«Είναι οφθαλμοφανές πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αποφασίσει να μετατρέψει την κρίση της πανδημίας σε ευκαιρία για να κάνει “δωράκια”, με τα χρήματα του ελληνικού λαού, στους ιδιώτες φίλους της και μάλιστα μέσω Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωση του.
Ειδικότερα, παραπέμπει στην «πρόσφατη ΠΝΠ,την οποία αναδεικνύει το σημερινό πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών, με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους φορείς του Δημοσίου που σχετίζονται με τον τουρισμό να συνάπτουν συμβάσεις με συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία χωρίς διαγωνιστική διαδικασία», για να σημειώσει ότι αυτό «συνιστά σκάνδαλο πρώτου μεγέθους».
Ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει ότι «δυστυχώς, όλα δείχνουν πως το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το μοναδικό». Επ’ αυτού αναφέρει ότι «το θέμα με τα διαβόητα voucher για τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, ο διπλασιασμός της αποζημίωσης για τις ιδιωτικές ΜΕΘ εν μέσω πανδημίας ή το κονδύλι ύψους 30 εκ. ευρώ για την πραγματοποίηση μοριακών ελέγχων από ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα αποτελούν καραμπινάτες περιπτώσεις διασπάθισης του δημόσιου χρήματος».
Κατόπιν αυτών ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει πως «αν ο κ. Μητσοτάκης νομίζει πως όλα αυτά θα παραμείνουν στο σκοτάδι, είναι βαθιά γελασμένος» και τονίζει: «Θα λογοδοτήσει ακόμα και για το τελευταίο ευρώ που έχει δαπανηθεί εν μέσω της πανδημίας. Τα παιχνίδια εις βάρος του ελληνικού λαού προς όφελος λίγων κι εκλεκτών δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτά».
Τι γράφει η Εφημερίδα των Συντακτών:
«Δυνατότητα απευθείας αναθέσεων ανεξαρτήτως ύψους δαπάνης σε εταιρεία του ΣΕΤΕ από το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και όλες τις περιφέρειες και τους δήμους προβλέπει διάταξη της τελευταίας ΠΝΠ», αναφέρει σήμερα η Εφημερίδα των Συντακτών.
Και συγκεκριμένα προσθέτει:
«Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η νομοθέτηση διά Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου έχει γίνει το άλλοθι για μια «φάμπρικα» απευθείας αναθέσεων, η σκοπιμότητα και νομιμότητα των οποίων δεν υπηρετείται απλά και μόνο με τη δημοσιοποίησή τους στη «Διαύγεια» (κατά το «αμαρτία ομολογουμένη…»).
Στην τελευταία ΠΝΠ για την πανδημία που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τη Μ. Δευτέρα (13/4/2020, ΦΕΚ 84), ανάμεσα στα 78 άρθρα της υπάρχει διάταξη που δίνει ένα είδος λευκής επιταγής σε όλους τους φορείς του δημοσίου που εμπλέκονται με τον τουρισμό, από το υπουργείο Τουρισμού μέχρι και τον τελευταίο δήμο της χώρας, να συμβάλλονται αποκλειστικά με εταιρεία του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για θέματα προβολής και «ανεξαρτήτως αξίας σύμβασης» (!).»
Τι απαντά το υπουργείο Τουρισμού:
«Απάντηση πρώτη: Η συνεργασία του ιδιωτικού τομέα με το υπουργείο Τουρισμού, ιδιαίτερα σε θέματα προβολής και διαφήμισης της χώρας αποτελούσε προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης της ΝΔ. Απόφαση που υλοποιείται στην παρούσα φάση και αποτελεί πρακτική που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε χώρες όπως η Γαλλίαπο,υ ο φορέας προβολής της χώρας αποτελεί σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Απάντηση δεύτερη: Η συνεργασία υπουργείου, ΕΟΤ, marketing Greece έχει ήδη δοκιμασθεί και έχει φέρει ως αποτέλεσμα την πλατφόρμα #greecefromhome. Μια πλατφόρμα που χαίρει παγκόσμιας αναγνώρισης και εγκωμιαστικών σχολίων για την καινοτομία και την ανθρωποκεντρική της προσέγγιση.
Απάντηση Τρίτη: Δε δημιουργείται κανένα μονοπώλιο -όπως ανησυχεί η ΕφΣΥΝ- αφού η Marketing Greece συνεργάζεται με εταιρείες της τουριστικής αγοράς για την υλοποίηση και την προώθηση της τουριστικής προβολής. Πρωτοβουλίες που έχει πάρει ως τώρα όπως το discovergreece δείχνουν πως καινοτομεί και λειτουργεί πάντα υπέρ της τουριστικής ανάπτυξης.
Επομένως δεν πρόκειται για διαφημιστική εταιρεία αλλά για οργανισμό προβολής της χώρας που συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες, όπως ακριβώς και ο ΕΟΤ.
Απάντηση τέταρτη: Η εταιρεία -σε αντίθεση με όσα γράφει ο συγγραφέας του άρθρου- με βάση το καταστατικό της δεν είναι κερδοσκοπική. Στηρίζεται σε δωρεές και συνεργασίες εταιρειών του τουριστικού κλάδου με σκοπό την προβολή προορισμών σε τοπικό κυρίως επίπεδο, με μόνο όφελος την προώθηση του τουρισμού και συνεπώς την ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων.
Απάντηση Πέμπτη: Και κάτι τελευταίο γιατί η μνήμη κάποιων είναι «κοντή». Θυμίζουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Marketing Greece συμπράττει με το υπουργείο Τουρισμού. Συνέβη 2 φορές επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Το καλοκαίρι του 2015 για την καμπάνια happening now και την άνοιξη του 2019 για το Oh my Greece, με πραγματικά εξαιρετικά αποτελέσματα.
Οι πρωτοφανείς συνθήκες που επικρατούν, όπως τονίζεται, επιβάλλουν τη δημιουργία ενός ενιαίου μηνύματος από το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τον ιδιωτικό τομέα, τους ΟΤΑ, τις Περιφέρειες.
Η πρωτοβουλία αυτή υπηρετεί τον σκοπό αυτό και τίποτε άλλο. Υπηρετεί την ταχύτερη ανάκτηση του χαμένου εδάφους.
Αυτό εξάλλου επιβάλλει το αίσθημα ευθύνης μας απέναντι στους 700.000 εργαζόμενους και τις δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις που εξαρτώνται από την επιτυχία της στρατηγικής μας για τον Τουρισμό.»