Δημοκρατίας οι εργαζόμενοι μειώθηκαν στο μισό και πως «για αυτόν το λόγο δεν υπάρχουν έμπειροι σταθμάρχες και κλειδούχοι στους σταθμούς». Παράλληλα σημειώνει ότι αυτή είναι και η αιτία που «διακόπηκε η λειτουργία του κέντρου δευτεροβάθμιου ελέγχου που μέχρι το 2020 υπήρχε στην οδό Καρόλου, το οποίο θα μπορούσε να αποτρέψει τέτοιου είδους δυστυχήματα»

Άμεσες απαντήσεις σε 3 βασικά ερωτήματα

Έχοντας ξεκαθαρίσει ότι «κάθε απόπειρα απόκρυψης και συγκάλυψης της αλήθειας για την τραγωδία των Τεμπών αποτελεί ασέβεια προς τους νεκρούς», ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει στη διατύπωση ερωτημάτων με σκοπό την άμεση διαλεύκανση των εγκληματικών αιτιών που οδήγησαν στην «προαναγγελθείσα τραγωδία» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Κατηγορώντας τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι καταφεύγει σε επικοινωνιακά τεχνάσματα, χονδροειδείς απόπειρες συμψηφισμού και διαχρονικές δικαιολογίες, ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. θεωρεί ότι η «αλήθεια είναι μονόδρομος», την οποία και αναζητά, αποφεύγοντας παράλληλα, τη μικροπολιτική ενόσω η κοινωνία βυθίζεται στο πένθος και στην αγανάκτηση.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. επανέρχεται με τρία βασικά ερωτήματα, με το πρώτο να  αφορά τον Κυριάκο Μητσοτάκη προσωπικά και το δεύτερο μήνυμα που απεύθυνε στους πολίτες λίγο πριν τη μεγαλειώδη συγκέντρωση στο Σύνταγμα που διαλύθηκε μετά και από το κρεσέντο αστυνομικής αυθαιρεσίας και καταστολής. Διερωτούνται λοιπόν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ γιατί ο Μητσοτάκης δεν βρήκε το σθένος ούτε τη δεύτερη φορά να αναλάβει ο ίδιος την ευθύνη για την τραγωδία. Το δεύτερο κρίσιμο ερώτημα αφορά στον τρόπο με τον οποίο τοποθετήθηκε ο σταθμάρχης στο συγκεκριμένο πόστο, με τον  τομεάρχη Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ, Γιάννη Ραγκούση, να κάνει λόγο για «παράνομη» μετάταξη στον ΟΣΕ της Λάρισας. Το τρίτο ερώτημα έρχεται από τον αρμόδιο τομεάρχη Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. και αφορά στους λόγους για τους οποίους οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ παραμένουν ακόμη στις θέσεις τους. Μάλιστα, ο κ. Παππάς υπογραμμίζει τον κίνδυνο να «εξαφανιστούν» κρίσιμα έγγραφα και στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ φέρουν ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη.

Διαβάστε επίσης

«Ευθιξία» Καραμανλή με ημερομηνία λήξης στις εκλογές και «σφραγίδα» Μητσοτάκη

Τα καρτέλ, η Κομισιόν και ο Κώστας Καραμανλής

Προμελετημένο έγκλημα με επιτελικές καθυστερήσεις και παραλείψεις

 

Documento Newsletter