ΣΥΡΙΖΑ: Σχεδόν αποκλειστική η προβολή της ΝΔ στα ΜΜΕ, σαν να μην υπάρχουν άλλα κόμματα στη χώρα

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ζήτησε την απομάκρυνση του προέδρου του ΕΣΡ, Αθανάσιου Κουτρομάνου, αναλύοντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΕ.

«Μετά τις εκλογές του Ιουνίου του 2019, η ΝΔ δεν απολαμβάνει απλά μια μεγαλύτερη προβολή ως 1ο κόμμα. Έχει σχεδόν αποκλειστική προβολή, σα να μην υπάρχουν άλλα κόμματα στη χώρα. Από τις Βουλευτικές εκλογές και μετά, σε 4 από τα 6 κανάλια η δραστηριότητα του κόμματος της συμπολίτευσης και της κυβέρνησης φτάνει αθροιστικά να καταλαμβάνει ακόμα και το 70% του χρόνου των ενημερωτικών καναλιών και των δελτίων ειδήσεων μαζί», σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει τα εξής:

Ο ΣΥΡΙΖΑ –Προοδευτική Συμμαχία κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ήρε την εμπιστοσύνη του προς τον πρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης Αθανάσιο Κουτρομάνο, μετά την αδράνεια που επιδεικνύει και την απροθυμία του να παρέμβει στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο για να εφαρμοστεί η νομιμότητα και να εξασφαλιστεί η πολυφωνία.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ –Προοδευτική Συμμαχία παρουσίασαν την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΕ, με βάση καταγραφές και τεκμηριωμένες μελέτες ως προς την διαχείριση της προβολής και ενημέρωσης των απόψεων και θέσεων των πολιτικών κομμάτων.

Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι τα εξής:

Μετά τις εκλογές του Ιουνίου του 2019, η ΝΔ δεν απολαμβάνει απλά μια μεγαλύτερη προβολή ως 1ο κόμμα. Έχει σχεδόν αποκλειστική προβολή, σα να μην υπάρχουν άλλα κόμματα στη χώρα. Από τις Βουλευτικές εκλογές και μετά, σε 4 από τα 6 κανάλια η δραστηριότητα του κόμματος της συμπολίτευσης και της κυβέρνησης φτάνει αθροιστικά να καταλαμβάνει ακόμα και το 70% του χρόνου των ενημερωτικών καναλιών και των δελτίων ειδήσεων μαζί.

Αυτό το στοιχείο, όπως και τα αντίστοιχα νούμερα για την προβολή των πολιτικών στελεχών των κομμάτων από τις εκλογές και μετά, δικαιώνουν από μόνα τους τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων κομμάτων για συντριπτική μονομέρεια, για σιωπητήριο στις δράσεις και δραστηριότητες των άλλων κομμάτων και βουλευτών τους (αλλά και άλλων στελεχών).

Αυτή η πρακτική των καναλιών ήρθε λίγους μήνες μετά τις εκλογές και η κυβέρνηση με αφορμή την υγειονομική κρίση συνεχίζει να την τρέφει και να την επιβραβεύει. Ταυτόχρονα συντηρείται η σχέση εξάρτησης κυβέρνησης – ΜΜΕ, με τις διάσημες πλέον και εκτός συνόρων Λίστες Πέτσα.

ΛΙΣΤΑ ΠΕΤΣΑ νο.1 : 11 + 09 εκατ. ευρώ (ΠΝΠ 30.03.2020/2020)

ΛΙΣΤΑ ΠΕΤΣΑ νο.2: 02 εκατ. ευρώ (Κοινή Υπουργική Απόφαση 840/2020)

ΛΙΣΤΑ ΠΕΤΣΑ νο3: 03 εκατ. ευρώ (ΑΔΑ Ψ72Υ46ΜΓΨ7-ΟΚΨ) καμπάνια για ενημέρωση απόδημων για τις επόμενες εκλογές.

Αναμένεται …Λίστα Πέτσα 4…. Ο Μητσοτάκης από το Βήμα της Βουλής ήδη ανακοίνωσε νέα επί πληρωμή καμπάνια για εμβολιασμό.

Αλλά η «εξαγορά ή η πελατειακή σχέση εξάρτησης» δεν ήρθε μόνο με τη μορφή ζεστού χρήματος.

Απάλλαξαν τους καναλάρχες από τη φετινή πληρωμή της δόσης για την κατοχή νόμιμης τηλεοπτικής άδειας, συνολικού ύψους 21,5 εκατομμυρίων (ΠΝΠ 75 (ΦΕΚ A 75 – 30.03.2020).

Νομοθέτησαν να «εκπίπτει η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 […]από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021…» (Άρθρο 11 του ν. 4728/20).

Απαλλάχθηκαν οι μέτοχοι των μέσων ενημέρωσης και των πρακτορείων διανομής Τύπου από την υποβολή πόθεν έσχες. (ν. 4635/2019, Αρ. 157 παρ.5).

Ετικέτες