ΣΥΡΙΖΑ: Με επικοινωνιακούς χειρισμούς προσπαθεί να καλύψει το φιάσκο της Σαμοθράκης η κυβέρνηση Μητσοτάκη

ΣΥΡΙΖΑ: Με επικοινωνιακούς χειρισμούς προσπαθεί να καλύψει το φιάσκο της Σαμοθράκης η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Με κινήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα η κυβέρνηση επιχειρεί επί ημερών να δικαιολογήσει την ολιγωρία, την προχειρότητα και την ανικανότητα του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση σήμερα για να αρθεί ο δεκαήμερος αποκλεισμός της Σαμοθράκης που έχει προκαλέσει άνευ προηγουμένου οικονομική ζημιά στην τοπική οικονομία.

Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση σήμερα για να αρθεί ο δεκαήμερος αποκλεισμός της Σαμοθράκης που έχει προκαλέσει άνευ προηγουμένου οικονομική ζημιά στην τοπική οικονομία. αναφέρει:

«Με επικοινωνιακούς χειρισμούς προσπαθεί να καλύψει το φιάσκο της Σαμοθράκης η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Με κινήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα η κυβέρνηση επιχειρεί επί ημερών να δικαιολογήσει την ολιγωρία, την προχειρότητα και την ανικανότητα του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη, που οδήγησαν στο δεκαήμερο αποκλεισμό της Σαμοθράκης.

Ανικανότητα που κορυφώθηκε με την λανθασμένη εκτίμηση της κατάστασης και επιλογή ενός πλοίου (AZORES EXPRESS) που όλοι γνώριζαν εκ των προτέρων ότι δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετήσει τη γραμμή Σαμοθράκη- Αλεξανδρούπολη, εξαιτίας των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του Λιμανιού. Αλλά και με την ανικανότητα φιλοξενίας των χιλιάδων εγκλωβισμένων επισκεπτών.

Είναι δε τόσο εμφανής η ανεπάρκεια αντιμετώπισης των προβλημάτων που, μόλις σήμερα, 15 μέρες μετά την εμφάνιση του προβλήματος, αποφάσισαν να κάνουν σύσκεψη για να αντιμετωπίσουν την κρίση που οι ίδιοι μεγέθυναν.

Αναμέναμε τα αποτελέσματα της πολυδιαφημιζόμενης κυβερνητικής σύσκεψης για τη στήριξη της Σαμοθράκης. Ωστόσο, “ώδινεν όρος και έτεκεν μυν”.

Αντί για συγκεκριμένα, άμεσα και εφαρμόσιμα μέτρα στήριξης, ακούσαμε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο γενικόλογες ανακοινώσεις.

Χαρακτηριστικό είναι ότι απουσιάζει παντελώς η τουριστική προβολή της Σαμοθράκης, ώστε να ανατραπεί η κακή εικόνα του νησιού. Παράλληλα, καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για τους πληττόμενους επαγγελματίες και κατοίκους, οι οποίοι καταστράφηκαν οικονομικά.

Οι καταστροφικές συνέπειες για την τοπική οικονομία, η ταλαιπωρία των κατοίκων και των τουριστών και η μεγάλη ζημιά στην εικόνα του νησιού και της χώρας, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, δεν αποκαθιστώνται με επικοινωνιακές φιέστες, συσκέψεις και χωρίς περιεχόμενο ανακοινώσεις 15 ημέρες μετά το γεγονός.

Στην ανακοίνωση του Μαξίμου δεν διευκρινίζεται:

-πώς θα εξασφαλιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού. Με ποιο πλοίο, τι εισιτήριο και ποια δρομολόγια.

-γιατί καθυστερεί η προκήρυξη διαγωνισμού για νέα σύμβαση με πλοιοκτήτρια εταιρία, η οποία ήταν ήδη έτοιμη από την προηγούμενη κυβέρνηση.

-ποια μέτρα θα λάβουν για να επιταχυνθεί η υλοποίηση έργων υποδομής που βρίσκονται στην ευθύνη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και παρουσιάζουν τραγικές καθυστερήσεις

-ποια μέτρα πρόνοιας και στήριξης θα ληφθούν για τους επαγγελματίες και τους κατοίκους προκειμένου να ορθοποδήσει το νησί

Στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει την τραγική ολιγωρία της, η κυβέρνηση Μητσοτάκη επικαλείται τα προβλήματα με τις λιμενικές υποδομές του νησιού. Προβλήματα γνωστά εδώ και δεκαετίες, για τα οποία μόνο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δρομολόγησε οργανωμένα την επίλυσή τους με την εκπόνηση του Master Plan του λιμανιού Καμαριώτισσας.

Συγκεκριμένα:

1. Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν αφορά στις λιμενικές υποδομές, αλλά στο πλοίο που επελέγη για να αντικαταστήσει το πλοίο ΣΑΟΣ ΙΙ το οποίο εμφάνισε βλάβη.

Ειδικότερα, η διάμετρος του κύκλου ελιγμού πλοίου στο λιμάνι της Καμαριώτισσας είναι σταθερή και γνωστή και καθορίζεται κυρίως από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του λιμανιού. Επομένως ήταν εκ των προτέρων βέβαιο ότι δεν μπορούσε να εξυπηρετηθεί από το πλοίο ΑΖΟΡΕΣ ΕΞΠΡΕΣ το οποίο είχε μήκος 115 μέτρα.

Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα πλοία που τελικά κλήθηκαν να δώσουν λύση στο πρόβλημα μετά το φιάσκο του κυβέρνησης είχαν μικρότερο μήκος (ΑΝΑΞ 100μ, Άνδρος Τζετ 61 μ). Επίσης το πλοίο ΣΑΟΣ ΙΙ που έχει ναυπηγηθεί για αυτή τη γραμμή έχει μήκος 85 μέτρα.

Υπενθυμίζεται ότι όταν παρουσιάστηκε αντίστοιχο πρόβλημα στο πρόσφατο παρελθόν, το Υπουργείο Ναυτιλίας επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε για την κάλυψη των αναγκών το ΠΑΘ090 του Λιμενικού Σώματος «Νήσος Γαύδος», καθώς και το οχηματαγωγό ΑΝΑΞ και στη συνέχεια η γραμμή εξυπηρετήθηκε από το πλοίο ΣΑΟΝΗΣΣΟΣ με μήκος 75 μέτρα.

Επομένως, αν το Υπουργείο δεν διερεύνησε την ικανότητα του πλοίου να ελλιμενιστεί, τότε είναι προφανής προχειρότητα και ανικανότητα διαχείρισης. Αν γνώριζαν ότι δεν μπορεί να ελλιμενιστεί και παρ’ όλα αυτά επέλεξαν επικοινωνιακά να το στείλουν, τότε μιλάμε για καταστροφική εξαπάτηση των κατοίκων και των επισκεπτών.

2. Το φιάσκο με την επιλογή ακατάλληλου πλοίου από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας, η κυβέρνηση προσπαθεί να το αποκρύψει επιμελώς, «ανακαλύπτοντας» τα διαχρονικά προβλήματα στις λιμενικές υποδομές του νησιού που «δήθεν» είχαν εγκαταλειφθεί για τέσσερα και πλέον χρόνια επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο και σε σχέση με τις λιμενικές υποδομές τα δεδομένα τους διαψεύδουν.

Ειδικότερα:

α) Το φαινόμενο των νέων προσχώσεων στο λιμένα της Καμαριώτισσας αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Λιμεναρχείο Σαμοθράκης στις 22 Μαΐου 2019 (και όχι τέσσερα χρόνια πριν) σε έγγραφο του προς τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης. Σε έγγραφο του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης προς τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Υποδομών στις 11 Ιουνίου 2019, αναφέρεται ότι κατόπιν αυτοψίας διαπιστώνονται ότι οι προσχώσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν τη χειμερινή περίοδο είναι σημαντικές σε «μια μικρή σχετικά περιοχή πέριξ του ακρομολίου του προσήνεμου μόλου» και «δεν έχει παρατηρηθεί ιδιαίτερη πρόσχωση στην είσοδο του λιμένα, όπου δύνανται να γίνεται η διέλευση των πλοίων με ασφάλεια». Τέλος, ζητά τη συνδρομή των αρμόδιων Υπουργείων προκειμένου να γίνει η εκτίμηση και πιθανώς η λήψη μέτρων «πριν την προσεχή χειμερινή περίοδο». Κατά συνέπεια, το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν αφορούσε στις λιμενικές υποδομές.

Επισημαίνεται ότι αυτές οι προσχώσεις δεν εμποδίζουν τη ζώνη ελιγμού του πλοίου, δεδομένου ότι αυτή βρίσκεται σε αρκετή απόσταση από το ακρομόλιο.

β) Αντίθετα, τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας κάλυψε όλα τα αιτήματα χρηματοδότησης που κατέθεσε ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολής για τα λιμάνια της Σαμοθράκης (Καμαρίωτισσα και Θέρμες). Συγκεκριμένα, χρηματοδοτήθηκαν τα εξής έργα για τη Σαμοθράκη:

Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2018

1. Καθαρισμός προσχώσεων στο αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Ποσού Προϋπολογισμού: 24.800,00) (2018)

2. Συντήρηση – αναβάθμιση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων στο αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Ποσού Προϋπολογισμού:62.000,00) (2018)

3. Συντήρηση – αναβάθμιση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων στο λιμάνι Καμαριώτισσας Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Ποσού Προϋπολογισμού:74.400,00) (2018)

Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017

4. Καθαρισμός προσχώσεων στο αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Προϋπολογισμού 24.800) (2017)

5. Συντήρηση – αναβάθμιση Η/Μ Εγκαταστάσεων Λιμένα Καμαριώτισσας Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Προϋπολογισμού 24.800 ευρώ) (2017)

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για πρώτη φορά, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας, χρηματοδότησε έργα στην Αλεξανδρούπολη και στη Σαμοθράκη, διότι η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου λόγω της επικείμενης πώλησης του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης δεν έδωσε ποτέ χρήματα για τη συντήρηση και αναβάθμισή τους.

Κατά συνέπεια, αν στη Νέα Δημοκρατία εξακολουθούν να μιλούν για εγκατάλειψη της Σαμοθράκης, να αναζητήσουν ευθύνες στην κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, κατά τη θητεία της οποίας η αντίστοιχη χρηματοδότηση του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης και των λιμανιών της Σαμοθράκης ήταν ΜΗΔΕΝΙΚΗ.

γ) Σημειώνεται τέλος ότι, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης, επιχείρησαν συστηματικά την αναβάθμιση του λιμένα της Καμαριώτισσας, μέσα και από τη χρηματοδότηση της μελέτης του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκπονήθηκε με ευθύνη της Διεύθυνσης Δ20 του ΥΠΟΜΕΔΙ για το σκοπό αυτό. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και έχουν κατατεθεί προς έγκριση στις αρμόδιες Υπηρεσίες.

Αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να βρει υπαίτιους για το φιάσκο του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Σαμοθράκης, αυτούς να τους αναζητήσει στα στελέχη της. Η προσπάθειά τους να τους εντοπίσουν στην ανεπάρκεια των λιμενικών υποδομών, το μόνο που κάνει είναι να αναδεικνύει το σημαντικό έργο των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ που σε διάστημα τεσσάρων χρόνων ανέτρεψαν την εικόνα εγκατάλειψης που είχαν επιβάλλει οι κυβερνήσεις Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ».  

Documento Newsletter