ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κοροϊδεύει χωρίς ντροπή τους Κρητικούς για τον ΒΟΑΚ

«Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει την παράδοση της οικογένειας και της παράταξης του: καμία έγνοια για τους Κρητικούς, μεγάλη έγνοια για τα συμφέροντα», επισημαίνουν με κοινή δήλωσή τους οι Χρήστος Σπίρτζης (πρώην υπουργός υποδομών), τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς (τομέαρχης Υποδομών και Μεταφορών), οι βουλευτές Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης, Χάρης Μαμουλάκης, ο βουλευτής Λασιθίου, Εμμανουήλ Θραψανιώτης, ο βουλευτής Ρεθύμνης, Ανδρέας Ξανθος και Χανίων, Παύλος Πολάκης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της δήλωσης

Όταν ανέλαβε η κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα το 2015, ο ΒΟΑΚ δεν ήταν ένα έργο αλλά μια συζήτηση πολλών δεκαετιών, χωρίς ίχνος σχεδιασμού ενός μεγάλου έργου, χωρίς ενιαία αντιμετώπιση, χωρίς αρχή, μέση, τέλος.

Μέχρι το 2016 είχαν διατεθεί για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης 450 εκ. ευρώ και είχαν κατασκευαστεί σε 50 χρόνια, 49,5 χιλιόμετρα. Ούτε ένα χιλιόμετρο το χρόνο. Αυτή ήταν η επίδοση του παλαιοκομματισμού στην Κρήτη σε μισό αιώνα.

Υπήρχαν διάσπαρτες αναθέσεις μελετών τμημάτων του έργου, άλλες από τον ΟΑΚ, άλλες από την Περιφέρεια, άλλες από το Υπουργείο Υποδομών, με αποτέλεσμα κανένας φορέας να μη γνωρίζει σε ποια φάση είναι, ποια τμήματα είχαν μελέτες, σε ποια τμήματα δεν έχει ανατεθεί καμία μελέτη.

Παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα, έγινε μια μεγάλη προσπάθεια ενιαίας αντιμετώπισης του έργου, ολοκλήρωσης της κατασκευής τμημάτων που ήταν ώριμα, εξέτασης διαφορετικών επιλογών χάραξης του ΒΟΑΚ, υλοποίησης κυκλοφοριακών μετρήσεων σε θερινούς και χειμερινούς μήνες, ωρίμανσης τόσο του ΒΟΑΚ όσο και των τμημάτων οδικού δικτύου της Κρήτης που δεν θα περιλαμβανόταν σε αυτόν.

Η προσπάθεια απέδωσε και το γνωρίζουν οι πολίτες της Κρήτης.

Έργα που ήταν υπό κατασκευή για δεκαετίες, ολοκληρώθηκαν.

Διαγωνισμοί που τους έταζαν από το 1974, όπως το αεροδρόμιο του Καστελίου Ηρακλείου, υλοποιήθηκαν και ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις.

Ο ΒΟΑΚ – από μικρά αποσπασματικά τμήματα της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού, σχεδιάσθηκε ως ένα ενιαίο έργο – μαζί με τα υπόλοιπα οδικά τμήματα προς τη Σητεία, προς το αεροδρόμιο του Καστελίου (που εντάχθηκε στο διαγωνισμό του αεροδρομίου), προς την Μεσαρά που ολοκληρώθηκε και προς τα υπόλοιπα περιφερειακά δίκτυα.

Η προσπάθεια απέδωσε και για να υλοποιηθεί ως αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, προβλέφθηκαν τρεις διαγωνισμοί.

Οι δυο διαγωνισμοί (ένας απο το Καστέλι Χανίων ως την Χερσόνησο Ηρακλείου ως παραχώρηση και ένας διαγωνισμός ΣΔΙΤ απο την Χερσόνησο ως τη Νεάπολη) έγιναν και ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση αξιολόγησης των συμμετεχουσών εταιρειών.

Ο τρίτος διαγωνισμός από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο προβλέφθηκε να γίνει ως δημόσιο έργο με την ολοκλήρωση των μελετών που βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο.

Με την ολοκλήρωση κάθε φάσης, γινόταν ενημέρωση στους φορείς της Κρήτης, παρουσιαζόταν οι λύσεις στην Κρήτη δημόσια και εκδίδονταν δημόσιες ανακοινώσεις. Αρκεί μια αναζήτησή για να τις δει κάποιος, αλλά δίνουμε συνημμένα μία από τις σύντομες παρουσιάσεις που έγιναν στο Ηράκλειο.

Δείτε εδώ την παρουσίαση για τον ΒΟΑΚ, Ηράκλειο 26 Μαρτίου 2019

Λίγες ημέρες πριν, στις 22 Μαρτίου 2019 είχε εκδοθεί η υπουργική απόφαση: Καθορισμός Προτιμητέας Χάραξης Λειτουργικού Σχεδιασμού του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης στο τμήμα Χανιά Νεάπολη την οποία ο κύριος Καραμανλής χαρακτήρισε γονατογράφημα και μολυβιά στον χάρτη για να τη χρησιμοποιήσει, τελικά, χωρίς να αλλάξει το παραμικρό.

Δείτε εδώ την υπουργική απόφαση, 22 Μαρτίου 2019

Το χρονοδιάγραμμα των διαγωνιστικών διαδικασιών προέβλεπε να προχωρήσουν οι δυο διαγωνισμοί στην δεύτερη φάση το φθινόπωρο του 2019 και η ολοκλήρωση τους είχε προβλεφθεί για το τέλος του 2019.

Δυστυχώς για τη χώρα, με την ανάληψη της διακυβέρνησης απο τη ΝΔ και τον κ. Μητσοτάκη, και ο ΒΟΑΚ ακολούθησε την μηδενική πορεία όλων των έργων που είτε είχαν προκηρυχθεί, είτε είχαν συμβασιοποιηθεί, είτε είχαν ξεκινήσει. Πάγωσαν, σταμάτησαν, ακυρώθηκαν.

Τους επόμενους μήνες ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και για τον ΒΟΑΚ όπως και για τα υπόλοιπα έργα παραπληροφορούσε σκόπιμα τον ελληνικό λαό ότι δήθεν οι λύσεις ήταν «γονατογραφήματα», ότι δεν μπορεί να γίνει ο ΒΟΑΚ με τρεις διαγωνισμούς, ότι δεν μπορεί να γίνει χωρίς διόδια για τους Κρητικούς.

Όποτε ο κ. Μητσοτάκης ή ο κ. Καραμανλής έπρεπε να επισκεφτούν την Κρήτη, ανακάλυπταν και έναν διαφορετικό τρόπο για την υλοποίηση και τη χρηματοδότηση του έργου. Ο λαός της Κρήτης, άναυδος, παρακολουθούσε τα στελέχη της κυβέρνησης.

Πριν και μετά τις εκλογές έλεγαν ότι θα γίνει ένας ενιαίος διαγωνισμός από το Καστέλι Χανίων ως τη Σητεία.

Στις 8.11.2019 μιλούσαν για χρηματοδότηση μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας.

Ένα μήνα μετά, διαρροές έκαναν λόγο για ενιαίο διαγωνισμό του ΒΟΑΚ με την Αττική Οδό.

Στις 18 Δεκεμβρίου 2019, ο πρωθυπουργός είπε για χρηματοδότηση μέσω των επιστροφών κερδών των ελληνικών ομολόγων SMPs και ANFAs.

Στις 16.10.2020, ο υπουργός Υποδομών, επίσης από το βήμα της Βουλής, μίλησε για χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ανέθεσαν τις γεωλογικές μελέτες χρεώνοντας τον ελληνικό λαό και ελαφρύνοντας τα συμμετέχοντα σχήματα μεγάλοεργοληπτικών εταιρειών και μεγάλων χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων, ανατρέποντας την υποχρέωση των συμμετεχόντων σχημάτων στις δυο διαγωνιστικές διαδικασίες να φέρουν γεωλογικές μελέτες με δικά τους έξοδα.

Σήμερα, δύο χρόνια μετά, ανακοίνωσαν χωρίς να ντρέπονται την ίδια λύση με αυτή που είχαμε σχεδιάσει και εκκινήσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες.

Αρκεί να δει κάποιος την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών που προβλέπει τα ίδια ακριβώς μεγέθη (ανακοίνωση υπουργείου Υποδομών τον Μάιο του 2021).

Τελικά δεν ήταν γονατογραφήματα, ούτε μολυβιές στο χάρτη, κύριε Καραμανλή οι λύσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΒΟΑΚ. Επισυνάπτουμε ολόκληρη την παρουσίαση για το έργο όπως αυτή δόθηκε στη δημοσιότητα τον Μάρτιο του 2019. Φροντίστε, τουλάχιστον, όταν φτάσει η ώρα να παρουσιάσετε σχέδια και χάρτες, να βάλετε άλλα χρώματα…

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξόδεψε δυο χρόνια, κοροϊδεύοντας τους Κρητικούς…

Δύο χρόνια κατά τα οποία δεν έκανε διαβούλευση με κανέναν είτε για το ζήτημα των διοδίων είτε για άλλα πιθανά αιτήματα της τοπικής κοινωνίας.

Μόνη αλλαγή: Η επιβολή διοδίων στους κατοίκους της Κρήτης.

Η κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα είχε σχεδιάσει την ελεύθερη διέλευση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης για τους μόνιμους κάτοικους του νησιού. Σε αντιδιαστολή, η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη φρόντισε ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2019 να κάνει γνωστό ότι το σχέδιο της ΝΔ είναι η επιβολή διοδίων για όλους.

Τα δύο χρόνια μαζί με τους διαγωνισμούς, τις συμβάσεις και τα έργα που ακύρωσαν και κόλλησαν, ακύρωσαν και τον ολοκληρωμένο διαγωνισμό ηλεκτρονικών διοδίων για όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Συνεχίζουν να υπηρετούν τα συμφέροντα και όχι τους πολίτες.

Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει την παράδοση της οικογένειας και της παράταξης του:
Συνεχίζουν να στοχοποιούν τους Κρητικούς και να τους κοροϊδεύουν, όπως κάνουν σαράντα επτά χρόνια κατά τα οποία δεν έκαναν στην Κρητη ούτε ένα μεγάλο έργο…

Και θα πάρουν ξανά την απάντηση από τους Κρητικούς όπως εκείνοι ξέρουν να τη δίνουν διαχρονικά και στη ΝΔ και στον κ. Μητσοτάκη.

Ετικέτες